anne-lise hansen Skrevet Maj 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2013 Da jeg fik Tot havde jeg ikke overskud til at træne ham særligt meget han har kun lært indkald & gået lidt spor + ringtrænet , nu har Jeg jo fået Ollie og er begyndt at træne ham lidt , vi er startet på ringtræning og skal begynde på hvalpe- motivation sidst på måneden , MEN jeg får dårlig samvittighed når jeg går fra Tot - og han sender mig de der laaaaange øjne , min økonomi er ikke til at gå til mere , be taling for fks AG + evt transportbetaling, gør at det bliver for dyrt - så han må nøjes med det jeg kan finde på herhjemme , men hvad gør I andre med 2 eller flere hunde ? er det bare mig der er for blød ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 er det bare mig der er for blød ? Nej, det er bestemt ikke bare dig, der er for blød. Det er hårdt for dig at se ham blive tilbage og skideskægt for ham er det jo heller ikke. Kunne du skrabe sammen til at melde dig ind i DcH? Der kan du træne med en masse andre og det er helt normalt, at man mødes "ekstra" en gang eller to om ugen. Og de gange kunne du jo tage Tot med og træne ham? Eller du kunne måske finde privat sammen med en anden hundefører, og så kunne I træne sammen. Også der kan du have begge hunde med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Jeg tænker også DCH. Hos os koster det ikke dobbelt med to hunde, men (vist nok) kun ca. 400 kr. ekstra om året. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Maj 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 men lidt trænet bliver han jo , og er også sammen med andre hunde - det er bare ikke noget officielt noget - for det bliver for dyrt . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Maj 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Jeg tænker også DCH. Hos os koster det ikke dobbelt med to hunde, men (vist nok) kun ca. 400 kr. ekstra om året. men med transport bliver det stadig dyrt - 2 hunde med bus / tog fks 2 zoner koster 48 kr , HVER vej dvs ialt 96 kr pr trænings gang, det synes jeg er temmelig dyrt og det er det man skal betale for at have hunde med tog / bus her i storkbh. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Jeg kender det godt. Går pt kun til træning med zeus mens walther er hjemme og ja de øjne jeg får tit rigtig dårlig samvittighed men prøver at sige til mig selv at walther jo får lange gåture blir trænet hjemme og leger med andre hunde også. Så de har det begge meget godt her de har faktisk et vidunderlig hundeliv her hos os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2013 Godt Dexter ikke gider det der træning Men jeg tror nu sagtens at man kan omgåes det, for uanset om du går til træning med ham eller ej, så vil han jo sende de øjne når den anden ville skulle til træning? Så hvis din dårlige samvittighed er fordi du ikke træner ham, så kan du se om du kan starte et sted. Men hvis din dårlige samvittighed er fordi han ikke får lov at komme med, så nytter det jo ikke noget at starte til træning med ham en anden dag... Så vil han jo stadig blive efterladt tilbage? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
biine Besvaret Maj 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2013 Jeg ville gøre det at jeg tog tot med på en kvalitets tur på et andet tidspunkt hvor det kun er dig og ham , hvor i træner lidt hygger og går spor. her må ollie så blive hjemme for det er ikke hans tid/tur. Det virker på den dårlige samvitighed her i hvertfald Evt finde et par kammerrater i kan mødes med ind i mellem. Samtidig har det den fordel at begge hunde bliver vant til at være helt alene hjemme uden andre hunde, det kan være guld værd ind i mellem. Her holder Sally (den gamle ) fest når jeg tager Aiyo med til træning, her giver det ekstra gode kødben fra slagteren, bolde ( har de ikke når de er sammen dem slås de om ) , ind i mellem en rest kotelet skået ud i bitte tern hun kan søge efter , andre gange kommer der en sød ung pige og går en dejlig tur med hende. Samtidig har hun kvaliturene som vi kalderdem . her laver vi lige præcis det hun elsker mest, grave store huller, bade ved stranden, eller i søen en tur i skoven gerne med søg. Alt i alt synes jeg det gør det nemmere med de øjne hun sender når hun skal være alene, for jeg ved hun ikke blive snydt, hun får bare goderne på et andet tidspunkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts