Hop til indhold

Hva fanden ........ Er pointen med det forslag?

Recommended Posts

Haha suk ja, det er sgu sjovt når et eller andet gammelt popper op, i løbet af ingen tid er facebook på den anden ende *G*

Men ud over det, så mener jeg da at det havde været en bedre ide at lave tavlepåbud frem for raceforbud.

Blev bare lidt irriteret da jeg så den, fra JA til Dyrepoliti i Danmark, for synes det er lidt underligt at hive sådan en gammel artikel frem. Men så man da folk til at hidse sig op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg tjekkede ikke alderen på artiklen.

Fik den på face. Lagde den bestemt ikke op med det formål at skabe drama. Det var bare pudsigt, den kom på face knap 5 dage efter jeg havde haft en diskussion om tavleløse hunde med en klaphat i klubben.

Min fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser af hundefolk, der mener at hunde uden tavle skal væk-helt væk.

Virkelig? Jeg har 2 bastarder og bevæger mig i ekstremt mange "hundekredse" - jeg er aldrig stødt på den holdning :vedikke: Kender masser af mennesker der ALDRIG ville købe en tavleløs hund, men de har aldrig udtrykt at den type hunde skulle væk....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
artiklen er fra 2009, og altså fra før den nye hundelov. Kildekritik folkens.

desuden er overskriften en anelse overdrevet i forhold til indholdet i artiklen. For indholdet er jo ret beset hvad vi har nu, og der render da stadig blandinger rundt i landet.

Kildekritik? :vedikke: Denne hr. Møller fra Venstre, har vist aldrig lagt skjul på sin mening... og syn på hunde, og er han ikke dyrlæge....undskyld, men det var ikke en jeg ville besøge med nogen form for kæledyr, endsige besøge som menneske.....det skulle da lige være for at kalde ham en klaphat :evil:

Og 2009 er jo ikke en fjern fortid, i den forbindelse....hende oraklet, der mente, at hvis dyrlæger ikke ville aflive hunde, kunne folk selv gøre det, var vist en der kørte samme stil som denne dyrevelfærds-prædikant!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kildekritik? :vedikke: Denne hr. Møller fra Venstre, har vist aldrig lagt skjul på sin mening... og syn på hunde, og er han ikke dyrlæge....undskyld, men det var ikke en jeg ville besøge med nogen form for kæledyr, endsige besøge som menneske.....det skulle da lige være for at kalde ham en klaphat :evil:

Og 2009 er jo ikke en fjern fortid, i den forbindelse....hende oraklet, der mente, at hvis dyrlæger ikke ville aflive hunde, kunne folk selv gøre det, var vist en der kørte samme stil som denne dyrevelfærds-prædikant!

ja. Kildekritik: Som i at artiklen er gammel, som i at artiklen er fra før den nye hundelov, som i at det der dengang var tale om ikke just var at alle tavleløse skulle aflives (selvom overskriften faktisk går på netop dét), og som i at artiklen reelt ikke har nogen relevans i dag, i forhold til hvad den, igen helt ukritisk, deles ud til højre og venstre for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
ja. Kildekritik: Som i at artiklen er gammel, som i at artiklen er fra før den nye hundelov, som i at det der dengang var tale om ikke just var at alle tavleløse skulle aflives (selvom overskriften faktisk går på netop dét), og som i at artiklen reelt ikke har nogen relevans i dag, i forhold til hvad den, igen helt ukritisk, deles ud til højre og venstre for.

Jamen ok da, men var det ikke lidt bedre for alle....hvis folketingsmedlemmer tænker lidt mere over hvad budskabet er....inden de med stor fryd smider det i grams til pressen, facebook, tvitter, TV osv., .....der er trods alt,( som regel) tale om uddannede folk, der oven i købet kan få undervisning i kommunikation af proffer....endda betalt, såååh :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har personligt aldrig mødt en eneste med den holdning irl?

Det er fordi den er absurd langt ude, og folk - trods alt - er lige akkurat kloge nok til at holde munden lukket, hvis det er noget de går og tænker.

Jeg har heller aldrig mødt den ude i kødrummet, men den findes jo åbenbart, hvis man da skal tage til troende at de brugernavne, der skriver her på forum, er rigtige mennesker i det virkelige liv ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fordi den er absurd langt ude, og folk - trods alt - er lige akkurat kloge nok til at holde munden lukket, hvis det er noget de går og tænker.

Jeg har heller aldrig mødt den ude i kødrummet, men den findes jo åbenbart, hvis man da skal tage til troende at de brugernavne, der skriver her på forum, er rigtige mennesker i det virkelige liv ;-)

Jamen....SKAL man nu også dét? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jamen....SKAL man nu også dét? :slem:

:hmm:Jeg kom lige til at tænke.....sådan lidt altså, og tanken sneg sig rundt om EB's Nationen og rigtige mennesker :skraek:.....Dina altså, selv jeg blev skræmt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har virkelig hørt denne udtalelse med, at alle papirløse hunde ikke burde være tilladt. Her også raceren??? papirløs hund.Og ja- det er nok kun nogle af de ældre opdrætterer, der har den holdning.

Måske var det sådan en holdning til glæden ved hunde i almindelighed, der gjorde mig til ejer af de papirløse græske.

Jeg husker så tydelig et stort skue i en jagthundeforening, kun spaniel, hvor min Victor ved sidste skue blev BIS.Molly+ et afkom blev også placeret.r

Jeg arriverede uden spaniel med Nana (unghund), og at se folk tabe underkæben , for de vidste jeg havde fået en papirløs.

Kun en med jagttegn sagde, Jamen, sikke en smuk Vizla.

Jeg har så også kendt folk, der intet havde til overs for andet en schæferhunde. Virkelig racefanatikere.

Link til indlæg
Del på andre sites