Gæst Malou-jan Skrevet Maj 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 20, 2013 Min hund på 1 år og 5 mdr. Kan godt halte engang i mellem når hun har slappet af i sofaen. Men det forsvinder igen. Er det noget jeg skal være nervøs for? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Ja! Jeg ville smutte ud og få taget røntgen af hofter og albuer! Min gjorde det samme, og fik konstateret en løs hofte. Dog har hun også nogle ting i ryggen, men kommer hun til osteopat (Magtor i Hinnerup) 3-4 gange om året, er hun symptomfri. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Det er nok en god ide. Koster det ikke kassen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Det er nok en god ide.Koster det ikke kassen? Jo, det er pænt dyrt! Mener vi gav 2.500 kr for billederne ude i Højbjerg:shock: Men hvis du har tid og mulighed, kan du køre til Marianne Klitgaard på Mors. Der koster det ca. 1.000 kr. Men sørg for at der er god plads til hunden i bilen, for den vil være lidt groggy efter billederne. Magtor koster 450 kr første gang og 400 kr efterfølgende:5up: Men det er ikke sikkert at han vil røre ved den når der ikke er taget billeder først. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Det er nok en god ide.Koster det ikke kassen? Nogen der har sagt det er billigt med hund? Jeg vil nu i hvertfald lige starte med at snakke med min dyrlæge om det, det i hvert fald synd hvis hunden har ondt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Jeg ville også kigge forbi dyrlægen og få taget et par billeder af hofterne. Det koster et par tusind. Det kan sagtens være de første tegn på HD - og det kan være ingenting. Kun et billede kan give jer svaret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Maj 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2013 Jeg kan kun give de andre ret. Det er nu også rart at få styr på hvad det er, så der kan blive gjort noget ved det. Jeg håber det ikke er noget alvorligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Maj 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 22, 2013 Min Oscar gjorde også sådan noget - når han havde hvilet - ofte kunne det ene ben stritte lige ud i luften fordi han ikke kunne få det til sig. Oscar fik taget billeder af hofter, knæ og ryg og det kostede 1400 (min dyrlæge er billig) Det viste sig der intet var - men at vi formodede at Oscar kunne have tendenser til krampe i benene nogle gange. Efterfølgende har jeg så fundet ud af, at det godt kan passe, da det hjælper lige at massere benet så det fortager sig ret hurtigt. Det eneste der er at gøre er at få taget nogle billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dyrlægen Besvaret Maj 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2013 Jeg synes også det vil være en god ide at få hunden undersøgt. Det er dog almindeligvis ikke med røntgenbillede af både hofte og albuer. En dygtig dyrlæge kan ved den første undersøgelse mærke hvor det gør ondt og koncentrere de videre undersøgelse. På den måde kan man tage lidt færre billeder og måske gøre undersøgelsen billigere. Samlet ville du formentlig skulle betale for den første undersøgelse, bedøvelse og røntgenbilleder og 2500 lyder umiddelbart ret gennemsnitligt for de 3 ting sammen. Forsikring dækker. mvh Søren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Maj 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2013 Prøv at undersøge hvilke ben der halter, og hvordan hunden ligger i sofaen. Hvo rlænge halter hunden efter at være komme tpå benene. Det kan være lidt vokseværk endnu i den alder. Jeg var bekymret over en af mine hunde af same grund. Han gik meget mærkeligt på forbenene efter at have rejst sig. Dyrlægen spurgte ud til hvordan han lå når han sov. Han lægger faktisk forbenene over kors, og hviler hovedet på sine korslagte poter. Så tror pokker da at benene sover når han rejser sig op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gravbulleren Besvaret Maj 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2013 Helt klart få det undersøgt! Vores har også haltet, på det ene bagben, når hun havde hvilet og det viste sig at være en løs knæskal som hun skulle have opereret fast! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts