Hop til indhold

kinesisk hårløs


Gæst bessie
 Share

Recommended Posts

mangler lige en lille debat eller snak om dem :blink:

nervør anlagt race eller er det meget forskelligt fra hund til hund.. hvad vokser i jeres hund med så den bliver fin ?

jeg mangler en del viden da jeg bliver den heldige ejer af en dreng senere i dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

mangler lige en lille debat eller snak om dem :blink:

nervør anlagt race eller er det meget forskelligt fra hund til hund.. hvad vokser i jeres hund med så den bliver fin ?

jeg mangler en del viden da jeg bliver den heldige ejer af en dreng senere i dag..

 

 

Tillykke med din nye dreng.

 

Jeg aner intet om racen, udover jeg ved min genbo opdrætter dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste jeg ved om den er udfra beskedent kendskab fra hundebekendt, der ikke længere har racen.

 

Tror det er meget forskelligt fra hund til hund hvordan de er i forhold til nervøsitet med videre. Den jeg har kendt var MEGET kontaktsøgende, hvilket nok skyldtes dens særstatus som armhund, mens resten af familiens hunde ikke fik nær samme kontakt. Så hvis man "tillod" sig at koncentrere sig om noget andet end ham, fik man blå mærker på lårene, fordi han blev ved med at forsøge at få kontakt ved at hoppe op af en.

 

I forhold til huden mener jeg den blev smurt med babyolie eller anden lotion. Din opdrætter må have svar på alle dine spørgsmål. Det er dét de er der for!

 

Tillykke med knægten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste jeg ved om den er udfra beskedent kendskab fra hundebekendt, der ikke længere har racen.

 

Tror det er meget forskelligt fra hund til hund hvordan de er i forhold til nervøsitet med videre. Den jeg har kendt var MEGET kontaktsøgende, hvilket nok skyldtes dens særstatus som armhund, mens resten af familiens hunde ikke fik nær samme kontakt. Så hvis man "tillod" sig at koncentrere sig om noget andet end ham, fik man blå mærker på lårene, fordi han blev ved med at forsøge at få kontakt ved at hoppe op af en.

 

I forhold til huden mener jeg den blev smurt med babyolie eller anden lotion. Din opdrætter må have svar på alle dine spørgsmål. Det er dét de er der for!

 

Tillykke med knægten.

det er nu osse for hyggens skyld jeg gerne ville snakke med andre hårløse ejere :-)

jeg ved han er opdrættet i lystrup, men kender ikke opdrætteren da jeg ikke havde ham fra start .. han er uden stamtavle, så måske det er et privat fortagne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Sikke fin han ser ud :mrgreen:

 

Jeg har heller ikke megen kendskab til racen, ud over hvad Luxdog plejede at snakke om. Jeg fik ikke opfattelsen at hendes hunde (hun har tre) var nervøse. Det er dog en følsom hund, lyder det til.

 

Her er nogle ting, jeg har kopieret fra forskellige websider. Der er forskellige meninger nogle gange, så derfor tog jeg ikke bare noget fra et sted.

 

Det er en selskabshund, der knytter sig tæt til sin familie. Det er en følsom hund, der aldrig må behandles hårdt, men til gengæld er den meget lærenem, når tingene ”leges” ind. Et gammelt ordsprog om racen siger, at ”de kan ikke hjernevaskes, men skal forhandles med”. Som andre racer er der selvfølgelig temperamentsforskelle individerne imellem. Nogle er glade for masser af aktivitet og fremmede i huset, mens andre godt kan være lidt reserverede overfor mennesker, de ikke kender.

 

 

Om sommeren skal man beskytte hunden mod sol ved at give den solcreme, idet den ellers kan blive forbrændt og om vinteren skal den smøres med fugtighedscreme og have tøj på når den går udendørs, da den ellers nødigt vil gå ud og derved ikke bliver stueren.

http://www.kennelmisella.dk/1825827

 

De fleste kinesere er glade for en rask gåtur. I dårligt vejr nøjes den hårløse dog gerne med en mindre tur, og om vinteren vil den gerne have en lille ”frakke” på. Derimod elsker den hårløse at ligge i solen, og den bliver også solbrændt om sommeren. Det er dog en skrøne, at den skal smøres ind i solcreme for at færdes ude om sommeren. Huden skal passes, som vi ville passe vores egen hud. Bortset fra de kinesere, der har en meget plettet, lys og sart hud. Her skal man passe ekstra på, specielt i det tidlige forår. Se endvidere uddrag af artikel nedenfor om farve og pigment.

http://www.chinese-crested.dk/

 

Den hårløse elsker varme men udholder også sne.

Om vinteren har de brug for mere foder til varmeudviklingen i kroppen, de forbrænder altså foderet hurtigere end andre hunde.

Det er nu engang de nøgne kendsgerninger.

http://www.caprioso.private.dk/racen.htm

 

Men til gengæld er de meget bløde af sind,ikke en hund du må tale hårdt eller råbe af,

det tåler den ikke ,så bliver den sky og nervøs ,

det er også en hund der ikke tåler at skifte hjem ,da den binder sig meget voldsomt til sin familie,og ikke tåler at blive svigtet.

 

Det er en meget klog og sjov ,kærlig og lærenem ,men også ret stædig du skal vinde dens tillid ,men når du har den har du en ven for livet

Men til gengæld er de meget bløde af sind,ikke en hund du må tale hårdt eller råbe af,

det tåler den ikke ,så bliver den sky og nervøs ,

det er også en hund der ikke tåler at skifte hjem ,da den binder sig meget voldsomt til sin familie,og ikke tåler at blive svigtet.

 

Det er en meget klog og sjov ,kærlig og lærenem ,men også ret stædig du skal vinde dens tillid ,men når du har den har du en ven for livet

http://www.123hjemmeside.dk/Herstedsyorkshire/7251766

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

det er nu osse for hyggens skyld jeg gerne ville snakke med andre hårløse ejere :-)

jeg ved han er opdrættet i lystrup, men kender ikke opdrætteren da jeg ikke havde ham fra start .. han er uden stamtavle, så måske det er et privat fortagne..

 

Forstår skam også tanken om hygge med andre ejere af samme race. Det kan man få en masse ud af.

 

En kennel/opdrætter er nu også et privat foretagende - med mindre der er tale om en hundehandler. Forstår godt hvad du mener, men ville bare lige udrydde misforståelsen.

 

God fornøjelse med at finde andre ejere af hårløse. Nogen må der jo gemme sig rundt omkring, så det er bare om at finde dem. Og selvfølgelig god fornøjelse med drengen. Er sikker på han allerede er familiens stjerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst miapet01

tilykke til din lille nye dreng.. du bliver meget lykkelig det er bare den bedste lille hund..jovist ryster de lidt.. men tror egentlig ikke det fordi de nervøse min som hedder sussi ryster faktisk mest når jeg nævner om hun skal have mad...det er nogle små hængerøve som har det bedst oppe på dit skød eller gæsternes!!.. desværre er der jo ikke så mange der har hårløse kinesere.. jeg søger nemlig en hårløs han til parring af min sussi som er 3.5 år.... så hvis du kender nogen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

der er nok ikke så mange der har denne race her inde køn der de jo heller ikke men de har garanteret charme og personlighed personlig har jeg det bedst med hunde der ikke kræver særlig meget pels pleje kalder man det også det ved de hårløse eller er det hud pleje nu er jeg jo blevet nysgerig hvordan er deres temprament og sådan

og be om atjeg ikke får skeld ud over at jeg har skrevet at den ikke er køn ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

 

og be om atjeg ikke får skeld ud over at jeg har skrevet at den ikke er køn ;-)

 

jeg tror at os med "skæve" racer ret hurtigt lærer at ikke alle ser det smukke i dem som vi selv gør og derfor ikke er alt for fintfølende:blink: Det er noget andet med fx en schæfer (som jeg personligt synes er en knap så køn race :oops:) for der bliver man nærmest slået ned hvis man kigger lidt forkert på hunden :lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever mange, som siger at de er super dejlige og mere spændende end deres egne hunde. Så sent som i går, mødte jeg faktisk en dame som ville have en CC næste gang. Hun syntes de var så sjove og kærlige, at hun nærmest nedgjorde sin egen "kedelige" hund, som gik og snusede i græsset, imens mine tøser fes rundt:lol:

 

Deres temperament er noget helt særligt. Hvis man først er forelsket i racen, så slipper man den aldrig igen. Det er også de færreste som så kan nøjes med en enkelt CC.

 

Jeg kender ikke selv nogle CC, og tidligere syntes jeg, at det lød mærkeligt med hårløse hunde. Jeg tænkte, at de måtte være grimme, selvom jeg aldrig havde set nogle af dem, udover et billede i et hundeleksikon. Men dine billeder af dine CC'er er altså for skønne, og for nylig mødte jeg en CC på gaden, som bare var så smuk og kær, så jeg er en af dem, der er blevet omvendt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
Jeg oplever mange, som siger at de er super dejlige og mere spændende end deres egne hunde. Så sent som i går, mødte jeg faktisk en dame som ville have en CC næste gang. Hun syntes de var så sjove og kærlige, at hun nærmest nedgjorde sin egen "kedelige" hund, som gik og snusede i græsset, imens mine tøser fes rundt:lol:

 

Deres temperament er noget helt særligt. Hvis man først er forelsket i racen, så slipper man den aldrig igen. Det er også de færreste som så kan nøjes med en enkelt CC.

 

det er jo lige præcis sådan jeg har det med gadekrydser de er også nogen gange mere sjældne end kønne men man elsker jo sin hund uanset hvilken race for vi har selv valgt dem

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst herstedsyorkshire
Sikke fin han ser ud :mrgreen:

 

Jeg har heller ikke megen kendskab til racen, ud over hvad Luxdog plejede at snakke om. Jeg fik ikke opfattelsen at hendes hunde (hun har tre) var nervøse. Det er dog en følsom hund, lyder det til.

 

Her er nogle ting, jeg har kopieret fra forskellige websider. Der er forskellige meninger nogle gange, så derfor tog jeg ikke bare noget fra et sted.

 

 

 

:)

 

Takker for Citatet Herstedsyorkshire

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst herstedsyorkshire

Stort tiillykke med din Chinese Crested håber du bliver glad for ham

 

Hilsen Helle Hersted kennel Herstedsyorkshire opdræt af Yorkshire terrier og Chinese Crested /Powder Puff :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst herstedsyorkshire

Vi vokser ikke vores hunde men smører dem i crem lige som hos os selv ,nøjaktigt som vi passer vores børn med crem og sæbe og sololie

måske lidt babyolie for den bliver dejlig blød

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Jeg er en heldig ejer af en 6 måneder gammel CC. Han er simpelthen den mest fantastiske lille hund nogensinde, han kan da være temmelig fræk, men i det store hele er han sådan en lille baby.

Omkring det der med usikkerheden, er det bare helt normalt ved de små hunde, man siger at de er en blanding af hunde, baby-er og katte, og det passer ved min:slem:

men forresten, hvilken olie bruger i til jeres hundes hud, bare baby olie eller hvad? min har nemlig fået lidt tør hud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...