Hop til indhold

Gravhunde-ejere på hundeforum, præsenter jer og jeres hund.


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Je tænker at her kan vi fortælle om hundene og hvis vi har lyst om os selv.

 

Trådstarter lægger ud og fortæller om Maggie der er min korthårede black/tan miniaturegravhund på nu ca. 14 uger. Dog vokser hun med sådan en hast at jeg betvivler om hun kan holde sig indenfor rammerne til at være miniature, vi får se.

 

Maggie er min første hund, men min kærestes 3. Han har haft 2 røde miniaturer før.

 

Maggie er husets dynevarmer, humørspreder og kysse-objekt, og så går vi til hvalpetræning en enkelt gang om ugen. Når gravhundeklubben starter træning igen vil vi også træne der.

 

Vi vil også gerne prøve en udstilling en dag, men vil gerne følges med nogen der har prøvet det før, og måske have prøvet at være lidt til ringtræning først.

 

Håber nogen vil melde sig på banen og fortælle om jeres gravhunde-basser.

 

Vedhæftet et billede af Maggie der lige undersøger hunde-forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Ib kohlenberg

Jo da..... Nu er min ruhåret gravhund Ib og undertegnede kommet på hundeforum, så nu vil vi se om vi kan finde rundt herinde. Vi vil gerne har lagt et indlæg eller lign. ind da vi søger efter en hundetrimmer.......:-)

 

Mange hilsner Ib og Berit

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ib kohlenberg

Hej igen! Ib er en dejlig han på 3 år og vejer ca 9½-10 kg. Han er kastreret og har en meget blød og lettere krøllet pels! ( han er ægte- har stamtavle! ) . Jeg har lagt et par billeder ind . Han er en skøn familiehund, forøvirigt er han at finde på facebook under Ib Kohlenberg!

Mange hilsner Berit (- og IB) :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg vil da gerne update!

Maggie har det skønt, omend vi ikke synes hun er lille mere med sine 2,3 kg :blink:

 

Hun er skøn og nem og dygtig til alting, dog er hun blevet LIDT for glad for at tisse i vores seng. Renligheden er lidt gået af fløjten, men hun er jo altså stadig en hvalp, så vi stresser ikke. Billeder må følge, vi er flyttet og jeg har ikke internet det nye sted endnu.

 

Maggie elsker den nye lejlighed, hun kan løbe rigtig langt uden stop nu, og vinduerne går helt ned til gulvet så hun kan glo ned til de mange hunde der luftes ud på plænen foran og gå ud på altanen og gø af dem:oops: Det er hun svært begejstret for.

 

Derudover er hun en rigtig bestemt dame der sætter alle hunde på plads og mener at ingen hund er for stor til hende, og hun bliver HERRE fornærmet hvis der er nogen der ikke gider lege med hende.

 

Og sidst men ikke mindst har hun fundet ud af at kravle ind i dynebetrækket om natten. Så moar her bliver herre nervøs for at hun ikke kan komme ud igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ib er da i øvrigt for skøn, han ser vældig blød ud, virkelig hyggeligt, desuden godt at han har stamtavle, Maggie er også DKK. Har i haft Ib på udstilling?

 

Ja, jeg er herre nysgerrig, men jeg overvejer at tage maggie til udstilling i det nye år, men leder virkelig efter gode råd fra nogle der har prøvet det, og måske endda nogen der selv skal afsted der kan hjælpe lidt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hejsa,

 

God idé med raceforums hvor vi kan dele glæden og begejstringen over lige netop den race vi er faldet for :)

 

Jeg er som måske gættet også gravhundeejer, jeg har kun en enkelt tilbage men hun er nu skøn er hun. Hendes navn er Beauty (Båt båt) og hun er en 3 år gammel rød langhåret standard.

 

Jeg har opdrættet ialt 4 kuld, før jeg flytted til England og dermed stoppede mit opdræt. Jeg opdrættede under kennelnavnet Kildevang's som jeg overtog efter min far i 1999.

 

Her er lige et billede af min bette trold.

