Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Her fodres med GourMix på 4. år og jeg agter overhovedet ikke at skifte. De stortrives på det, smuk pels, ingen tandsten, ingen lugt,ingen dårlig ånde, skider minimalt, er aldrig syge... Dagsprisen er på niveau med alt andet... Og jo en gang imellem får de en barf-dag, madrester fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli

Har med stor succes kørt Yoda over på Essential.

 

Hold da op det har gjort underværker for pels og fodermængden kunne sættes ned med 250 gram dagligt.

Nu får han "kun" omkring 450 gram dagligt for at holde vægten - En hund på knap 16 kg. :shock:

 

Der er vist ingen tvivl om, at jeg skal have ham over på noget high performace foder, hvis han ikke skal æde os ud af huset nu jeg for alvor begynder at lade ham arbejde og blive brugt.

Så tror jeg prøver stamina fra Essential til ham - Men om de andre så skal med over på Essential, eller om de skal blive på MM det har jeg ikke helt bestemt mig til endnu :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Begge vores drenge kører med 300 gr foder om dagen og de vejer 36 og 37 kg ....

 

Hold op... Jeg synes jo også det er vildt at Yoda har skulle æde så meget for at holde vægten.

Ved godt han vokser osv.

 

But still.... Han er ikke ligefrem til den tykke side, til trods for at han spiser så meget som han gør.

 

Så der skal i hvertfald være noget mere krudt i foderet, end der er i hvalpefoderet for at han kommer ned i en rimelig fodermængde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle herinde der har erfaringer med Golden Eagle - Holistic health ?

 

Som Jeanette sagde, så er det det Flipsen får og det er bare det eneste han kan fungere rigtig godt på, efter miseren med Olivers er hans tolerance overfor foder lig nul, men GE med and og kartoffel er perfekt og han elsker det! :mums:

Tror det er det med at der kun er en proteinkilde, selvom han også fik Happydog med struds og det var forfærdeligt - han har også prøvet Kingsmoor pure kylling og der havde jeg fornemmelsen af at der kom mere ud end er kom ind?!

 

Det er ihvertfald slut med at eksperimentere, nu er GE fremover, om han får en anden variant på et tidspunkt ved jeg ikke om jeg tør satse på - det er dyrt i hajolie og aloespray når det kikser :genert: og meget synd for det lille Flipsedyr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op... Jeg synes jo også det er vildt at Yoda har skulle æde så meget for at holde vægten.

Ved godt han vokser osv.

 

But still.... Han er ikke ligefrem til den tykke side, til trods for at han spiser så meget som han gør.

 

Så der skal i hvertfald være noget mere krudt i foderet, end der er i hvalpefoderet for at han kommer ned i en rimelig fodermængde.

For mig lyder det som om han ikke optager det. Men jeg skal ikke gøre mig klog. Den ene af vores får så lidt ekstra fedt oveni - fedtflomme, smør, piskefløde af og til

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg Synes det er sjovt som en foder fra samme producent og med samme ingredienser, kan virke forskelligt på hunden..

 

Sille har fået wolfsbloot nogle mdr. FØrst en alm med and og kartoffel og så nu senior foderet med det samme i...Men venter at hun mindre kan lide det, så kører hun på enden og skider en del.

 

Så fik jeg fat i en hills natures bedst, som hun får som godbidder . DEt elsker hun og hun skider mindre, men klør muligvis af det, selvom der ikke er noget i Hun iklem skulle kunne tåle...

Så næste gang prøver vi henne petfood, tror jeg. Eller en anden med fisk til vi har styr på huden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
For mig lyder det som om han ikke optager det. Men jeg skal ikke gøre mig klog. Den ene af vores får så lidt ekstra fedt oveni - fedtflomme, smør, piskefløde af og til

 

Det tænkte jeg også i første omgang, men det er bare virkelig minimalt hvad der kommer ud af den anden ende.

