Hop til indhold

Recommended Posts

Ja jeg mener nu ikke om I altid træner på samme træningsplads ,

men jeg er begyndt også at træne på fks. fortovet når jeg går med Ollie - lineføring og

og sit fks- jeg kan godt bære at de der passerer os synes at jeg er totalt skør - men er det

er det forvirrende for Ollie og skulle jeg hellere vente til vi var i parken ?, her er jo

meget trafik så det er kun den slags træning der kan ske med snor på jeg laver med

ham på fortovet , al anden træning - indkald & apport eller hvad vi ellers laver fore-

går i parken hvor det er sikkert for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo super at træne forskellige steder, da det hjælper hunden til at generalisere øvelserne og at holde fokus, selvom der er forstyrrelser. Hvis man vil til konkurrencer med hunden er det næsten et must at træne forskellige steder med den, synes jeg. Man skal bare huske, at man i starten måske skal sætte lavere kriterier og skrue op for belønningerne, når man træner fremmede steder. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Sonja skriver - det er super at træne forskellige steder! Træner ved dyrlægen, op af jernbanen, i byen osv. Et gang om måneden plejer vi at tage til centrum og træne. Sidst jeg skulle til Sjælland havnede vi i kø på Fyn i halvanden time. Og hvad gør man så - man træner på motorvejen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg ser folk træne "offentlige" steder tænker jeg altid "fedt!" Måske folk bare blive glade og imponerede - det siger jeg i hvertfald til mig selv når folk kigger efter os ;-) Selvfølgelig skal vi generalisere med vores hunde og samtidig er vi jo et godt eksempel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Selvfølgelig skal du da bare fortsætte med at træne alle mulige tænkelige steder - Har aldrig oplevet at folk kigger skævt til en, men lidt nysgerrighed har jeg da mødt :lol:

Vi træner alle steder vi kan komme til.

Det spænder fra gåturene i skoven, til parkeringspladser og hvor pokker vi ellers kan slippe afsted med det, uden at vi er til fare for nogen :blink:

For mig er det en nødvendighed, eftersom jeg ønsker at gå i konkurrencer med mine hunde og jeg kan jo ikke forvente de kan fungere på en konkurrenceplads, hvis jeg aldrig har prøvet at træne andre steder end i haven og på træningspladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites