Hop til indhold

gør welsh corgier?


Gæst Miaaa
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Jeg overvejer meget at få en welsh corgi på et tidspunkt. Men har hørt at de gør meget. Er der nogen af jer der ved om det er rigtigt?

 

Håber i kan hjælpe.. mvh.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke lige helt hvad dit ? går ud på? Mener du de kræver for meget, mht hvad de kan og deres evner....

 

For mig vil det være den rette familie hund her, men afventer til den rette tid kommer... ( har ikke overskud til et nyt familie medlem endnu)

 

men kan anbefale dig at gå i på corgi kubbens hjemmeside.

 

Ynja

Link til indlæg
Del på andre sites

Grynt.... Neeeej det syntes jeg nu ikke - men de høre alt og er opmærksomme... men man kan opfordre dem til at gø og så vil de finde det naturligt og gøre det igen og igen i sammen forbindelse - bestemt lære-nemme

 

tak tak - læse og stave er ikke lige min stærke side..

 

Ynja

:D

Link til indlæg
Del på andre sites

De har tedens til at gø meget, men ved den rette træning fra helt lille af, kan man minimere det meget, men en 100% gø-fri hund, får du ikke i en corgi:-)...

 

Den er jo en hyrde hund, og den hyrder blandt andet ved, at nappe kvæget i hasserne, så det skal man sørge for at pille fra den som hvalp, da den ellers godt kan finde på, at gøre det med mennesker og andre dyr omkring den.

 

Genneralt har den meget energi, og har brug for meget hjernegymnastik. Det jeg tror jeg prøver på, at sige er, at det kan blive jordens største gøende pestilens, hvis man ikke træner og aktivere den nok, men forventer en hund der ligger hele aftenen, og tygger ben ganske fredeligt. Har man derimod tid, lyst og overskud til at bruge en 3-4 timer på den om dagen, ja så får du jordens bedste ven og hund.

 

Nu ved jeg ikke, hvordan du er som person, men mit bedste råd for valg af hund er: glem udseendet fuldstændig, og vælg en hund der passer til dit eget aktivitets niveau. Er man ekstremt aktiv, og til treeking er en er en papillon måske ikke sagen, lige som en corgi ikke er det, hvis man ikke kan lide, at opholde sig i slud og regn, og gå lange ture ude i det fri 365 dage om året:-)...

 

med venlig hilsen

 

Diana (kæmpee corgi-fan)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Ved ikke om en welsh gør/bjæffer meget, men ellers er det vel et spørgsmål om træning...

 

Og ikke alle små hunde siger mange lyde.. Trunten her siger kun noget hvis folk ringer på over flere gange, og så små piver hun når hun hører far kommer hjem i modytten :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...