Hop til indhold

Jeg ønsker mig...


Siri
 Share

Recommended Posts

self . kan terriere også det der ! I juni-nr af TN har en border bestået LP 2 og øvet klasse i Rally og en norwich har bestået LP 3 samt ekspertklassen i Rally, begge med samme ejer.

Jeg forstår ikke hvorfor er så forhippede på at overbevise andre om at terrier er verdens bedste hund at træne med? Og at staff er en lige så god agilityhund som hunde der vejer 10 kilo mindre?

Man kan bare ikke komme udenom, at det er nemmest at træne med en hund, der fra "naturens" side er mere førerfikseret :-)

Bare fordi et par enkelte eksemplarer har klaret sig godt, er det ikke udtryk for en generel terrier-tendens. Der findes også cavalierer der klarer sig rigtig godt i LP, men der findes mange, mange flere, der er nogle snushaner der hellere vil finde mus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En Staffy er en super agilityhund! Eksempel: Boom - Super Pitbulls - Real Working Terriers

 

Men selvfølgelig, hvis man ikke dyrker sporten for sjov, men kun for at vinde, er det jo en BC man skal have :vedikke:

 

Nu kan man jo ikke helt sammenligne det med de forhold vi har her i DK. I UK har man et væld af klasser, mange af dem har vi slet ikke noget der svarer til i Danmark. Derudover så er der inden for hver "disciplin" langt flere niveauer(mener der er fra grade 1-7) i Danmark har vi 3.

 

Der er helt sikkert nogle der kan lave resultater. Der er sikker også nogle BC'ere der kan lave fornuftigt forsvarsarbejde. Jeg synes bare ikke at den er bygget til agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor er så forhippede på at overbevise andre om at terrier er verdens bedste hund at træne med? Og at staff er en lige så god agilityhund som hunde der vejer 10 kilo mindre?

Man kan bare ikke komme udenom, at det er nemmest at træne med en hund, der fra "naturens" side er mere førerfikseret :-)

Bare fordi et par enkelte eksemplarer har klaret sig godt, er det ikke udtryk for en generel terrier-tendens. Der findes også cavalierer der klarer sig rigtig godt i LP, men der findes mange, mange flere, der er nogle snushaner der hellere vil finde mus ;-)

 

Jeg tror ikke der er nogle, der har påstået at den er "verdens bedste", men bare at den sagtens kan samarbejde og lære, og at det kan være lige så sjovt at dyrke sporten med en Staff som med en anden race.

 

Men det er jo tydeligt at vi ser tingene fra helt forskellige vinkler. Der kommer flere og flere i hundesporten, som ikke går der for deres hundes skyld, og har man den indstilling at det kun er sjovt hvis man vinder, er det klart at man skal have en hund, der er skræddersyet til opgaven, så man kan føle sig som verdensmester.

 

Men det var dig selv, der satte racen på ønskelisten, og jeg synes da det er synd at du snyder sig selv for gode oplevelser med den hund, du gerne vil have, fordi det er mere vigtigt for dig at det skal være nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg tror ikke der er nogle, der har påstået at den er "verdens bedste", men bare at den sagtens kan samarbejde og lære, og at det kan være lige så sjovt at dyrke sporten med en Staff som med en anden race.

 

Men det er jo tydeligt at vi ser tingene fra helt forskellige vinkler. Der kommer flere og flere i hundesporten, som ikke går der for deres hundes skyld, og har man den indstilling at det kun er sjovt hvis man vinder, er det klart at man skal have en hund, der er skræddersyet til opgaven, så man kan føle sig som verdensmester.

 

Men det var dig selv, der satte racen på ønskelisten, og jeg synes da det er synd at du snyder sig selv for gode oplevelser med den hund, du gerne vil have, fordi det er mere vigtigt for dig at det skal være nemt.

Er der noget galt med at man gerne vil vinde? Når jeg udstiller vil jeg da ærlig talt godt vinde..Hundene?? Tror da bestemt de er ligeglade om vi vinder. De er glade for at være sammen med mig om det er til lydighed, agility, sofahygge eller udstilling.. Hundene finder glæde i at være sammen med mig :vedikke: Så alt hvad man laver med sin hund er vel udsprunget af ens egen egoisme? undene ville sikkert ikke synes det var sjovt at vi gik til agility, for motivationen skal vel givetvis komme fra mig
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor er så forhippede på at overbevise andre om at terrier er verdens bedste hund at træne med? Og at staff er en lige så god agilityhund som hunde der vejer 10 kilo mindre?

Man kan bare ikke komme udenom, at det er nemmest at træne med en hund, der fra "naturens" side er mere førerfikseret :-)

Bare fordi et par enkelte eksemplarer har klaret sig godt, er det ikke udtryk for en generel terrier-tendens. Der findes også cavalierer der klarer sig rigtig godt i LP, men der findes mange, mange flere, der er nogle snushaner der hellere vil finde mus ;-)

Det er klart at man sagtens kan finde racer der er lettere at træne end terriere , men det er jo ikke ensbetydende med at en terrier ikke kan trænes - bare at det kræver noget mere / andet af føreren. Hvis man har en chavalier der hellere vil snuse , skulle man måske gå spor med den istedet, men lad os vende tilbage til emnet.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogle, der har påstået at den er "verdens bedste", men bare at den sagtens kan samarbejde og lære, og at det kan være lige så sjovt at dyrke sporten med en Staff som med en anden race.

 

Men det er jo tydeligt at vi ser tingene fra helt forskellige vinkler. Der kommer flere og flere i hundesporten, som ikke går der for deres hundes skyld, og har man den indstilling at det kun er sjovt hvis man vinder, er det klart at man skal have en hund, der er skræddersyet til opgaven, så man kan føle sig som verdensmester.