Og han er tjekket for indvoldsorm af flere omgange, så der burde heller ikke være noget at komme efter der.

 

Så jeg tror bare jeg er nød til at prøve mig lidt frem med hvad der virker.

Har ikke ville eksperimentere for meget i vækstfasen, men nu er han jo fyldt et år, så har jeg det lidt bedre med at teste lidt forskellige ting nu de

 

Tænk, jeg synes jo det er synd, når Luna kun skal have 215 g foder:genert: (hun skal egentlig have 240 g, men vi skal liiiige have lidt vægt af. Hun vejer 28.3 og skal gerne ned på ca 27.5 kg-ish) Ikke som MM og Riesen, at de ser det positivt at de kun skal have så lidt:lol:

 

Det er bare rigtig meget mad der skal fordøjes - Synes det er lidt voldsomt, for det er nogle store portioner der ryger ned på en gang.

Og de får jo også en masse godbidder til træning og tyggeting ved siden af, så de sulter bestemt ikke.

 

Men tror du ville dø en lille smule hvis du så hvor lidt Kaia og Bamse får :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op... Jeg synes jo også det er vildt at Yoda har skulle æde så meget for at holde vægten.

Ved godt han vokser osv.

 

But still.... Han er ikke ligefrem til den tykke side, til trods for at han spiser så meget som han gør.

 

Så der skal i hvertfald være noget mere krudt i foderet, end der er i hvalpefoderet for at han kommer ned i en rimelig fodermængde.

 

Mit bedste bud er, at han skal på et HPfoder med korn. Det er i hvert tilfælde det eneste Spot har kunnet holde vægten på. Og fungere på. Han spiser 3-400 gr. om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, jeg synes jo det er synd, når Luna kun skal have 215 g foder:genert: (hun skal egentlig have 240 g, men vi skal liiiige have lidt vægt af. Hun vejer 28.3 og skal gerne ned på ca 27.5 kg-ish) Ikke som MM og Riesen, at de ser det positivt at de kun skal have så lidt:lol:

Haha men mine går ikke rundt og er ved at rive huset ned af sult - de har det fint, fri adgang til oksepandelapper + de godbidder der bliver brugt til træning. Den ene har ikke særlig meget madlyst (faktisk ham der får lidt ekstra) - den anden indhalerer sin mad på 0,3 sekund og kan i øvrigt altid spise. Men det har han altid kunnet - også dengang han kørte på Hills performance (mega meget fedt i!) og fik 750 gr om dagen (og ja den gang var han tynd og ikke til at få huld på) Så jeg tror alt det her handler om kvalitet og optagelighed på ingredienserne i foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Mit bedste bud er, at han skal på et HPfoder med korn. Det er i hvert tilfælde det eneste Spot har kunnet holde vægten på. Og fungere på. Han spiser 3-400 gr. om dagen.

 

Det kan nemt tænkes.

Har jo Hikes foder som et af de mærker jeg skal have afprøvet.

 

Synes bare alt andet end lige mængden af foder er helt perfekt på Essential.

Han har simpelthen så lækker en pels og der er minimal afføring - Og tjaa... Det hele fungere bare ret godt.

 

