Hop til indhold

Hyrdetræning


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK
Eeeeej hvor er du sej Anna!

 

Elsker at se jeres hyrde videoer, fra alle her hyrder herinde! Smid endelig flere op! Synes det er så smukt at se hvordan hundene bare helt opfører sig som det var meningen de skulle :lun:

 

enig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke en dyt forstand på det der hyrdning, men det ser flot ud - han ser ud til at lide det ham Terkel ;-)

Så har du det vel nogenlunde som mig! :lol: Jeg forstår ikke ret meget, men Terkel elsker det!

 

Hold da op! Det ser da rigtig fint ud! Han ser ud som om han har flair for det... :5up:

Ja, det har han vist! :-D Det samme kan ikke helt siges om mig... :lol:

 

Eeeeej hvor er du sej Anna!

 

Elsker at se jeres hyrde videoer, fra alle her hyrder herinde! Smid endelig flere op! Synes det er så smukt at se hvordan hundene bare helt opfører sig som det var meningen de skulle :lun:

Det sejeste er at jeg ikke er bange for fårene når jeg går med Terkel! Med mine gamle har fårene været noget mere paniske, for at sige det mildt... :lol: Og så blev jeg lidt småbange for dem!

 

Terkel og jeg skal på i morgen igen, så skal jeg se om jeg kan stille et kamera på stativ. Vi går jo kun i et ret lille område endnu, så det burde kunne lykkes... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seeee!!! Terkel og mig på får! :mrgreen: Det er anden gang jeg selv prøver at gå med ham, og før det har Terkel vel prøvet med opdrætter måske 4-5 gange? Jeg fatter stadig hat af det der hyrdning, og aner ikke hvad jeg skal. Så vi går og går, uden at jeg egentlig ved hvorfor! :oops::lol: Terkel er heldigvis rigtig sød, så jeg kan tumpe ret meget uden det gør noget! ( @Niels M her er den udlovede video! )

 

 

 

Hold da op hvor er han ordentlig :shock:

 

Bliver spændende at følge jer og se hvordan det udvikler sig når han tænder helt :5up:

Ham får du det sjovt med og får mulighed for at lære lidt, uden at han tager røven aaaaalt for meget på dig undervejs :mrgreen:

Lidt gør han nok, men når han er så ordentlig, så får du ikke problemer med at få det rettet igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor er han ordentlig :shock:

 

Bliver spændende at følge jer og se hvordan det udvikler sig når han tænder helt :5up:

Ham får du det sjovt med og får mulighed for at lære lidt, uden at han tager røven aaaaalt for meget på dig undervejs :mrgreen:

Lidt gør han nok, men når han er så ordentlig, så får du ikke problemer med at få det rettet igen.

 

Han ER tændt 100%! Han er bare helt vildt artig! Og nok lidt usikker endnu. Han har jo ikke været på så mange gange. Så rart med en sød og artig hund, til forskel fra mine tidligere tosser. Han er lidt uartig når der skal kaldes fra, det værste blev klippet væk i videoen... :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han ER tændt 100%! Han er bare helt vildt artig! Og nok lidt usikker endnu. Han har jo ikke været på så mange gange. Så rart med en sød og artig hund, til forskel fra mine tidligere tosser. Han er lidt uartig når der skal kaldes fra, det værste blev klippet væk i videoen... :oops::lol:

 

Vent du bare og se - Han bliver mere tændt :lol:

 

Og ja, han er super artig og det er virkelig en kæmpe fordel for dig.

Det er så frustrende at fatte ingenting og så skulle stå og korrigere for en lille vildbasse, når man ikke aner hvad man egentlig laver :mrgreen:

 

Så er det virkelig meget nemmere, når de lytter, opføre sig pænt overfor fårene og kan hitte ud af at holde afstand :5up:

 

Og luksusproblem at han er svær at kalde af - Lidt uartige skal de altså være, for ellers har de ikke nok drive.

Så at han ikke har lyst til at stoppe er en rigtig god ting!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han står og skriger udenfor folden når brormand er på, så jeg måtte smide ham i bilen! Men vel inde er han SÅ artig! Han er jo den der tænkende type, så det er virkelig rart for mig. Så er der en chance for at jeg kan lære noget!

 

Tænkende? Nu praler du vist, man siger jo hund ligner ejer... :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jamen hvad - placere sig rigtigt..?? :vedikke: Jeg aner jo ikke hvad der er rigtigt! :oops:

 

Det kan godt være du ikke aner hvad der er rigtigt -men for mig så det hammer godt ud og videoen viser bare en Korvis der har styr på det der hyrdehalløj :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har artige Terkel været på får igen! I dag fik vi en opgave der hed "gå i lige linje heeeeelt derovre til den anden ende af marken, og så i lige linje tilbage igen!". Og det klarede vi sgu fint! :5up: Bagefter gik jeg sammen med opdrætter, hvor Terkel skulle lære at "gå ud". Og han er fandeme lærenem... :hjerte: Jeg selv - not so much! :roll: Men forstår alligevel lidt mere for hver gang, så måske er der håb for mig! :lol: Har sådan set lidt (dårlig) film, men der er ikke så meget at se. Terkel, fårene og jeg forsvinder i det fjerne - og så kommer vi tilbage igen. Resten er på så lang afstand at man ikke kan se noget. Så det må bli' en anden gang! Jeg er egentlig ret imponeret over at han faktisk er så god, når han jo faktisk er midt i en "problematisk alder", han er lige blevet et år. Han bli'r meget let forstyrret, det er vel det eneste jeg kan mærke på ham. Ellers er han så sød og artig så det er helt vildt. Undtaget når han skal kaldes af fårene... :roll::lol: Men det er så fedt at jeg ikke behøver at være bange for at der sker noget ved det, hvis han stikker af - det eneste der sker er at han henter fårene! Søde, dejlige Terkel... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har artige Terkel været på får igen! I dag fik vi en opgave der hed "gå i lige linje heeeeelt derovre til den anden ende af marken, og så i lige linje tilbage igen!". Og det klarede vi sgu fint! :5up: Bagefter gik jeg sammen med opdrætter, hvor Terkel skulle lære at "gå ud". Og han er fandeme lærenem... :hjerte: Jeg selv - not so much! :roll: Men forstår alligevel lidt mere for hver gang, så måske er der håb for mig! :lol: Har sådan set lidt (dårlig) film, men der er ikke så meget at se. Terkel, fårene og jeg forsvinder i det fjerne - og så kommer vi tilbage igen. Resten er på så lang afstand at man ikke kan se noget. Så det må bli' en anden gang! Jeg er egentlig ret imponeret over at han faktisk er så god, når han jo faktisk er midt i en "problematisk alder", han er lige blevet et år. Han bli'r meget let forstyrret, det er vel det eneste jeg kan mærke på ham. Ellers er han så sød og artig så det er helt vildt. Undtaget når han skal kaldes af fårene... :roll::lol: Men det er så fedt at jeg ikke behøver at være bange for at der sker noget ved det, hvis han stikker af - det eneste der sker er at han henter fårene! Søde, dejlige Terkel... :lun:

 

:5up: Det ender sgu' med han driver dig rundt i manegen også, men det gør han vel fint derhjemme... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi..... Mine får er gået fra at være total psykopatiske når det kom til fangefold og IKKE ville ind.

 

Nu er de så blevet temmelig veltrænede og uden udfordring, uanset hvor smal åbningen er.

Så fik af kennelmutti besked på at drive dem i fold, i stedet for at tildrive som sædvanligt.

Tanken er, at Chut selv skal arbejde.....

 

 

Ehh......

 

https://www.facebook.com/menellisbc/videos/10153834239273471/

 

 

 

Tror så lige vi prøver med en smallere åbning i morgen :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi..... Mine får er gået fra at være total psykopatiske når det kom til fangefold og IKKE ville ind.

 

Nu er de så blevet temmelig veltrænede og uden udfordring, uanset hvor smal åbningen er.

Så fik af kennelmutti besked på at drive dem i fold, i stedet for at tildrive som sædvanligt.

Tanken er, at Chut selv skal arbejde.....

 

 

Ehh......

 

https://www.facebook.com/menellisbc/videos/10153834239273471/

 

 

 

Tror så lige vi prøver med en smallere åbning i morgen :sjov:

 

Kan ikke se link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt! Så dygtig vil Mana også gerne blive ligger hun her ved siden af mig og siger :klap:

 

Taaak!!

Hun er sgu en stjerne min lille båt - men lige her er der mest tale om veltrænede får :sjov:

 

Arbejder dog i at få udskiftet flokken igen.

Chuts opdrætter kam bruge mine til de unge hunde og til træning af andres og så har hun fået et godt tilbud på nogle unge luneburger der er stort set ikke hundevante.

Og DE kan løbe :mrgreen:

Så dem får jeg i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaak!!

Hun er sgu en stjerne min lille båt - men lige her er der mest tale om veltrænede får :sjov:

 

Arbejder dog i at få udskiftet flokken igen.

Chuts opdrætter kam bruge mine til de unge hunde og til træning af andres og så har hun fået et godt tilbud på nogle unge luneburger der er stort set ikke hundevante.

Og DE kan løbe :mrgreen:

Så dem får jeg i stedet.

 

Ja jeg er imponeret, dygtige får eller ej :mrgreen:

 

Fårk jeg synes det dersens hyrdning er svært! Godt det er nemt for Mana :mrgreen: Lige nu kan jeg bakke folden rundt med hende, og lægge hende ned, gå igennem fårene og så sende hende ud - til den side hun selv vælger... Og det mere en rigeligt for min blonde hjerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er imponeret, dygtige får eller ej :mrgreen:

 

Fårk jeg synes det dersens hyrdning er svært! Godt det er nemt for Mana :mrgreen: Lige nu kan jeg bakke folden rundt med hende, og lægge hende ned, gå igennem fårene og så sende hende ud - til den side hun selv vælger... Og det mere en rigeligt for min blonde hjerne!

 

Det er også åndssvagt svært at lære.

Når man endelig har fattet det der med at gå i balance, og lidt sidekommandoer....

Så skal man pludselig til at lære at placere sig rigtigt i udløbere....

Og så skal man til at lære at drive og det er fandeme svært at lære taktikken i det....

Når det så er lært, så er der pludselig detaljer som fangefold og deling, hvor man selv pludselig virkelig skal lære at læse får, placere sig korrekt OG holde styr på hunden :sjov:

 

Men det er så pisse sjovt!!

Og man bliver aldrig færdig med at lære - aldrig.

 

Er så småt ved at have fattet en del af det basale.... Men så kommer detaljer som at lære at fløjte... At indlære fløjte kommandoerne og lære at læse arealer og linjer.

 

Åh ja.... Men for pokker det er sjovt.

Mana og dig har virkelig noget at glæde jer til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er imponeret, dygtige får eller ej :mrgreen:

 

Fårk jeg synes det dersens hyrdning er svært! Godt det er nemt for Mana :mrgreen: Lige nu kan jeg bakke folden rundt med hende, og lægge hende ned, gå igennem fårene og så sende hende ud - til den side hun selv vælger... Og det mere en rigeligt for min blonde hjerne!

Det er sådan nogenlunde også hvad Terkel og jeg kan, dvs. Terkel kan og jeg synes stadig det er svært! :lol: Nu sidst begyndte "vi" (dvs. at jeg kiggede på... :lol: ) at lære ham "gå ud", og så skal han vistnok snart ha' sidekommandoer på. Selv har jeg et hyr bare med at nå at se hvad fanden han egentlig gør...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...