Hop til indhold

Vinterhvalpe (billeder)


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der blvier arbejdet på at få dem godkendt som en variant af racen..Indtil da må vi gerne avle på dem..Du ved ansvar tilbage til opdrætterne osv.

Tænker at hvis jeg nogensinde ville gøre det, så ville en DNA test være et must og så kun parre med en ikke bærer..Men det kræver megt ansvar af opdrætteren.

Og jeg er lidt nervøs for at hvis de bliver godkendt (og i og med vi godt må avle) så bliver de en hård konkurrent til de langhårede.. Det er en Löwchen, med temperament, fart og tempo som en ordinær løve. Til Agility ville de være geniale..Og til familiehunde også.

Racen er for lille til at vi kan sortere dem fra.. i forvejen bliver vi nødt til, inden for en årrække, at parre noget fremmed ind.

Nå? Jeg troede faktisk at man forsøgte at sortere dem fra, også forældredyrene, fordi det er en fejl?

 

Jeg tror også sagtens de kunne være en god konkurrent til de langhårede. Når jeg kigger på mit pragteksemplar af en løve, er pelsen i hvert fald den eneste fejl jeg kan finde :mrgreen: Kunne sgu da være fedt at slippe for hyppig klipning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå? Jeg troede faktisk at man forsøgte at sortere dem fra, også forældredyrene, fordi det er en fejl?

 

Jeg tror også sagtens de kunne være en god konkurrent til de langhårede. Når jeg kigger på mit pragteksemplar af en løve, er pelsen i hvert fald den eneste fejl jeg kan finde :mrgreen: Kunne sgu da være fedt at slippe for hyppig klipning.

Nek der er kommet besked fra oprindelseslandet at genpuljen er så lav og der kommer så mange korthårede at racen vil dø hvis vi sorterer fra. De anbefaler vi ikke avler efter at få korthårede og altså ikke gentager en parring med kort, eller parrer ind på en søster eller bror til en der har givet kort.

Men reelt set ved de ingenting om arvegangen, og der er ikke rigtig nogen der vil genteste. Nu gør jeg det, og jeg har overtalt 3 andre også.. Vi må jo starte et sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Nek der er kommet besked fra oprindelseslandet at genpuljen er så lav og der kommer så mange korthårede at racen vil dø hvis vi sorterer fra. De anbefaler vi ikke avler efter at få korthårede og altså ikke gentager en parring med kort, eller parrer ind på en søster eller bror til en der har givet kort.

Men reelt set ved de ingenting om arvegangen, og der er ikke rigtig nogen der vil genteste. Nu gør jeg det, og jeg har overtalt 3 andre også.. Vi må jo starte et sted

Men man kan vel ikke udstille en korthåret? Og dermed er enhver seriøs avl med korthårede vel rimeligt udelukket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man kan vel ikke udstille en korthåret? Og dermed er enhver seriøs avl med korthårede vel rimeligt udelukket...

 

Det arbejder de hen imod. Altså at den korthåret skal kunne udstilles som sin egen variant af racen, og dermed bruges i avl på lige fod som den "rigtige" Løwchen...

 

Sådan et arbejde er rigtig stort, for de fleste løwchen opdrættere vil med garanti i lang tid se de korthåret som en "fejl", og ikke noget man bør avle efter...

 

Jeg vil rigtig gerne have en korthåret, og jeg er HELT smask forelsket! Desværre er kæresten fornuftig, og ved at jeg jo inderst inde gerne vil prøve udstilling, og så er en korthåret jo ikke en god mulighed lige nu... Øv fornuftighed!

 

Så må man jo kigge på nogle af dem med masser af pels i stedet for :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man kan vel ikke udstille en korthåret? Og dermed er enhver seriøs avl med korthårede vel rimeligt udelukket...
Hvis du mener at seriøse opdrættere uudstiller, så nej,,så kan man ikke..Men eftersom der ikke er nogen krav mere (heller ikke om udstilling) så kan man..Ansvaret tilbage til opdrætterne (igen)

 

Ja, lille kolbøttefis :lun: Min næste løve skal helt klart være en lille, brun heartbeat-efterligning (måske bare knap så tung i det - mere Bertram-kolbøtte-agtig).
Han var hvalp der..Nu er han mere tung og kraftig..Skal se om jeg ikke kan få taget et billede..Han er jo statue hunden! i ringen når man stopper så står han som var batterierne døde..BUM!! HAn bevæger ikke et knurhår :mrgreen:

Ja sådan kan man ødelægge dem alle hahaha Anubis stopper for hver 3 skridt og står..kom så med den godbid... Isis kunne slet ikke gå..Jo på bagben... Osiris fløj... Nu er de blevet lidt ældre og er meget bedre :mrgreen:

 

Shiii..fik du mailsene igår?

Link til indlæg
Del på andre sites

en jeg kan fortælle en ting som har rystet alle de kloge Löwchen-opdrættere..

Alle ved at 2 korthårede kun kan få korthårede hvalpe (eftersom en hund skal have 2 korthårsgener..et fra hver af forældrene. ergo vil 2 korthårede give korthårsgen videre)

Alligevel er det lykkedes 2 korthårede at få 4 langhårede hvalpe... Og ja der blev taget DNA test på alle hvalpene og begge forældre.

 

Så er de korthårede måske slet ikke korthårede? men hvad er de så? og hvorfor har man fundet genet for korthår hos Löwchen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ham der slår en kolbøtte? det er Bertram..Han skal være far til Missløvens hvalp :mrgreen:

Strinte ?? :engel:

 

Awww, han er simpelthen SÅ fin i den video !! :lun:

 

Nå? Jeg troede faktisk at man forsøgte at sortere dem fra, også forældredyrene, fordi det er en fejl?

 

Jeg tror også sagtens de kunne være en god konkurrent til de langhårede. Når jeg kigger på mit pragteksemplar af en løve, er pelsen i hvert fald den eneste fejl jeg kan finde :mrgreen: Kunne sgu da være fedt at slippe for hyppig klipning.

 

Pjat, pelsen er da en del af charmen :mrgreen:

 

Hvis du mener at seriøse opdrættere uudstiller, så nej,,så kan man ikke..Men eftersom der ikke er nogen krav mere (heller ikke om udstilling) så kan man..Ansvaret tilbage til opdrætterne (igen)

 

Han var hvalp der..Nu er han mere tung og kraftig..Skal se om jeg ikke kan få taget et billede..Han er jo statue hunden! i ringen når man stopper så står han som var batterierne døde..BUM!! HAn bevæger ikke et knurhår :mrgreen:

Ja sådan kan man ødelægge dem alle hahaha Anubis stopper for hver 3 skridt og står..kom så med den godbid... Isis kunne slet ikke gå..Jo på bagben... Osiris fløj... Nu er de blevet lidt ældre og er meget bedre :mrgreen:

 

Shiii..fik du mailsene igår?

 

Jeg vil rigtig gerne se et nyt billed af Bertram drengen !!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

en jeg kan fortælle en ting som har rystet alle de kloge Löwchen-opdrættere..

Alle ved at 2 korthårede kun kan få korthårede hvalpe (eftersom en hund skal have 2 korthårsgener..et fra hver af forældrene. ergo vil 2 korthårede give korthårsgen videre)

Alligevel er det lykkedes 2 korthårede at få 4 langhårede hvalpe... Og ja der blev taget DNA test på alle hvalpene og begge forældre.

 

Så er de korthårede måske slet ikke korthårede? men hvad er de så? og hvorfor har man fundet genet for korthår hos Löwchen?

 

Det er faktisk rigtigt spændende, men det må da godt nok være et arbejde med at holde styr på alt det der skal tages hensyn til når man avler.

 

Jeg kunne godt lide tanken om en korthårs variant af Löwchen, der mangler en lille hund med som ikke er helt glathåret ,men med det dejlige temperament og størrelse som Löwchen. Jeg fandt ikke lige nogen, da jeg søgte hund, og måtte ligesom tage al pelsen med i købet. ;-) Jeg siger ligesom Lykkeliv, at pelsen er den eneste "fejl" (Den er flot når den er lang, når man har forstand på at holde den rigtigt :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Awww, han er simpelthen SÅ fin i den video !! :lun:

 

 

 

Pjat, pelsen er da en del af charmen :mrgreen:

 

 

 

Jeg vil rigtig gerne se et nyt billed af Bertram drengen !!! :-D

Du vil og du vil :mrgreen: hvis du havde hørt radio nu (p3) så ville du vide at jeg skal have klippet/vasket/tørret 40 hunde i dag og i morgen..til "vild med dyr" messen i weekenden..Hvad faen laver jeg overhoveddet herinde :shock:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk rigtigt spændende, men det må da godt nok være et arbejde med at holde styr på alt det der skal tages hensyn til når man avler.