 

Men det var dig selv, der satte racen på ønskelisten, og jeg synes da det er synd at du snyder sig selv for gode oplevelser med den hund, du gerne vil have, fordi det er mere vigtigt for dig at det skal være nemt.

 

Jeg er bestemt ikke typen, der kun konkurrerer for at vinde (Så skulle jeg vist til at træne lidt mere seriøst). Mingus har jeg vundet én eneste officiel konkurrence med, og vi har haft det herligt hver gang :-D. Jeg vil næsten garantere, at jeg aldrig bliver den der kommer til at stå øverst på podiet, uanset hvilken race jeg bliver stukket i hånden :genert:

 

Jeg vælger bl.a. race til og fra baseret på, hvilken der fysisk kan holde til at løbe agility. Mingus har haft svært ved at klare højden i åben klasse, og det er træls at noget som fysik holder ham tilbage, når nu evnen har været der. Havde vi nået at rykke op, havde vi haft problemer. Og ja, selvfølgelig kunne man nøjes med træningen. Men eftersom jeg nyder en konkurrencedag, med al dens hyggelige samvær og kiggen på andre der løber agility, synes jeg egentlig både hund og fører får noget ud af det :-D Jeg er sikker på hundene nyder at komme ud i uvante omgivelser, blive kælet med af fremmede og generelt bare have en hel dag/weekend tæt på os, hvor de er i centrum. Jeg kan i hvert fald mærke at de er godt trætte, når camp-letten pakkes sammen efter sådan en weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er klart at man sagtens kan finde racer der er lettere at træne end terriere , men det er jo ikke ensbetydende med at en terrier ikke kan trænes - bare at det kræver noget mere / andet af føreren. Hvis man har en chavalier der hellere vil snuse , skulle man måske gå spor med den istedet, men lad os vende tilbage til emnet.

 

Og hvis jeg havde en hund, der kun ville svømme, skulle jeg så udelukkende lade den lave det? Jeg er altså sådan indrettet, at jeg ikke kun har hund for hundens skyld. Vi skal begge have noget ud af forholdet. Så ja, jeg er så ond at jeg rent faktisk kræver at mine hunde skal lave lydighed og agility med mig, heldigvis virker de ikke som de hader det helt vildt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig finde et tema for mine præferencer (hov jo. Meget mørkebrune øjne er jeg helt klart til (edit: kan så se at det vist mest gælder schæfere) . Men here goes:

 

1. Sort/rødbrun schæferhan :lun: :lun: :lun:

warro.jpg

 

2. Sort hvid border collie - med meget sort og kun lidt hvidt i hovedet. Fx sådan her:

J. Gartner Fotographie | Four Legged Friends | Border Collie

Jeg kan ikke se mig selv med en border collie, men nøøøj de sort/hvide kan være smukke :lun: :lun: :lun: Kan også godt lide Yoda's farver - ved ikke lige hvad hans farve-variant kaldes :wub: (men igen også fordi han er godt mørk i hovedet :lun: :lun: :lun:)

 

 

3. En fix og fit lille sort lab tæve :wub: :wub: :wub: (kunne jeg bestemt godt falde for som nr 2 hund)

Computeren crashede og jeg kan ikke finde billedet af den lille søde sorte tæve på Google igen :( Men hende her er også sød :lun: :lun: :lun:

laika.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke rigtig finde et tema for mine præferencer (hov jo. Meget mørkebrune øjne er jeg helt klart til (edit: kan så se at det vist mest gælder schæfere) . Men here goes:

 

1. Sort/rødbrun schæferhan :lun: :lun: :lun:

[ATTACH=CONFIG]109796[/ATTACH]

 

2. Sort hvid border collie - med meget sort og kun lidt hvidt i hovedet. Fx sådan her:

J. Gartner Fotographie | Four Legged Friends | Border Collie

Jeg kan ikke se mig selv med en border collie, men nøøøj de sort/hvide kan være smukke :lun: :lun: :lun: Kan også godt lide Yoda's farver - ved ikke lige hvad hans farve-variant kaldes :wub: (men igen også fordi han er godt mørk i hovedet :lun: :lun: :lun:)

 

 

3. En fix og fit lille sort lab tæve :wub: :wub: :wub: (kunne jeg bestemt godt falde for som nr 2 hund)

Computeren crashede og jeg kan ikke finde billedet af den lille søde sorte tæve på Google igen :( Men hende her er også sød :lun: :lun: :lun:

laika.jpg

 

Uden at turde ligge hovedet op blokken, så er jeg ret sikker på Yoda er Tricolor, men det svarer MM nok selv på, på et tidspunkt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det flere skriver om den korthårede collie, forstår jeg ikke. Jeg har for år tilbage haft langhårede collier. Der var den korthårede collie slet ikke så reserveret, den var mere modig, frisk, imødekommende og aktiv - simpelthen bare mere på.

 

Det er også det jeg hører om den korthårede fra de nordmænd jeg kender...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine drømmeracer er:

rase_338_1.jpg

Den franske bulldog, som jeg forhåbentlig snart er ejer af igen :lun:

 

43646-staffordshire-bull-terrier-staffy8.jpg

 

En staffordshire bullterrier

 

bv01298.jpg

 

En tysk pincher

 

90.jpeg

 

En Corgi

 

basenji2.jpg

 

Og Basenji

 

Der er sikkert mange flere jeg ikke har tænkt over :-D

Og jeg kan da se, at jeg vist også har et lille tema med opretstående ører :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...