[media]http://photos-b.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v260/164/37/616989072/n616989072_1061353_6690.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er herre nysgerrig, men jeg overvejer at tage maggie til udstilling i det nye år, men leder virkelig efter gode råd fra nogle der har prøvet det, og måske endda nogen der selv skal afsted der kan hjælpe lidt :oops:

 

Hejsa,

 

Hvis du vil udstille kan jeg anbefale at gå til ringtræning med din hund så den vænner sig til proceduren, at gå rundt sammen med andre hunde, at stå, og at blive befamlet af en væmmelig dommer :)

Det er god træning for dig også og hvis du er sikker på du kan vise din hund frem ordentligt så tror jeg du vil være en smule mindre nervøs når dagen oprinder :)

Men nervøs vil du være under alle omstændigheder, selv om jeg har udstillet meget så får jeg stadig den her kriller i maven når jeg venter på det bliver vores tur, tror jeg alle gør mere eller mindre.

Min værste oplevelse var da jeg skulle udstille en hvalp jeg havde opdrættet og det eneste han ville inde i ringen var at rulle om på ryggen og være på tværs, det var lidt flovt men jeg havde jo ikke trænet med ham og ejerne havde heller ikke, så hvordan skulle han vide hvad der forventedes af ham :)

 

Mange hilsner

Malene

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Aalborgpigen

Jamen det vil jeg da så gøre.

 

Jeg hedder Berit Rahmberg, og er fra Aalborg.

 

Vi har en dejlig lille rød miniature gravhunde dame med stort D på 2½ år.

Hun har et rigtig dejligt sind, et mod som en rottweiler og et hjerte af guld.

Hun bor sammen med vores anden hund Bandit som er en 7 år gammel rottweiler, og det er bestemt hende der har bukserne på.

Hun elsker vores unger, og er verdens bedste legekammerat for den mellemste af vores piger.

Hun er ikke helt så tryg ved fremmede som vi kunne ønske hun var, men det bliver hele tiden bedre (hun var rigtig slem da vi fik hende for 1½ år siden).

Hun har aldrig lavet unoder og ødelagt noget.

 

Hun hader at køre bil, og bliver køresyg bare bilen starter.

Hun er en rigtig sofahund, og er altid at finde midt i sofaen, helst under en pude.

 

Alt i alt er hun en rigtig dejlig og fantastisk hund, som vi føler os meget beærede over at eje.

 

Jeg kan desværre ikke vedhæfte et billede da jeg åbenbart har skrevet for lidt indlæg herinde, men hun kan ses i mit fotoalbum herinde.

 

Hilsen Berit

Alle ønsket et skønt og dejligt år 2009

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst toskethors

Jamen så vil jeg da også lige fortælle lidt om min gravhund (rød langhåret dværg). En han hund på ca 1 1/2 år har et temperament der siger spar 2 han er faktisk møg hysterisk,:evil: bare han høre den mindste lyd gør han gerne og længe. Ja man er vel gravhund så alt hvad man kan putte sig i skal lige prøves. Hans yndlings beskæfteliges er at bide katten i ørene og halen. prøver dagligt at overtage føringen fra vores rottweiler og bliver dybt skuffede når han til sidst må erkende sit nederlag. Elsker kattemad (vil faktisk ikke spise andet) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg har haft gravbasser i 20 år.

 

Vores Zeida-mus blev 18,5 år:-D hun var frisk til det sidste, det eneste der ikke kunne til sidst var hendes ben :cry: hun fik 3 kuld med Max som er 15 år nu, hvor vi har beholdt den ene hvalp selv, Anders på 14 år.

 

Max er købt som dværg, men den holder ikke helt, tror der er miniature i ham. Max er kastereret pga at Zeida og Max altid kunne finde ud af at snøre os når Zeida var i løbetid, og da de havde fået 3 kuld syntes vi, at det var nok for hende. Zeida havde et stort moderhjerte så hun har også været reservemor for 12 lab hvalpe :-DMan kan godt se og mærke på Max at han er blevet gammel nu :( Han er blevet mere grå i ansigtet og sover mere og det tager længere tid for ham at vågne, man er vel magelig på sine gamle dage:-)

 

Anders er døv, men vi klare det fint med tegnesprog. Anders er helt speciel, tror han kiggede på den forkerte side i hundenbogen, for han er ligesom tyren Ferdinan :-) Anders elsker at dufte til blomster/mælkebøtter og han sidder til sidste bane, når vi slår græs og passer på mælkebøtterne, og så bliver han fornærmet når de er væk.

 

Anders er også en helt :-) Det var vinteren 2003 eller 2002 hvor han bare ikke ville ind om aften, da vi endelig fik ham ind, pev han hele tiden henne ved døren, og han veg ikke fra den. Vi kunne ikke finde ud af, hvad der var galt, vi kunne intet se ude i haven. Nåh, vi gik i seng, og næste morgen sad han stadig henne ved døren. Jeg gik op på første salen og derfra kunne jeg se, at der sad en lille våd hund ude i sneen. Jeg spurtede ud for at få hunden ind i varmen, men den var selvfølgelig bange og ville ikke komme selvom jeg lokkede med mad og div. Min søn havde heldigvis set nogle sedler på træerne på vejen om en bortløbet hund og JA Anders havde funden den. Vi løb ned efter sedlen og fik ringet til ejerne som ikke troede deres egne øre, de var overbeviste om, at deres hund ikke havde overlevet den kulde og snevejr. Der gik 5 min så var de der og hentede deres hund :-D Den havde været væk i 4 dage og havde tabt sig 3 kg. Den kom sig heldigvis hurtigt:-D og Anders fik masser af ros:-D

 

Ellers har vi også 2 Border Collies Basse og Bella, men det er helt andet forum. Og når de to gravbasser går væk:megaked: ender det nok med at vi får en til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Milobassen

Hejsa der.

 

Jeg vil da lige tilføje mig selv herinde som kommende gravhundehvalp :)

 

Jeg hedder Tina, snart 28 år gammel og kommende ejer af en langhåret black/tan dværggravhund ved navn Milo :) Vi kan hente han her d. 24 så vi går bare og tæller dagene. Det er første gang, vi har hund men min mor har også en langhåret black/tan dværggravhund som hedder Oskar.

 

Her er et billede, vi tog da vi var nede for at vælge en hvalp (3-4 uger gammel)

 

[ATTACH]11578[/ATTACH]

 

 

 

Og det her er så Oskar, min mors lille basse, som glæder sig til at få en legekammerat :)

 

[ATTACH]11579[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst BuffsBeauty

Hej :-D

 

Jeg er også ejer af den skønneste lille gravhund. Den første gravhund vi har haft. Han er 5½ mdr. gammel, og vi er totalt solgt. Han kan sno os om en lillefinger, og kan charmerer sig til og ikke mindst ud af mange situationer.:slem:

 

 

Havde godt nok hørt at gravhunde var nogle helt specielle hunde, med en meget stor personlighed, men sådan tænker vel alle hunde ejere, var min mening.

Hvor glad vi end var for vores dejlig chow-chow, som døde mæt af dage, for et par år siden, må jeg sige, at ham jeg har nu hurtigt er gået mig lige til hjertet.:hjerte:

 

Han er sjov, kærlig og legesyg, og så elsker han at lægge i arm. :blink:

Børnene elsker ham, og han elsker dem. Og vi har allerede haft mange sjove timer med ham.

Glæder os til det bliver forår så vi rigtig kan komme udenfor og lege, han er nemlig ikke så vild med det her vintervejr. Han fryser det lille skind.

 

Det var lidt Jensen for denne gang, men han vender helt sikkert tilbage på et andet tidspunkt ( evt. med lidt billeder, når vi lige får fundet ud af hvordan :blink: )

 

Knus og vov fra Jensen og hans mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej. Også gravhundejer - vores 2. hund. Mistede vores gamle ruhårede gravhund for 14 dage siden - måtte aflives pga. ryggen :-( Fandt ud af at vi absolut ikke kan undvære en hund, så vi fandt en ny Sigurd ved Kennel Tau. Han var 3 1/2 mdr og han er bare så skøn.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst casperst

Hej

Jeg er den glade ejer af en korthåret gravhund-pige som snart fylder et år.

