Hop til indhold

Moaaar vågn op!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Hahah! Jeg er med Lykkeliv på den her. medmindre hunden er syg eller sådan, så er der no mercy.

 

VED jeg at hunden har tisset inden sengetid, kommer den heller ikke ud midt om natten.

 

Basse lå engang i min seng og pev i tre kvarter. Da jeg endelig tænkte "måske er der en årsag?" gik hun ud i køkkenet og oversked ALT, fordi hun havde så dårlig mave.. men ja, normalt vækkede hun mig ikke om natten, så jeg kunne nok bare have lært at når noget ALDRIG sker, skal man tage det alvorligt når det så endelig sker!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst DorteDK

Hmm kan se jeg også er lidt nem / dum. Jeg bliver vækket en to til tre gange om natten. Har to labber i sengen men den store kan ikke altid være i fodenden for den lille. Så den store skubber til mig med næsen for lige at fortælle hey hjælp mig lige og få den lille bandit til at indskrænke sig lidt :lun: Eller når den lille vil op og ligge på mit hoved pude ved min hals så må vi lige rykke lidt rundt. He he det er også kun noget jeg fortæller jer. Tja jeg er nok en for sød hunde mor :blink: Men de er begge mit et og alt. Men dejligt man ikke skal ud med den lille om natten mere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahah! Jeg er med Lykkeliv på den her. medmindre hunden er syg eller sådan, så er der no mercy.

 

VED jeg at hunden har tisset inden sengetid, kommer den heller ikke ud midt om natten.

 

Basse lå engang i min seng og pev i tre kvarter. Da jeg endelig tænkte "måske er der en årsag?" gik hun ud i køkkenet og oversked ALT, fordi hun havde så dårlig mave.. men ja, normalt vækkede hun mig ikke om natten, så jeg kunne nok bare have lært at når noget ALDRIG sker, skal man tage det alvorligt når det så endelig sker!

Sådan er det også her... Hvis der rent faktisk er en der vækker mig så tager jeg det også alvorligt og står op, for så ved man ligesom at det er alvor og haster med ildebefindende, toiletbesøg eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels kvinde - du har min dybeste medfølelse :ae:

 

Sif blev 8 lige før jul og det var nok omkring hendes fødsel, jeg havde min sidste gode sammenhængende søvn, hvor jeg vågnede af mig selv, udhvilet.:roll:

Men man vænner sig til altid, at være bare lidt træt.

Tror måske jeg er blevet lidt semi mekanisk om natten. Af og til kan jeg faktisk godt glemme, jeg har været oppe med yngel om natten:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står altså klar hele natten hvis der er noget. Det er dog sjældent efterhånden, efter vi pillede benene af sengen kan hun selv komme op og ned, også de dage hvor gigten plager.

Men altså piver hun, så vågner jeg og sidder og nusser og tjekker om hun er okay, klapper hende lidt på ryggen hvis hun har ondt i maven, flytter mig hvis hun vil have mere plads osv.. kommer gerne ud og fylder vandskålen hvis den er tom eller gå ned med hende hvis hun sidder ved hoveddøren. Jeg sover ekstremt let, så jeg er alligevel vågen mere eller mindre hele natten.

Nogle gange, knurrer cookie af mig, hvis jeg prøver at flytte mine ben og hun lige ligger der.. så bliver jeg pænt liggende, medmindre jeg virkelig ligger dårligt. Kæresten bliver sur når hun gør det, jeg tænker at det jo kan være ubehageligt, den måde vi flytter os på.

Jeg står også op og tjekker hvis jeg kan høre hende luske rundt. Nogle gange skal hun ud, andre gange leder hun bare efter et sted at sove. Så hygger vi os lidt med det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie havde store problemer med at finde ud af at sove hele natten, men da det først sad fast, så sover vi hele natten uden afbrydelser.

 

Jeg ved, at hvis de en sjældent gang vækker mig i løbet af natten, så er det fordi, at det er alvorligt og de virkelig SKAL ud.

Jeg har prøvet at ignorere det med et vredt "xxx læg dig ned og sov videre" - og så være stået op til en gave på gulvet. Så nu står jeg op og lukker ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er jeg bare imponeret over jeres tålmodighed! Altså jeg er SÅ glad for min nattesøvn og det er ikke sjovt at vække mig midt om natten. Alle hunde har sovet igennem 8 timer inden for en uge og siden de var hvalpe har de ikke vækket mig om natten - hvis de gør det, så får de prompte at vide, at de skal gå i seng!

Tilgengæld så ved jeg nu, at hvis de vækker mig om natten, så er det alvor. Altså så skal de noget. Det sker heldigvis meget meget sjælden!

Nattesøvn :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie præsterede jo som hvalp at tisse i min seng to gange (den der med at hunde ikke tisser hvor de sover - havde hun ikke lige læst om). Når man først har oplevet det, så reagerer man altså prompte, når hvalpen vågner og begynder at bevæge sig.

 

Årh den stakkel!

Jeg har altid mine i bur de første uger, så når de begynder at rumstere rundt, så er det ud med dem. Men nu må vi se om jeg kan holde statistikken - hvem ved om den næste hvalp holder mig vågen i månedsvis??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvor meget galt skal det være for jer der ikke står op? Hvis jeg hører cookie pive, så står jeg op med det samme fordi jeg er bekymret. Hvis et barn lå og græd og kaldte ville jeg jo også stå op. Man kan jo heller ikke vide om der er noget slemt, hunden kan jo ikke sige "jeg fik pludselig så ondt i mavsen" eller "jeg er herre-tørstig og min vandskål har bare været tom i 5 timer nu"..

