Hop til indhold

Hvad er de ulækreste/sjoveste ting din hund har spist?


Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Inspireret af min egen søde Lupo, der nogle gange kan finde på at æde de underligste ting (selvom jeg prøver at forhindre det), så vil jeg gerne høre hvad jeres hunde har indtaget (eller prøvet at indtage) af klamme eller sjove ting i løbet af årene.

 

Lupos ting omfatter blandt andet:

 

- Lorte - hundelorte, kattelorte, fuglelorte....ja, alle slags lorte egentlig. Det er åbenbart guf.

- En lille tom madlavningsfløde-karton så jeg dagen efter kunne samle en lort op, hvor der var en lille stribe pap i, hvor der stod "madlavningsfløde" :-D

- En foderbold med net omkring (sådan en til fugle)

- En død solsort med en snert af forrådnelse og en dunst af død og ødelæggelse. Klamt! Han gik stolt rundt med den i munden, men jeg nåede heldigvis at få den fra ham, før han begyndte helt at spise den.

 

Og så en absolut førsteplads: Et kondom! :shock: Han fandt det på en parkeringsplads, og nåede at sluge det inden jeg kunne få fat i det....Nøj, han var ikke særlig populær....og det var bare en anelse flovt da jeg dagen efter skulle samle en fin lort op med et kondom stikkende ud af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke: Rævelort! Da jeg brølede af hende og bad hende spytte ud, grinede hun mig op i ansigtet med brune rævelortlugtende tænder..... Vi gik hjem og jeg serverede frisk vand for hende for at få skyllet lugt og mund..... Hun drak i store slurke..... Og brækkede det hele op som brun vælling på køkkengulvet... :skraek:

 

--Mine bernere har ædt karklude og sokker, der skulle "hjælpes" ud den anden vej.. Men det var dengang at familien bestod af far, mor, 2 børn og 2 unge hunde..... Det kunne godt være lidt kaotisk en gang imellem... Sønnekes kanin blev desværre osse delvist ædt.. DET var ikke så populært.. :shock:

 

Min første Ramses åd en hel pakke smør, -heldigvis uden sølvpapir... DET kom osse op igen som vælling. Gul vælling.....

Link til indlæg
Del på andre sites

dengang min eks og jeg havde vores første hund, en lille hvalp blandet af amstaff og ambull, havde vores nabopar en kuldsøster.

 

De var omkring 11 uger, og naboerne var i tyrkiet mens vi passede hund. En dag havde de været alene hjemme med min daværende kæreste, og han var faldet i søvn og hundene havde holdt fest. de spiste bla. en pose med små tobleroner, alle pakket ind i folie.

Da jeg kom hjem havde naboens hund kastet op, men vores så ud til at have det fint nok.

Da jeg vågnede næste morgen, efter at have sovet i ske med begge hunde, havde Ita dog også kastet op og mit hår var smurt ind i bræk og folie....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Oscar - først rullede han sig i splattet hjortebæ og så åd han noget af det også - med et fint hjortebæs gebis til følge:badr: og det var jo her jeg besluttede at jeg altid skulle have våd servietter i lommen :mrgreen:

 

Darwin har haft for vane at æde mine viskelædere - jeg har ikke tal på hvor mange han har ædt - Mums:madtid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso spiser jo gerne kattelort... Og anden slags lort hun finder ude - dog ikke hundelort.

 

Døde mus er også namnam, og jeg glemmer vel aldrig dengang vi var ude at køre bil, og Iso pludselig kastede op i sit bur, bag i bilen. Jeg holdt for rødt, midt inde i byen, og kunne ikke gøre andet end at kigge på hende i bakspejlet. Der kunne jeg så se hvordan hun kastede en hel mus op - og spiste den igen... Kærligheden til ens dejlige hund fordufter lissom lidt, når man ser hende sidde og gumle, med musehalen dinglende i mundvigen..! :badr:

 

Ellers har jeg været så heldig at hun ikke spiser "ting" som sådan. Nogle snot-papirs-lommetørklæder er det vel blevet til, og et par blyanter. Men ellers spiser hun kun lidt sjove "tilladte" ting, som f.eks. vingummier. Og biler, hvis jeg har en pose biler så sidder hun og tigger som en gal, dem er hun vist lige så glad for som jeg selv er!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor sådan et klamt sted, hvor folk åbenbart tit får trang til at kaste op på gaden (glemmer aldrig da der var metallicakoncert og bræk hele vejen langs bygningen, inkl. kælderlejlighedens vinduer) :evil: Hundene synes det er ret lækkert til gengæld, så gåturene er altid lidt en stresset kamp om hvem der spotter det først; mig eller hundene. Behøver jeg nævne at jeg hader at bo her? :roll:

 

En dag fandt Mingus en død rotte i en hæk. Han er ret god til "spyt ud" men den kommando havde han belejligt glemt lige i det øjeblik. Det var et værre cirkus, mig med pose på hånden der prøver at få Mingus' kæber fra hinanden, en dame der venter på at komme forbi med sin hund og til sidst Cajsa der stikker af hen til en anden dame med en anden hund. Jeg vandt til sidst :banan:

 

Mingus har en sød tand, ligesom mig. Han åd engang en toblerone og fik opkastningsmiddel ved dyrlægen. På et tidspunkt røg der over et halvt kilo matadormix, med efterfølgende opkastning i et par timer. Jeg er blevet bedre til at passe på :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste han spiser nu, er hvis nogen har smidt mad i vejkanten, og hestepærer..

Kort efter vi havde fået ham åd han lidt af en sovepose, hvilket gav lorte på snor, omgivet af fint hvidt vatfyld:rolleyes:

Og da han åd et stykke grønt(stort) plastikbold, og fik det enormt skidt:( kunne heldigvis klares med en gang aspargeshavregrød - og nøj hvor så han skuffet ud, da menuen igen bare stod på tørfoder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det klammeste - En lort i skoven, som hun så brækkede op igen senere på turen. Fy for h******! Det er nok det værste jeg har lugtet til i hele mit liv!

 

Det sjoveste - En smidt madpakke, som stadig havde pose om sig. Ninja åd det hele inden vi kunne nå at sige noget. Halvdelen af posen brækkede hun op samme aften. Den anden halvdel sked hun ud dagen efter, hendes lort pænt pakket ind i resten af posen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

1 stk. neongul skumfidus-øreprop :-D

 

Min mand skulle i gang med at bruge larmende værktøj. Han placerer værktøjet og ørepropper på terrassen. Klar til at gå i gang, rækker han ud efter ørepropperne, men der mangler en. Han kigger sig forvirret omkring og får øje på Thorvald, som står og kigger forventningsfuldt på ham med en øreprop i munden. Desværre går der panik i min mand, så han glemmer alt om bytte/godbid. Han løber efter Thorvald, og således går jagten rundt i haven. På et tidspunkt stopper Thorvald dog op, og min mand nærmer sig og siger nej fy. Thorvald sender min mand et trodsigt blik og skynder sig at sluge øreproppen.

Herefter gik der hønemors-bekymringer i den, men 2 dage senere kom øreproppen ud....stadig hel og neongul!

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:Herlig tråd. Sidder her med tårerne trillende ned af kinderne og krampe i maven.

 

Min har én eneste gang, én eneste gang, snasket i menneskebræk jeg måtte fjerne. De 200 m hjem var lange med en smaskende hvalp der ikke gad gå.

 

Nu har han lige rundet de 1 år og har ikke snasket, smasket eller smisket sig i lækker, lækker ting.

Men fortsæt endelig. Det sjovt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Et kondom, dog ikke brugt. Det kom fint ud igen, det samme gjorde ørepropperne :)

Ellers har hun spist snotpapir (jeg er kronisk forkølet og allergisk, så der er altid rigeligt at tage af), en stor tallerken mini donuts, fyldet af en stor halv pizza, en halv pose engelsk vingummi og adskillige omgange lort fundet i naturen.

Det værste var engang hvor jeg heldigvis nåede at stoppe hende, jeg har en mavelidelse der gør at jeg rigtig tit har meget dårlig mave og først mærker at jeg skal på toilettet 2 minutter før.. og jeg kan ikke holde mig. Af samme grund er det begrænset hvor lange ture vi kan gå, hvis ikke der er adgang til toilet. Anyway, vi gik tur og der var ikke adgang til et toilet.. og jeg måtte flygte panisk ind i et krat og håbe at der ikke var andre der var ude og gå tur i den tæt befærdede skov.. og der sidder man så... Og mens jeg er ved at tørre mig med mine trusser (jeg har gået mange ture trusseløs hjemad) ser jeg hende lige på vej hen og snuppe sig en haps. Så med bar røv måtte jeg kaste mig hen mod hende og få fat i snoren og hive hende væk. Adr. Hvorfor i alverden vil en hund dog æde den slags? Hun nåede det ikke, men jeg kunne se på hende at det var det hun stod og pønsede på.. jeg får stadig kvalme ved tanken..

Tilgengæld har hun ingen interesse for døde mus og fugle. De er ikke spiselige, men man kan da altid lige tage en rulletur!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha genial tråd :sjov:

 

Min den gamle Milo kan klart være med her! Hvad han ikke igennem tiderne har fået guffet i sig :shock:

 

- Kattelorte, hundelorte - ja, lorte som gennemgående tema! (inkl menneske :skraek:)

- Viskelædre og blyanter!

- 4 frosne kanelsnegle krydret med 2 Toms kæmpeskildpadder til dessert...

- 200 g lys marabou og 100 gram toblerone - pænt sat frem i skål til gæster.

- et brugt! menstrautionsbind

- et brugt!! kondom... (de to sidste - glæden ved at bo i Odense C :evil:)

 

- Og så den sjoveste - en hel halv kalvemørbrad - direkte fra grillen :mrgreen:

 

Luna er kedeligt - hun spiser højst lidt græs eller en enkelt lort i ny og næ - ingen spændende, klamme eller sjove sager. Kræsne dyr :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Modjo spiser mest bare brugte trusser - hvilket er ret irriterende, men har begrænset underholdningsværdi.

 

Asta er til gengæld god til den slags.. Hun gør en del i mængder, på top tre over værste ting er:

1. 7,5 kg Frolic

2. 43 baldrianpiller (ja på én gang. nej hun sov ikke bagefter - tværtimod faktisk)

3. 12 økologiske bananer

 

Nå ja, og så var der dengang hun havde spist rottegift, men den historie er ikke så sjov :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor tæt på Amagerstrand og om vinteren / efteråret går vi ofte rundt med hunden dernede.

 

En dag fandt han noget han var meget interesseret i. Afføring, ikke hvilken som helst, men menneske afføring desværre. Og det lugtede ad helvede til. Personen havde sig op for at skide i en buks, smidt sine shorts og lade dem være. Derefter har vedkommende tørt sig med sine to fodbold sokker og smidt dem. Føj for helvede. Hans afføring lugtede grimt de næste par dage, indtil afføringen var helt ude af hans system. Det var virkelig modbydeligt, specielt fordi han havde dårlige ånde i hvert fald 3 dage.

 

Så har han spist noget af et pindsvin, det var ikke helt godt og gav ham meget tynd mave. Der var et dødt pindsvin i fritløbs området, og inden vi fik fat på ham havde han guffet noget af den.

 

En foderkugle - det er jo bare ren fedt.

 

Fårlort og hestelort.

 

Så man har da prøvet lidt af hvert - desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hare- og hjortelort er en delikatesse Karla ikke kan gå forbi uden at samle en enkelt kugle eller 2 op... Ellers spiser hun faktisk aldrig ting hun ikke "burde"

 

Johna æder alt: underbukser, strømper, tøjklemmer, tandbørster, bamser, stykker af bolde osv osv... hendes lorte kan være pænt farverige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lige i går, måtte jeg hive en levende fugleunge, ud af halsen på min münsterlænder, ikke en skramme havde den, den kom ind og sidde i en papkasse, og blev fodret med et par regnorme, inden at den blev sat ud igen, den pippede lige et par gang, så var morfuglen tilbage, så jeg håber på en "happy end" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på stranden her til aften. Stranden støder op til nogle marker. Afsted for sofahunden......og tilbage kommer jagthunden med en hel død svane :shock: Stolt styrter hun afsted. Længere og længere væk fra en højt råbende mor :evil:

Jeg tager snoren og kaster efter hende, mens at hun er ved at trylle svane om til pudefyld.

jeg får fat i svane, bevæbnet med bæ poser på hænderne. Får mast den stor fugl i en skraldespand og afledt møg hunden. Pludselig, vender hun rundt. Spurter mod skraldespand. Rejser sig op af den.... Spanden vælter...

sofahund+væltet skraldespand = glad jagthund :damn::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...