Hun er meget stædig, så vi har vores kampe. Tilgengæld er hun også ernormt kælen og kontaktsøgende.

Kræsen ligger også til hende, men vi er begyndt på råfodring og det ser lovende ud. Appatiten fejler intet og hun ser ud til at kan tåle det.

 

Selv er jeg en 32 år og Uno er min første hund. Dog er jeg vokset op med schæferhunde, så en gravhund noget lidt anderledes. Men jeg bor i en 2 værelse lejlighed og følte at en lille hunderace var passende.

Hun har meget svært ved at være alene hjemme, så det er det jeg pt. arbejde mest på at få løst. Både så hun kan lære at være alene, men også så jeg kan tag i byen, uden at frygte sure naboer. Men vi træner, træner, træner. Dog modtages gode råd gerne på PM.

 

uno6-1.jpgUNO005.jpg

Redigeret af casperst
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Gæst sweetanita1986

Hej.

Jeg er ny herinde..

Vi har en langhåret dværggravhund, som det hed sig, dog passer str ikke helt, tror bare han er en alm langhåret gravhund. :)

Han hedder Anton, og han er Merle farvet. Han er rigtig sød, men gør af ingenting, hvilket er yderst irriterende. Derudover kan han ikke lade vores to katte være i fred. Han jagter dem, så de ikke længere kan være i stueetagen. :(

Han blir nu et år i næste mdr, så tvivler på vi får lært ham, at han altså ikke må jagte kattene..

Dog lufter Anton sig selv, da vi har kattelem, og indhegnet have :) Det er ret smart han har lært og bruge den..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst dansbo

Hejsa

 

Efter ganske kort tids sygdom, måtte min elskede Zuki aflives d. 12. februar. Han havde fået kræft i knoglerne og der var intet at stille op. Jeg har været/er fuldstændig knust over at miste ham, han blev 8 år og 2 måneder. Der er gået næsten en måned nu og jeg har valgt at jeg vil have en ny hund. Nogle vil måske mene det er hurtigt, men jeg savner bare så meget at have hund i huset, savner at gå ture, savner putte i sengen og sofaen, ja savner bare det selskab der er når man har hund. Jeg vil aldrig aldrig glemme min elskede Zuki, men jeg håber han vil vide at jeg ikke får en ny hund for at erstatte ham, men simpelthen fordi et hjem uden hund, kun er et hus.

 

Men tilbage til dét med ny hund. D. 13. marts flytter Tasja ind. Først på en uges ferie, og hvis det går godt, ja så bliver hun jo bare boende. Tasja er en ruhåret standard gravhund, hun er knap 8 år, så hun er jo en moden dame *smiler. Jeg glæder mig såå meget til hun kommer. Det er en stor trøst for mig at have dét at se frem til, efter at have mistet min elskede Zukidreng.

 

Her kommer der lige et billede af den skønne Tasja:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hejsa

 

Efter ganske kort tids sygdom, måtte min elskede Zuki aflives d. 12. februar. Han havde fået kræft i knoglerne og der var intet at stille op. Jeg har været/er fuldstændig knust over at miste ham, han blev 8 år og 2 måneder. Der er gået næsten en måned nu og jeg har valgt at jeg vil have en ny hund. Nogle vil måske mene det er hurtigt, men jeg savner bare så meget at have hund i huset, savner at gå ture, savner putte i sengen og sofaen, ja savner bare det selskab der er når man har hund. Jeg vil aldrig aldrig glemme min elskede Zuki, men jeg håber han vil vide at jeg ikke får en ny hund for at erstatte ham, men simpelthen fordi et hjem uden hund, kun er et hus.

 

Men tilbage til dét med ny hund. D. 13. marts flytter Tasja ind. Først på en uges ferie, og hvis det går godt, ja så bliver hun jo bare boende. Tasja er en ruhåret standard gravhund, hun er knap 8 år, så hun er jo en moden dame *smiler. Jeg glæder mig såå meget til hun kommer. Det er en stor trøst for mig at have dét at se frem til, efter at have mistet min elskede Zukidreng.

 

Her kommer der lige et billede af den skønne Tasja:

 

:ae: Håber det bedste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...