Gæst Balthazar Skrevet Maj 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 20, 2013 Det startede for ca. 1½ år siden med at min hund reagerede når jeg kløede/kradsede ham på venstre skulder, et bestemt punkt. Han reagerede på den måde at han trækker venstre bagparti sammen med venstre forparti og ligesom vil klø med med bagbenet, og mundhulen strækker sig bagud og han presser sig ind mod min hånd. Jeg troede bare at det var fordi han kunne lide det. Men det er siden blevet værre og værre. Nu er det snart hele venstre side der trigger det, og bare en let hånd over ham sætter det igang. Der er intet med den højre side. En anden ting som jeg mistænker kan hænge sammen med det, er at han for ca. 1½ år siden blev halt på venstre bagben, der gik så et halvt år før vi fandt ud af hvad der var galt. Han havde beskadiget hans korsbånd i knæet og bev opereret for dette. Efter genoptræning blev han haltfri, men ligger og sidder stadig med benet skævt. Han blev så halt igen, hvor han fik en blokade der gjorde ham haltfri igen. Men nu halter han lidt igen, ikke når vi går tur, men efter han har ligget og især om aftenen. Måske det er lidt gigt han har fået? Det skal siges at han i udredningen fik taget røntgen af hele ryggen, knæ og hofter og der var ingen tegn på gigt overhovedet. I udredningen havde vi ham også til en dyrlæge som udfører kiropraktik og akupunktur. Hun nævnte noget med at det med det følsmme punkt kunne have noget at gøre med fx. lungerne...Han fik akupunktur, som faktisk fik det til at forsvinde, men det kommer bare tilbage med tiden. Desværre når han er ved dyrlæge er han meget stresset og nervøs, hvilket medfører at han ikke rigtig reagerer på det som derhjemme. Tror I de to ting har noget med hinanden at gøre? Er der nogen som har oplevet noget lignende? Forslag til hvad jeg skal gøre nu? Jeg er ny her, kan man evt. uploade et videoklip? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Jeg har ingen bud på hvad det kan være, men tænkte på, om I har mulighed for, at dyrlægen kom hjem til jer og undersøgte ham, når nu han er så stresset og nervøs hos dyrlægen. Mange hunde forbinder jo besøg hos dyrlægen med noget ubehageligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 måske kunne du lave et videoklip og tage det med til dyrlægen og vise det? ja man kan godt uplode videoklip her på HF - men der er vist noget med at man skal have skrevet et vist antal indlæg før man kan ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
spjæt Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 måske kunne du lave et videoklip og tage det med til dyrlægen og vise det? ja man kan godt uplode videoklip her på HF - men der er vist noget med at man skal have skrevet et vist antal indlæg før man kan ? Hvad med at aftale med din dyrlæge at første del af konsultationen foregår udendørs på et semineutralt område? Måske endda sammen med video, så er det jo rigtigt fornemt. Du har jo ret i at det her bliver du nødt til at komme helt til bunds i, det er jo slemt hvis din hund går og har smerter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Jeg tænker om det kan have noget med nervebanerne at gøre? Måske er der nogle nerver der sidder i klemme. Det kan jo komme helt oppe fra nakken, eller ryggen. Det kan også være gigt som du foreslår. Jeg tænker at man måske kan se det på et røngten billede. Måske er korsbåndet beskadiget igen, eller brudt op (hvis det kan det). Hvis en akupunktør hjælper, kunne det måske være en god idé at få flere behandlinger efter hinanden, måske kan det rette helt op på det? Det var bare lige min brainstorming. Jeg håber I finder en løsning. Jeg synes faktisk det var en god idé anne-lise Hansen kom med. Så kan dyrlægen se reaktionen når I er der hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balthazar Besvaret Maj 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2013 Tak for jeres svar. Ja måske jeg skulle prøve at filme det og tage med til dyrlægen. Også fordi at når jeg har nævnt det med hans følsomme punkt på venstre side over for min dyrlæge, siger hun bare at det er fordi han godt kan lide det og vil klø med, og så lukker hun den der. Tror ikke helt hun er med på hvor slemt det er. Faktisk nogle gange er det så slemt at han "reagerer" på det uden at han bliver rørt der! Så går han og kniber sig sidelæns sammen, nærmest krampagtigt. Jeg har også gået og tænkt på om en hundemassør måske kunne gøre noget. Og ja måske nogle flere akupunktur behandliger kunne hjælpe, problemet er bare at det er lidt langt at køre og det koster meget dyrt Men med hensyn til hans korsbånd så tror jeg bare jeg bliver sendt til dyrehospitalet igen, hvor han så får lagt endnu en blokade, som så virker kortvarigt igen... :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Maj 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2013 Tænker om du skulle prøve at få en anden dyrlæge til at kigge på det. Måske hjælper det hvis der kommer andre øjne på. Måske har de nogle gode ideer til hvad det kan være. Jeg synes i hvert fald ikke at det lyder som om han "bare" kløer med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 21, 2013 Han klør med, men det der er galt er at der skal så lidt til at tricke det og at det er altid ikke? KAN han selv klø sig på den side, hvis han vil? Kan du klø ham til at er færdig eller bliver han ved? Tænker også at det er noget med nerverne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2013 Jeg tror også han klør med. Min Charlie gør nøjagtig det samme - men det er kun min mand der kan få ham til at gøre det. Hvis jeg klør ham samme sted gør han det aldrig. Så min mand må ramme et bestemt punkt der får ham til at syntes det er rigtig dejligt og derfor klør med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Balthazar Besvaret Juni 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2013 Han klør med, men det der er galt er at der skal så lidt til at tricke det og at det er altid ikke? KAN han selv klø sig på den side, hvis han vil?Kan du klø ham til at er færdig eller bliver han ved? Tænker også at det er noget med nerverne.. Tak for dit svar og undskyld min sene respons. Jeg ved faktisk ikke om han kan klø sig der, har aldrig set ham forsøge det. Nej det bliver ikke færdigt, han bliver ved med det, bare et let strøg og han er nogen gange ved at vælte. Han flytter sig nu når vi rører ham der. Jeg skal til dyrlægen i næste uge med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts