Hop til indhold

Mimas dagbog :)


Gæst Mimas
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er også spændt på hvad der kommer ud af dem sådan udseende mæssigt :D De er så herlige sammen og leger rigtig godt. Den eneste reelle forskel er at han er en der gør hvor hun er meget tavs :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

IMG_4393.jpgDe er så yndige :)

 

1 dag var hun klar men han gad ikke - hvilket fik hende til at slå ham i irritation :P

2. dag der var han straks mere glad for hende. Der blev humpet to gange - den ene gang stoppede han dog tidligt i forløbet, da jeg ville hjælpe ( troede de sad sammen da jeg gik hen til dem, da hun opførte sig underligt) anden gang blev der humpet meget mere med han faldt ud af hende da de burde sidde sammen. Så vi troede han var en af de hanhunde uden svumlelegme

3.dag sad de sammen. I hele 30 min måtte man sidde og berolige dem. Vi har herefter valgt ikke at gøre det flere gange, da de ikke brød sig om at sidde samme. Så nu er det bare at vente :)

 

Her 4 dage efter sidste parring er mimas meget træt, mad fikseret og spiser græs. Får de kvalme og madlyst lige som gravide mennesker? :P

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er vi ikke længere i tvivl - hun er blevet tyk :)

 

Der er 12-13 dage tilbage i følge kalenderen og de hellige 63 dage. Hun putter meget og har pt svært ved at finde ro om natten da hun ikke rigtig kan finde en ordentlig stilling at ligge i. Hun spiser ikke rigtig, kun hvis hun får noget af vores ( hun er normalt ikke en hund der tigger og hapser)

De kommende hvalpe ejere er spændte og nysgerrig :)

 

Hun har fået en fødekasse, og der er halsbånde klar til de små. Mangler kun små praktiske ting :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor bliver det bare spændende :)

Har I allerede flere hvlapekøbere?

 

De første to er afsat, samt ender vi nok selv med at beholde en :)

 

 

Man kan nu mærke hvalpene sparke rundt - og se det :P Det er ret alien agtigt, og giver forståelse for hvorfor hun ikke rigtig kan finde en stilling at ligge i :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Mimas

SÅ skete det! på 59/60'ende dagen.

 

Vi havde regnet med de hellige 63 dage, og havde taget fri på torsdag og fredag. Vi tog derfor fra hunden i nogle timer i går, og kom tilbage til en hund der næsten ikke kom op og sagde hej. Jeg havde forinden joket med at sengen ville være fyldt af hvalpe :) Mor kom op og med det samme hørte jeg pibelyde fra kælderen. Jeg troede først at det bare var mine tanker der spillede mig et spil. Men næh, nede i hendes kasse lå der en lille fin dreng.

 

Vi var hjemme kl 21, og kl 22 begyndte de nye veer at komme. kl 04 i nat kunne vi endelig lægge os til at sove og Mimas lå og tog sig fantastisk af hendes 5 fine hvalper :D 2 hunner og 3 hanner. Det er bare perfekt!

 

Det eneste men der pt er er den mindste hun, som ikke helt kan få suttet kraftigt nok. Vi er i gang med modermælks erstatning ved siden af, samtidigt med at vi får hende til at die ved moderen. Men pga hendes størrelse så kan hun alt for nemt blive puffet væk af de andre som er dobbelt så store som hende.. Bette pus :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

IMG_1302.JPG

 

Her er lidt :)

 

De er alle ens farvet, på nær den hvide som er en hun og en enkelt han der har hvide poter :) er lidt bekymret for den helt lille, fik små få ml i hende her i form af modermælkserstatning. Det med at komme hen og die af patten er hun ikke særlig god til -hendes sug er ikke stærkt nok. Der var heller ikke for nemt for hende med den sutteflaske..

IMG_1281.jpg

IMG_1287.JPG

IMG_1298.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]110156[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110158[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]110159[/ATTACH]

 

Her er lidt :)

 

De er alle ens farvet, på nær den hvide som er en hun og en enkelt han der har hvide poter :) er lidt bekymret for den helt lille, fik små 3ml i hende her i form af modermælkserstatning. Det med at komme hen og die af patten er hun ikke særlig god til -hendes sug er ikke stærkt nok. Der var heller ikke for nemt for hende med den sutteflaske..

