Hop til indhold

Lagotto romagnolo hvalpe køb


Gæst lykke
 Share

Recommended Posts

Gæst lykke

Min kæreste og jeg har besluttet at købe hund og vi glæder os meget. Indtil for nyligt overvejede vi bichon havanais eller coton de tulaer pga de ikke fælder ( jeg har astma) men nu har vi opdaget denne skønne race Lagotto og synes at det kunne være hunden for os! Er der nogen herinde der har racen og har gode ideer til kennel samt kan oplyse prisen på hvalp- har søgt på nettet og kan finde en kennel i DK og intet om pris. Er der nogen der har erfaring med at købe fra andre lande?

Mange venlige hilsner herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Ring til den kennel der er i dk, og aftal at besøge den, så du får en fornemmelse af hvordan hunden er.

Hvis du vil købe i udlandet og hverken har kontakter eller grundigt kendskab til racen så vil jeg forslå dig at kigge på hvilke lande der virker til at have meget seriøse klubber, og så henvende dig der,om hjælp til hvalpe køb

 

Når det er en lille race skal du være opmærksom på om avlerne har "undskyldninger" for at avle på feks E hofter, øjensygdomme eller andre racespecifikke problemer, måske temperamentsproblemer. Hvad enten det er en "lille" eller "stor" race, så skal du kun købe hund hos en kennel der avler sundt.

 

Når det er en "lille" race, skal du også være opmærksom på at prisen sandsynligvis er høj- og igen sundhed før pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lykke

Tak for svar:-) Jeg har nu skrevet til de avlere der er her i DK og så må vi se...jeg har også skrevet til nogle avlere i sverige, som jeg fandt via deres kennelklub her til aften og fået oplyst prisen ca 12000 dkr, bare for at have lidt at gå efter,- men regnede også med at det var i den priskategori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lagotto

Hej, Jeg har selv en lagotto, og kan varmt anbefale denne race, hun er købt hos kennel Yduns blue, eneste opdrætter i dk. Der avles kun på sunde hunde, og de er alle udstillede i både ind og udland.

der kan du roligt købe hund, de er alle sunde og raske. Hvis du vil købe i udlandet, skal du sikre dig at begge forældre dyr er undersøgt for hvalpe epilepsi. hvis du har spørgsmål eller ønsker en Lagotto snak er du velkommen til at kontakte mig på 21900200. Hilsen Marianne

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke købe i udlandet uden at få en erfaren dansk kennel med på råd. Hvis en dansk avler kan anbefale en f.eks svensk kennel er det nok OK. Folk med samme racer kender hinanden over landegrænser, taler sammen på udstillinger og ser hinandens hunde og samarbejder i avlsarbejdet for racen.Og ved måske , hvor der er hvalpe på vej, for vi køber jo nyt blod ind hvert år.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Lagotto Romagnolo Angeli

Hej - det vil i næppe fortryde. En Lagotto er en kær og meget dejlig hund. Holder af at være sammen

med sine mennesker og gerne gøre noget med dem. Jeg er selv den lykkelige ejer af hele to stk. og er

begyndt til Agility, hvilket jeg aldrig før havde set mig selv som en der kunne finde det sjovt. Men hunden

er totalt glad når vi skal til det og er meget tændt. Og jeg nyder det lige så meget.

 

Jeg kan fortælle jer at mine, stambogshunde og ekselent i udstillinger, skal da også have hvalpe. vi glæder os.

Jeg regner med at skulle til Tyskland for at parre den ældste her i august, og hvis det hele lykkes og

hunden vil lade sig parre, for her er ingen tvang, så har jeg hvalpe i oktober, med levering i december.

 

Hvis du har interesse i at blive skrevet op send mail til [email protected]. Du kan også se lidt om os på facebook

Lagotto Romagnolo Angili Mia. Du anmoder bare om venskab, Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, men ikke færdig.

 

Hvis I har lyst skal I være velkommen til at besøge mine hunde og mig........en kop te/kaffe er der altid på kanden,

Så skriv til os på mailen og jeg kontakter jer.

 

De bedste hilsener

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...

Hej

I skal regne med der er en del pelspleje, og trimmes 4 gange årligt.

Priserne ligger fra 10.000 og op 15-18.000 De kan findes på købhund.dk bla.

Gipote.dk har også haft dem.

Jeg kan varmt anbefale en bomuldshund Cotton De Tulear jeg har haft en selv og den er lynende intelligent trofast og loyal

den skal dog også trimmes ca. hver 3. måned for den er nemmest at holde pelsen på, men det er en supergod hund,

min lærte af sig selv at hjælpe mig med at huske ovn, kaffemaskine, tørretumbler, fordi tørretumbleren bippede en lyd han ikke kunne lide som jeg ikke altid hørte, ovnen fordi han en gang overværede jeg glemte min ovn og mad fuldstændig så det røg i hele huset og stank som brændt flere timer, det brød han sig ikke om, kaffemaskinen tikkede når jeg glemte den. Så kom han og brummede og hoppede let på forbenene for at jeg skulle gå med ham og han viste mig ud til det der var galt. 

Bomuldshunden kan fåes til ca. 8.000 kr. Race-ren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...