Hop til indhold

Recommended Posts

Vi vil/skal have en hvalp når vi går på ferie i uge 28. Vi har 5 ugers ferie, så det er jo perfekt.

MEN, vi skal på ferie i uge 31. I lånt campingvogn hvor vi ikke må have hunden med. Hvad gør vi lige? Dropper tanken og hvalp og venter til en anden gang vi lige har en masse ferie? Eller få passet hvalpen? Men vil det ikke bare forvirre det lille pus?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville enten blive hjemme, det giver også mest ro til at få trænet alene hjemme osv. eller finde en alternativ sommerferie, hvor hvalpen kan komme med. måske et telt eller en hytte på samme plads, hvis i skal følges med nogen? eller et sommerhus eller noget. vi havde vores hvalp med i sommerhus, da vi havde haft ham et par uger, det gik nemt. jeg ville ikke personligt få så lille en hvalp passet i en hel uge, der er så meget man skal nå - ikke mindst at lære hinanden at kende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bestilte og betalte ferien allerede i januar... Så det ville være ret dumt af aflyse den nu :(

Ja der er vi jo forskellige, ville til en vær tid foretrække hvalp frem for ferie;)

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det ville jeg helt sikkert også. Men vi har givet 6000 for den ferie. Og tror da de færreste ville vinke farvel til de penge :)

Så må det optimale være at vente med at få hund, at få hvalpen passet en uge så tidligt er ikke en god løsning;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville det være bedre at få den feks nu? Og så stadig få den passet i uge 31?

du skal jo alligevel bruge minimum 3 uger til at træne alene hjemme, kan du få 3 ugers ferie nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har 14 dages ferie. Og det er jo ikke nok. Nå, vi må nok droppe hund igen så... Vi får nok ikke lige muligheden for at holde 5 ugers ferie igen sådan lige.

Hvis en uge i campingsvogn er vigtigere end en hund, så er det nok smart at lade være ja;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ferier er der mange af, den hundehvalp kommer til at være jeres familiemedlem/følgesvend de næste 10-15 år.

Hvis I har svært ved at vælge campingvognen fra til fordel for hvalpen, synes jeg da I skal tage afsted og lade være med at få hundehvalpen. Sådan helt lade være med at købe en hundehvalp. Eller i hvert fald tænke over tingene en ekstra gang?

Ovenstående skal ikke læses som en kritik, overhovedet, bare en tanke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke fundet HVALPEN endnu :)

ok, og nu er det selvfølgelig ikke det, du spørger om. men alligevel: det er en god idé at lige bruge noget tid på at researche grundigt, så man får den helt rigtige hund fra en god opdrætter - i skal trods alt bruge 10-15 år med den. der er selvfølgelig nogen racer med mange opdrættere og dermed flere kuld, men på et generelt niveau tager det nok mere end et par dage at gøre et fornuftigt hvalpekøb :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det ved jeg godt :) Det er også det vi gør! Vi har besøgt mange steder og snakket med mange. Vi mangler bare at finde den hvalp vi gerne vil have. Og hvis det skulle være i uge 28 så er den jo først lige født nu her :)

Det er ikke det at ferien er vigtiger en hvalpen. Det er lige så meget de penge vi smider ud af vinudet. Og nu har vi jo heller ikke købt den endnu. Det er jo derfor jeg spørger jer til råds ikk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

^Det ved jeg godt :) Det er også det vi gør! Vi har besøgt mange steder og snakket med mange. Vi mangler bare at finde den hvalp vi gerne vil have. Og hvis det skulle være i uge 28 så er den jo først lige født nu her :)

Det er ikke det at ferien er vigtiger en hvalpen. Det er lige så meget de penge vi smider ud af vinudet. Og nu har vi jo heller ikke købt den endnu. Det er jo derfor jeg spørger jer til råds ikk :)

Jeg tror i ville have gavn af at tænke og tale det hele igennem, fx hvorfor vil vi egentlig have hund, hvad har vi tænkt os at lave med hunden, har vi overhovedet lyst til at blive så bundet i 10-15 år frem, en hund kan jo ikke bare sættes på en hylde hvis ikke man har tid eller lyst, der er rigtig mange ting man må lave om på, man kan ikke bare tage i byen, hunden skal passes, ikke arbejde over hunden skal passes, ferier må være med hund eller man må have pasning og så videre, det er ikke åsyn bare lige;) kan på mange måder sammenlignes med at få et barn og "barnet" bliver jo ikke voksent men bliver ved med at kræve pasning og opmærksomhed i alle årene;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har 14 dages ferie. Og det er jo ikke nok. Nå, vi må nok droppe hund igen så... Vi får nok ikke lige muligheden for at holde 5 ugers ferie igen sådan lige.

Det synes jeg er den bedste løsning.

Det koster meget tid- og penge at have en hund- og måske er I ikke helt parate til at ofre den tid det koster at have hund.

Og det bliver hverdag- hverdag med arbejde, møder, venner, familie, interesse og hunden er der hele tiden- den har ikke arbejde, møder, familie og venner- den har dig og den sidder og venter en hel dag på dig. Derfor er det et alvorligt og stort ansvar at tage en hund hjem- Viser problemet sig med manglend tid/muligheder for at være sammen allerede når hunden er så ny, så er dit hjem måske bare for travlt- til det er en god ide nu?

Min nabo fik hund for 2 måneder siden og ikke et øje var tørt- allerede nu er den alene mellem 10 og 15 timer hver eneste dag- og resten af døgnet er jo næsten nat- den bliver luftet ind foran min hæk hverdag og så tilbage igen (10 meter max) og det er en stor voksen adræt hund der har brug for at bevæge sig- og sådan går det med mange mange hundehold-

Bliv venner med "naboens" forsømte hund og se om det fanger interessen også på den meget lange bane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej bliver sådan lidt øv over det i skriver. Fordi vi har én eneste uges ferie på et helt år, kan vi ikke have en hund? Hvor er det de regler for at have hund står hende? For jeg kan ikke finde dem? Hvornår må en familie få en hund? Når den ene går hjemme og børnene er flyttet hjemmefra?

Vi rejser aldrig nogen steder. Vi bruger så meget tid i haven, på stranden, i skoven osv. Jeg arbejder "kun" 30 timer. Max 3 dage om ugen. Hvorfor tror i ikke vi har tænkt over det her? Det er jo netop det vi HAR. Det er derfor jeg skriver! Hvis det bare var en impulsiv beslutning sad der nok en hvalp på mit ben nu! Jeg spørger om i syntes vi skal vente? Men det svar jeg får er nærmest at vi slet ikke kan finde ud af at have hund. Fordi vi gerne vil give vores børn den skide ferie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej bliver sådan lidt øv over det i skriver. Fordi vi har én eneste uges ferie på et helt år, kan vi ikke have en hund? Hvor er det de regler for at have hund står hende? For jeg kan ikke finde dem? Hvornår må en familie få en hund? Når den ene går hjemme og børnene er flyttet hjemmefra?

Vi rejser aldrig nogen steder. Vi bruger så meget tid i haven, på stranden, i skoven osv. Jeg arbejder "kun" 30 timer. Max 3 dage om ugen. Hvorfor tror i ikke vi har tænkt over det her? Det er jo netop det vi HAR. Det er derfor jeg skriver! Hvis det bare var en impulsiv beslutning sad der nok en hvalp på mit ben nu! Jeg spørger om i syntes vi skal vente? Men det svar jeg får er nærmest at vi slet ikke kan finde ud af at have hund. Fordi vi gerne vil give vores børn den skide ferie!

folk er nok tilbøjelige til at gætte lidt, ud fra det du skriver - sådan er det ofte på et internetforum. jeg synes det lyder som om, at i kan tilbyde en hvalp en fin hverdag. vent til i har mulighed for at tage mindst 3 ugers ferie i træk, som der kun står hund på - så i kan få den bedst mulige start. så kan i også nyde jeres sommerferie med god samvittighed :-)

Link til indlæg
Del på andre sites