Det er den der med at man jo ikke kan vide hvad der er galt der får mig til at være klar når som helst. Og alt er godt igen når hun putter sit lille pelsede hovede ind til mig og sukker dybt.

Hun vækker mig også nu her hvor jeg går ledig, ved at springe op på brystkassen og mysse mig i hele hovedet. Og selvom jeg hader at blive vækket (jeg er den mest morgensure person ever) så griner jeg bare og elsker hele verden fordi lille cookiefis ligger der med sit dejlige hundesmil og synes at det er vildt fantastisk at mor er hjemme igen idag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvor meget galt skal det være for jer der ikke står op? Hvis jeg hører cookie pive, så står jeg op med det samme fordi jeg er bekymret. Hvis et barn lå og græd og kaldte ville jeg jo også stå op. Man kan jo heller ikke vide om der er noget slemt, hunden kan jo ikke sige "jeg fik pludselig så ondt i mavsen" eller "jeg er herre-tørstig og min vandskål har bare været tom i 5 timer nu"..

Det er den der med at man jo ikke kan vide hvad der er galt der får mig til at være klar når som helst. Og alt er godt igen når hun putter sit lille pelsede hovede ind til mig og sukker dybt.

Hun vækker mig også nu her hvor jeg går ledig, ved at springe op på brystkassen og mysse mig i hele hovedet. Og selvom jeg hader at blive vækket (jeg er den mest morgensure person ever) så griner jeg bare og elsker hele verden fordi lille cookiefis ligger der med sit dejlige hundesmil og synes at det er vildt fantastisk at mor er hjemme igen idag.

 

Jamen mine vækker mig aldrig medmindre der er noget galt - så det er så dejlig let :-D

Vandskålen er aldrig tom - der kan være 4 liter i, så den eneste grund til at de vækker mig er at de skal ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her... Bortset fra at vi heller ikke drikker om natten. Vi sover

 

Det gør vi heller ikke, med undtagelse af Spot. Ca. 5 minutter efter vi har slukket lyset, så skal han have en tår vand og så sover han ellers resten af natten. Don't ask me why, det er han sære aftenritual!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Det gør vi heller ikke, med undtagelse af Spot. Ca. 5 minutter efter vi har slukket lyset, så skal han have en tår vand og så sover han ellers resten af natten. Don't ask me why, det er han sære aftenritual!

 

Det gør Lupo også. Han SKAL lige have en tår vand først, hver eneste dag inden han lægger sig til at sove :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu jeg vil blive ved med at være serviceminded døgnet rundt. Mere generende er det heller ikke ;-)

 

Jeg ER bare ikke serviceminded om natten! Det er det jeg gruer for mest, når jeg engang skal have børn :oops:

 

Det gør Lupo også. Han SKAL lige have en tår vand først, hver eneste dag inden han lægger sig til at sove :lol:

 

Sjovt! Forstår ikke helt hvorfor de gør det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen herhjemme bliver vi da også KUN vækket når der er noget galt... Der er da noget galt når man er havnet i fodenden fordi en anden har taget ens plads, eller man trænger til at blive nusset på maven. Det er da problemer som skal løses ASAP!

 

 

 

:pift: :mrgreen:

 

De vækker os jo ikke for sjov vel? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anton vil ofte gerne ind under dynen om natten og så vækker han os for at få os til at løfte dynen. Han gør det ved at stille sig helt tæt på ens ansigt og så ryste sig. Det vågner man hurtigt af. Kato kan godt indimellem vågne om natten, eller for tidligt om morgenen og have svært ved at finde ro. Så lokker jeg ham op i sengen og så sover han som regel videre. Virker det en sjælden gang ikke så bliver han lukket ud i haven. Jeg er meget glad for min nattesøvn, men jeg tror ikke jeg kan lade være med at hjælpe dem med deres natterutiner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen herhjemme bliver vi da også KUN vækket når der er noget galt... Der er da noget galt når man er havnet i fodenden fordi en anden har taget ens plads, eller man trænger til at blive nusset på maven. Det er da problemer som skal løses ASAP!

 

 

 

:pift: :mrgreen:

 

De vækker os jo ikke for sjov vel? :engel:

Lige præcis. Hvornår noget er et problem, er da vildt relativt :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ER bare ikke serviceminded om natten! Det er det jeg gruer for mest, når jeg engang skal have børn :oops:

 

 

 

Sjovt! Forstår ikke helt hvorfor de gør det :-D

 

Det gør Flipsen også, han glemmer det dog indimellem også når han lige har lagt sig til rette, lyder der sådan et "pokkers osse!"-støn under dynen også hopper han ned og drikker lidt vand - også er han putteklar for alvor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine vækker mig stort set også kun hvis de skal ud pga dårlig mave/opkast. Så jeg er totalt large om natten og er efterhånden, her på mine gamle dage, faktisk blevet decideret flink :mrgreen: Hvis de rumsterer rundt, så er der en årsag og det synes mit bløde hjerte jo er lidt synd, mener, de vil jo også helst bare sove.

 

F.eks. er jeg vågnet af at den ene hund er i sengen og vil ned, men ikke kan finde ud af det fordi den anden hund ligger på langs der hvor de kan komme ned, ingen af dem tør alligevel bare springe og håbe på det bedste :lol:

 

Og det med vand, ofte har mine ikke rigtig drukket noget men nogle gange har de seriøst næsten tømt skålen. Få gange er jeg også vågnet ved lyden af hund der drikker af næsten tom skål, og så står jeg da op og fylder den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...