Så tror jeg vil prøve deres stamina variant først og virker det ikke, så ryger han over på Hikes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan høre at Ninja berettiget kan kalde sig selv mishandlet herhjemme :lol: Efter hun blev steriliseret har hun fået 2x85-90g foder om dagen. Det har så også været med et vægttab i tankerne, men det er nået nu, og hun må faktisk helst ikke tabe sig mere, så nu flotter vi os og giver fast 90g om dagen + godbidder ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kato er også alt for tynd men desværre gider han ikke spise så store mængder, uanset hvilket foder vi bruger. Han spiser oftest mellem 200 og 250 gram om dagen. Derudover er vi begyndt at give ham 100 gram Pemmikan fra Henne Pet Food. Indtil videre har han taget 700 gram på, så jeg håber det fortsætter. En positiv bivirkning er, at det har en god effekt på hans afføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset bruger vi KUN Acana Lamb, hvilket er det eneste Disney kan tåle. Skulle han få fat i et nedfalden stykke brød o.l, kan jeg være 100 % sikker på racer-mave:damn: Desuden er det også kun godbidder med ren lam. Ingen andre kød-former:roll: Men hold da op hvor har det givet ro i huset, på mig og på Disney, at hans mave er i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen der har en god ide til foder, til min unghund på 8 mdr? Lige nu spiser han Iams, fordi jeg fik en sæk med gratis :genert: men det er ærligt talt ikke det mest inspirerende hvalpefoder, blander lidt vådfoder i, for at han gider spise det. Budgettet er ikke til oksehøjreb hver dag, men vil heller ikke fodre med affald, så et eller andet i mellemklassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen der har en god ide til foder, til min unghund på 8 mdr? Lige nu spiser han Iams, fordi jeg fik en sæk med gratis :genert: men det er ærligt talt ikke det mest inspirerende hvalpefoder, blander lidt vådfoder i, for at han gider spise det. Budgettet er ikke til oksehøjreb hver dag, men vil heller ikke fodre med affald, så et eller andet i mellemklassen.

Hvad med Taste of the wild? Det er ikke SÅ dyrt og kan købes på Zooplus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
nogen der har en god ide til foder, til min unghund på 8 mdr? Lige nu spiser han Iams, fordi jeg fik en sæk med gratis :genert: men det er ærligt talt ikke det mest inspirerende hvalpefoder, blander lidt vådfoder i, for at han gider spise det. Budgettet er ikke til oksehøjreb hver dag, men vil heller ikke fodre med affald, så et eller andet i mellemklassen.

 

James Wellbeloved eller Arden Grange falder mig lige ind - det er super gode fodertyper som jeg selv anvender som variation ind i mellem - og det er ikke så dyrt. Kan se du bor i England :mrgreen:

 

James Wellbeloved våd foder er så kanon lækkert - det får mine beagler hver eneste dag - de vil gå gennem ild og vand for det!!

Jeg har sjældent oplevet et vådfoder der er så lækkert som det, at man selv ville kunne spise det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

James Wellbeloved eller Arden Grange falder mig lige ind - det er super gode fodertyper som jeg selv anvender som variation ind i mellem - og det er ikke så dyrt. Kan se du bor i England :mrgreen:

 

James Wellbeloved våd foder er så kanon lækkert - det får mine beagler hver eneste dag - de vil gå gennem ild og vand for det!!

Jeg har sjældent oplevet et vådfoder der er så lækkert som det, at man selv ville kunne spise det!!

 

jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg er ikke hook på arden grange, mener min gode ven sagde at hundene i poensionen begyndte at tabe sig på det? Og james wellbeloved ville jeg rigtig gerne bruge, men jeg kan ikke bestille det gennem pensionen, fordi de ikke kører gennem deres leverandør længere. Hvis jeg køber gennem pensionen, skal jeg kun betale det de betaler, og sparer ret mange penge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
jeg kan ikke huske hvorfor, men jeg er ikke hook på arden grange, mener min gode ven sagde at hundene i poensionen begyndte at tabe sig på det? Og james wellbeloved ville jeg rigtig gerne bruge, men jeg kan ikke bestille det gennem pensionen, fordi de ikke kører gennem deres leverandør længere. Hvis jeg køber gennem pensionen, skal jeg kun betale det de betaler, og sparer ret mange penge :-D

 

Ok jeg har så "kun" brugt Arden Grange sensitiv - og den er god - Darwin kunne holde vægten på den, og der har skullet meget til nogle gange.

Zooplus har også JWB til en billigere penge - jeg plejer gerne at købe mit enten der eller hos Petplanet som jeg er meget glad for - super service og hurtig levering :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...