Hop til indhold

halter engang i mellem.

Recommended Posts

Gæst Malou-jan

Min hund på 1 år og 5 mdr.

Kan godt halte engang i mellem når hun har slappet af i sofaen.

Men det forsvinder igen.

Er det noget jeg skal være nervøs for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok en god ide.

Koster det ikke kassen?

Jo, det er pænt dyrt! Mener vi gav 2.500 kr for billederne ude i Højbjerg:shock: Men hvis du har tid og mulighed, kan du køre til Marianne Klitgaard på Mors. Der koster det ca. 1.000 kr. Men sørg for at der er god plads til hunden i bilen, for den vil være lidt groggy efter billederne.

Magtor koster 450 kr første gang og 400 kr efterfølgende:5up: Men det er ikke sikkert at han vil røre ved den når der ikke er taget billeder først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Oscar gjorde også sådan noget - når han havde hvilet - ofte kunne det ene ben stritte lige ud i luften fordi han ikke kunne få det til sig. Oscar fik taget billeder af hofter, knæ og ryg og det kostede 1400 (min dyrlæge er billig)

Det viste sig der intet var - men at vi formodede at Oscar kunne have tendenser til krampe i benene nogle gange. Efterfølgende har jeg så fundet ud af, at det godt kan passe, da det hjælper lige at massere benet så det fortager sig ret hurtigt.

Det eneste der er at gøre er at få taget nogle billeder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dyrlægen

Jeg synes også det vil være en god ide at få hunden undersøgt. Det er dog almindeligvis ikke med røntgenbillede af både hofte og albuer. En dygtig dyrlæge kan ved den første undersøgelse mærke hvor det gør ondt og koncentrere de videre undersøgelse. På den måde kan man tage lidt færre billeder og måske gøre undersøgelsen billigere.

Samlet ville du formentlig skulle betale for den første undersøgelse, bedøvelse og røntgenbilleder og 2500 lyder umiddelbart ret gennemsnitligt for de 3 ting sammen. Forsikring dækker.

mvh Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at undersøge hvilke ben der halter, og hvordan hunden ligger i sofaen. Hvo rlænge halter hunden efter at være komme tpå benene. Det kan være lidt vokseværk endnu i den alder.

Jeg var bekymret over en af mine hunde af same grund. Han gik meget mærkeligt på forbenene efter at have rejst sig. Dyrlægen spurgte ud til hvordan han lå når han sov. Han lægger faktisk forbenene over kors, og hviler hovedet på sine korslagte poter. Så tror pokker da at benene sover når han rejser sig op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Helt klart få det undersøgt!

Vores har også haltet, på det ene bagben, når hun havde hvilet og det viste sig at være en løs knæskal som hun skulle have opereret fast!

Link til indlæg
Del på andre sites