Hop til indhold

Recommended Posts

Gæst MarieF

Hej,

Er der nogle herinde, der kan anbefale et godt forebyggende middel mod flåt-angreb? :)

Vi var i weekenden i sommerhus i Thy og har fjernet omkring 8 flåter fra Sif. Hun fik en ampul Advantage da vi kom hjem, da det er det loppemiddel vi har brugt, og som har virket godt, da hun i efteråret fik lopper. Jeg var ude og købe nye Advantage igår, og opdager så nu, at de ikke virker mod flåter :stupid:

Så hvad kan I anbefale? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Bayvantic til Silke. Det virker! Hun blev dryppet d. 1 maj og har endnu ikke haft en flåt. Før det havde hun ca 4 om dagen.

---Uanset hvad man bruger, så skal man regne med, at virkningstiden bliver nedsat hvis hunden bader eller bliver vasket.

Silke er blevet vasket én gang for få dage siden. Men jeg undlod shampoo på ryggen. Og jeg kom bagefter en lille smule eucalyptus-olie i pelsen (et par dråber gnedet ud på hænderne og efterfølgende tørret af i Silkes fugtige pels.. ) Det virker noget afskrækkende på insekter...

Og hun har endnu ikke haft en flåt efter sit bad..

Måske virker eucalyptusolien godt nok til at man kan undgå de kemiske midler?

---Der var engang man kunne købe en loppeshampo i supermarkederne med eucalyptus-olie i..

Hvis/når Silke får sin næste flåt, så vil jeg vaske hende igen, og gnide et par dråber eucalyptusolie i pelsen igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg tror at jeg købte det over nettet... Kikker lige...

Jeg tror at jeg købte den her: Helseshoppen.dk

Men de har den måske også i Matas eller på apoteket.. Eller i helsekostbutikker. Man bruger også olien til bolsjer.

Der skal kun et par dråber til i våd pels. Og det skal fordeles på håndfladerne først. Hvis pelsen ikke er våd, så ville jeg nok fortynde olien inden brug.

Link til indlæg
Del på andre sites