Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nøøj hvor er det svært at finde foder til min hvalp :lol:

Jeg vakler imellem NaturesMenu (råt), Regal, Uniq Nordic Gold, Taste of the wild og Platinum :shock:

Umiddelbart tiltrækker NaturesMenu mest. :-D

Det kan også puttes i Kong og Marvben. MEN det dutter jo ikke rigtigt med foderboldt eller fx kong wobbler :hmm:

Måske NaturesMenu + Platinum som "godbidder", hvis hun da gider æde det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jer der har erfaring med ziwipeak på dåse? Er det noget som er lidt hårdt for maven, eller kan man godt supplere en barf foderplan med det?

 

Tea er jo lige blevet steriliseret, og jeg kunne godt tænke mig at forkæle hende lidt med en fyldt kong eller to istedet for hendes normale kød og ben her de første par dage. Hun har normalt en mave som klarer det meste fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen af jer der har erfaring med ziwipeak på dåse? Er det noget som er lidt hårdt for maven, eller kan man godt supplere en barf foderplan med det?

 

Tea er jo lige blevet steriliseret, og jeg kunne godt tænke mig at forkæle hende lidt med en fyldt kong eller to istedet for hendes normale kød og ben her de første par dage. Hun har normalt en mave som klarer det meste fint.

Det var slet ikke hårdt for Eris mave :5up:

Hun syntes det var super lækkert ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde jeg bestilt en gratis foderprøve på Kingsmoor pure hest, for at se, hvad mine kræ ville sige til det... hvad jeg ikke vidste var at prøven var enormt lille! 19 foderpiller:shock:

 

Havde da regnet med 150 g eller lign. som vist er meget normalt, således jeg kunne servere et enkelt måltid for dem og se om de gad det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde jeg bestilt en gratis foderprøve på Kingsmoor pure hest, for at se, hvad mine kræ ville sige til det... hvad jeg ikke vidste var at prøven var enormt lille! 19 foderpiller:shock:

 

Havde da regnet med 150 g eller lign. som vist er meget normalt, således jeg kunne servere et enkelt måltid for dem og se om de gad det..

Det er da godt nok enormt skuffende!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde jeg bestilt en gratis foderprøve på Kingsmoor pure hest, for at se, hvad mine kræ ville sige til det... hvad jeg ikke vidste var at prøven var enormt lille! 19 foderpiller:shock:

 

Havde da regnet med 150 g eller lign. som vist er meget normalt, således jeg kunne servere et enkelt måltid for dem og se om de gad det..

 

Jeg kiggede også noget da vi fik den foderprøve. Har før fået foderprøve på sport og havfisk og det var da normal størrelse foderprøver:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må sige at ziwipeak også er godkendt her i huset! Og maven er fin :5up:

Ziwipeak er bare det lækreste af det lækreste!

Jeg har selv lige været inde og bestille 13 kg Regal, 2 kg Ziwipeak til godbidder, 6x Ziwipeak vådfoder og 6x NaturesMenu vådfoder.

Woops :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var godt nok skuffende.. smed halvdelen af foderet ud på gulvet som et lille godbidssøg.. Moster inhalerede dem, men set gør hun med det meste nye.

Boris lignede en, der troede, jeg serverede gift for ham. Så jeg smed resten over i madskålene. Så ville de 9 stykker foder nok forsvinde på et tidspunkt:vedikke:

 

Da Moster havde spist de flest, bestemte Boris sig for at de egentlig var meget lækre. Så tror. At han nåede at få 4-5 stykker, som han spiste med glæde.

 

Og så kan jeg nu spekulere over om han spiste dem fordi de var gode eller om han spiste dem fordi Moster var så interesseret?.. :vedikke:

Så nu er vi gået fra 19 stykker foder til at skulle overveje om vi engang skal købe 12 kg af det:hmm:

 

Gad stadig godt at have fået en bare lidt større foderprøve af det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var godt nok skuffende.. smed halvdelen af foderet ud på gulvet som et lille godbidssøg.. Moster inhalerede dem, men set gør hun med det meste nye.

Boris lignede en, der troede, jeg serverede gift for ham. Så jeg smed resten over i madskålene. Så ville de 9 stykker foder nok forsvinde på et tidspunkt:vedikke:

 

Da Moster havde spist de flest, bestemte Boris sig for at de egentlig var meget lækre. Så tror. At han nåede at få 4-5 stykker, som han spiste med glæde.

 

Og så kan jeg nu spekulere over om han spiste dem fordi de var gode eller om han spiste dem fordi Moster var så interesseret?.. :vedikke:

Så nu er vi gået fra 19 stykker foder til at skulle overveje om vi engang skal købe 12 kg af det:hmm:

 

Gad stadig godt at have fået en bare lidt større foderprøve af det!

 

Tja.. Jeg ville faktisk skrive til firmat og brokke mig lidt over det! Mon ikke du kan få dem overtalt til at sende en ordentlig prøveportion?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer, der fodrer med Essential, der har oplevet at hunden lugter? Både fra kroppen og munden.. Jeg gjorde rent i går og jeg har faktisk overhovedet ikke oplevet den der fornemmelse af "aaah her dufter rent og af Ajax*. Og her lugter selvom jeg har luftet ud hele dagen og stadig har døren åben

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer, der fodrer med Essential, der har oplevet at hunden lugter? Både fra kroppen og munden.. Jeg gjorde rent i går og jeg har faktisk overhovedet ikke oplevet den der fornemmelse af "aaah her dufter rent og af Ajax*. Og her lugter selvom jeg har luftet ud hele dagen og stadig har døren åben

 

Næææh

Fin pels og fine pøller, men ingen speciel lugt

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææh

Fin pels og fine pøller, men ingen speciel lugt

 

Luna har også fin pels, rimelig god afføring (3 x om dagen.. ), men hun prutter en del og ja så er der konstant den der lugt. Det er ikke "bare" lugt af hund, for det kan jeg godt lide :-D

 

Men må lige se tiden an. Om det bliver bedre. Hun har fået det (næsten) rent siden 9. april, jeg prøver lige at fjerne de der 40 g wolfsblut green valley hun får og se, om det hjælper noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle af jer, der fodrer med Essential, der har oplevet at hunden lugter? Både fra kroppen og munden.. Jeg gjorde rent i går og jeg har faktisk overhovedet ikke oplevet den der fornemmelse af "aaah her dufter rent og af Ajax*. Og her lugter selvom jeg har luftet ud hele dagen og stadig har døren åben

 

HAr dog kun haft Ludwig på det en 10 dage, men nej, heller ikke her.

 

Pt. er status at pøller er fine og faste, og lugter mere "normalt" end tidligere, desuden meget lidt prutten, Ludwig der dufter af hund (:lun:) samt at han virker mindre "manisk" i forbindelse med mad. Så indtil videre er vi godt tilfredse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAr dog kun haft Ludwig på det en 10 dage, men nej, heller ikke her.

 

Pt. er status at pøller er fine og faste, og lugter mere "normalt" end tidligere, desuden meget lidt prutten, Ludwig der dufter af hund (:lun:) samt at han virker mindre "manisk" i forbindelse med mad. Så indtil videre er vi godt tilfredse :mrgreen:

 

Jeg har lige skrevet på deres facebook-væg og spurgt. Pt aner jeg jo ikke, om det skyldes at hun har været råfodret inden, så det simpelthen er tørfoder generelt, der gør, at hun lugter. Og så har jeg tilsat noget Wolfsblut.

 

Jeg tænker lidt på, om jeg skulle prøve at føre hende over på Wolfsblut helt, og se, om hun stadig lugter. Så har jeg jo mit svar. I mellemtiden må jeg vente og se, hvad de svarer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige skrevet på deres facebook-væg og spurgt. Pt aner jeg jo ikke, om det skyldes at hun har været råfodret inden, så det simpelthen er tørfoder generelt, der gør, at hun lugter. Og så har jeg tilsat noget Wolfsblut.

 

Jeg tænker lidt på, om jeg skulle prøve at føre hende over på Wolfsblut helt, og se, om hun stadig lugter. Så har jeg jo mit svar. I mellemtiden må jeg vente og se, hvad de svarer:-D

 

Så godt lige at du havde skrevet stort set samtidig som jeg skrev herinde :mrgreen:

 

Men ja, det kan jo sagtens være de ting du nævner der gør det.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...