 

Nåh, hvor er de søde. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas
Hvor er de søde :hjerte:

Mht. opflaskning, er det en hundesutteflaske, som I har købt eller bruger I en pipette ?

 

Det er faktisk en til kat - det er samme produkt som til hund, flasken er bare mindre end til hund :) Har gjort hullet lidt større og det har hjulpet på hendes indtag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

Så er vi dag to med minus søvn! :)

 

Dagens vægtvinder er nr 3, som har taget 74 g på siden i går - den er blevet dejlig tyk!

 

Den lille pige er stadig taberen, faktisk har hun tabt nogle gram siden i går - hun vejede 145 da hun kom ud, og vægten siger 112 i dag - på trods at hun får erstatning, samt også får spist ved moderen. Hun har gemmenskuet at hun har brysterne for sig selv når hendes søskende sover, så der sutter hun løs. :klap:

Læge er kontaktet, og han er positiv nok da hun er livlig, opsøger bryst og spiser, samt at der ikke er noget piveri fra hendes side af som kan tolkes værende noget meget slemt. Hendes sutte vakuum er bare ikke særlig stærk endnu.

 

Moderen er derimod lidt ramt - hun har altid har haft sart mave, så den fede hvalpefoder slår hendes mave ud samt hjælper det heller ikke at hun ikke kommer ud som hun burde. Så nu er opmærksomheden skærpet på hende og vi får tvunget hende ud i haven nu, da hun helst vil være hos sine unger :) Hun har fået hvalpene i vores soveværelse, så I nat valgte vi at sove andet sted, da hver eneste pivelyd fik os vækket og op og se om alt nu var vel. Så snart de er større, så flytter vi dem op i stuen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas
He he...ja, det kræver sin mand, når der kommer hvalpe i huset.

 

Håber, at Mimas hurtigt kommer oven på igen mht. til maven. Har hun forresten fået en kalkindsprøjtning, for en sikkerheds skyld ?

'

 

 

Nej det har hun ikke. Ikke fordi jeg ikke vil, men har snakket med flere som siger at det ikke er et must, så længe kosten er god og hun har det godt. Vi holder dog øje med hende hele tiden og sørger for mad og vand.

 

Jeg er dog bekymret for den lille pige :( hun vil ikke have erstatningen i dag, men derimod gerne mors bryst. Hun formår dog ikke at suge sig ordentligt fast, og bliver så nemt vippet af. Hun er dehydreret - hendes hud kan jeg næsten forme med hænderne, så den vagtdyrelæge får nok meget snart et opkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, det lille pus da :(...ja, hellere ringe til dyrlægen nu, inden hun bliver alt for slap til, at ville die. Krydser fingre for, at hun klare den :x:

 

Ang. kalktilskud, ved jeg, at mange giver forbyggende, også fordi kalkchok kan komme lige pludselig og det er jo livsfarligt og da hun har dårlig mave, bliver næringsstofferne jo ikke optaget optimalt.

Redigeret af Tullemus
Tilføjelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas
Åh nej, det lille pus da :(...ja, hellere ringe til dyrlægen nu, inden hun bliver alt for slap til, at ville die. Krydser fingre for, at hun klare den :x:

 

Ang. kalktilskud, ved jeg, at mange giver forbyggende, også fordi kalkchok kan komme lige pludselig og det er jo livsfarligt og da hun har dårlig mave, bliver næringsstofferne jo ikke optaget optimalt.

 

Hendes mave har ikke drillet siden i nat/morges, så er rolig igen :) Hun har bare altid døjet med dum mave, og en kombi af moderkage, ormepiller og fed kost slog den lige ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

Er lige kommet hjem fra dyrelægen - den lille fik et skud vitamin og væske. Så nu er det bare at holde vejret! Hendes temp var også for lav.. Jeg er forhåbningsfuld, da eneste svaghed hun har vist er dehydrering - hun er ellers livlig, snakkesagelig og meget sulten. Hun er endda kommet dertil hvor hun ikke vil have erstatning men kun den ægte vare. Så nu er det at sørge for at hun har varmen og får spist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...