 

Jeg kunne godt lide tanken om en korthårs variant af Löwchen, der mangler en lille hund med som ikke er helt glathåret ,men med det dejlige temperament og størrelse som Löwchen. Jeg fandt ikke lige nogen, da jeg søgte hund, og måtte ligesom tage al pelsen med i købet. ;-) Jeg siger ligesom Lykkeliv, at pelsen er den eneste "fejl" (Den er flot når den er lang, når man har forstand på at holde den rigtigt :oops:)

Ja der er vildt meget at holde styr på..Jeg skriver ALT ned..Og troede jo andre gjorde det samme..HAr snakket meget med den "gamle" else fra Lykkely..Men hun har intet skrevet ned. Hun troede hun kunne huske og nu spørger jeg og hun kan intet huske :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er vildt meget at holde styr på..Jeg skriver ALT ned..Og troede jo andre gjorde det samme..HAr snakket meget med den "gamle" else fra Lykkely..Men hun har intet skrevet ned. Hun troede hun kunne huske og nu spørger jeg og hun kan intet huske :slem:

 

Ha..... Ja det er ligesom med ens børn, man tror man kan huske det hele, for man kan da ikke glemme noget om ens yndige små ........Men det gør man, og det finder man ud af fx når man skal lave sang til konfirmation, alt det sjove man troede man kunne huske er pist væk. Det er først når sangen er trykket, at der dukker en masse op man gerne ville ha haft med.

 

Men det havde nu været smart, hvis det var blevet skrevet op i forbindelse med avl (ikke børn, men hunde ;-)), for det er trods alt vigtigt hvis der er noget man vil undgå eller gentage.

Supergodt at du har været standhaftig med det! Hvis jeg gik med hat, ville jeg ha taget den af for dig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Synes godt nok snart denne her tråd trænger til opdaterede billeder :oops:

 

Ja, nu synes jeg godt nok også vi burde have lidt opdatering på de små skønheder, især de korthårede. Er de stadig lige korthårede og alle 3. Snart må der vel også komme en med forårs-hvalpe, om ikke andet så når Miss Løvens hvalp kommer snart (om lang lang tid, tror jeg hun føler) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu synes jeg godt nok også vi burde have lidt opdatering på de små skønheder, især de korthårede. Er de stadig lige korthårede og alle 3. Snart må der vel også komme en med forårs-hvalpe, om ikke andet så når Miss Løvens hvalp kommer snart (om lang lang tid, tror jeg hun føler) :-D

 

Puha, du har helt ret. Selvom jeg godt kan se, at tiden nærmer sig, så synes jeg stadig, der er aaalt for lang tid til, at min lille hvalp kommer til verdenen. Janni siger 1. maj, bliver spændende at se om hun får ret :-D Og nu er Pandora blivet skannet, så vi er helt sikre på, at der er hvalpe i hende. Janni gjorde mig skide bekymret på en tidspunkt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu synes jeg godt nok også vi burde have lidt opdatering på de små skønheder, især de korthårede. Er de stadig lige korthårede og alle 3. Snart må der vel også komme en med forårs-hvalpe, om ikke andet så når Miss Løvens hvalp kommer snart (om lang lang tid, tror jeg hun føler) :-D
Jeg kan da godt lave en forårshvalpetråd... Kuldet med de helt specielle farver :mrgreen:

Og jow..Frida og Grunk er stadig korthårede..Betsy er stadig langhåret..på nær på røven selvfølgelig...

Jeg kan godt smide nogle billeder af dem.

 

Puha, du har helt ret. Selvom jeg godt kan se, at tiden nærmer sig, så synes jeg stadig, der er aaalt for lang tid til, at min lille hvalp kommer til verdenen. Janni siger 1. maj, bliver spændende at se om hun får ret :-D Og nu er Pandora blivet skannet, så vi er helt sikre på, at der er hvalpe i hende. Janni gjorde mig skide bekymret på en tidspunkt :lol:
Hahaha du gjorde også mig bekymret..Jeg blev helt stresset...Men nu er hun da hvertfald drægtig.

Og vi kan da også sige den 26 april..er den dato ikke fin? og så føder hun først den 10 maj..så kan vi stresse over det også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...