Hop til indhold

Jeg ønsker mig...


Siri
 Share

Recommended Posts

En trefarvet? Altså som border collie-trefarvet?

Njah hvis de ikke bliver for fesne. Jeg kan bedst lide når den brune farve er så mørk som man ser hos spaniels og sennenhunde.

 

Mit højeste ønske er desuden en korthåret hønsehund (synes de er smukkest i helfarve) eller en kleiner münsterländer. Men det bliver nok først den dag Casper eller jeg har jagttegn :-D

Det forstår jeg slet ikke. Jeg er ellers ikke til brune hunde men Ninja er da vel nok noget af det smukkeste af en brun hund jeg har set. Og så har hun en helt unik pels. Tror vist også jeg gloede lidt længe (... og underligt) :lol: på hende da vi mødtes i Geelskov, men jeg kunne ikke holde op med at kigge og undre mig over hvad der var med den pels (og bagefter var jeg godt irriteret over at jeg ikke forsøgte røre ved hende). Smuk det er hun i hvert fald. :lun: Og også noget smukkere end hønsehunde og kleinere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Njah hvis de ikke bliver for fesne. Jeg kan bedst lide når den brune farve er så mørk som man ser hos spaniels og sennenhunde.

 

 

Det forstår jeg slet ikke. Jeg er ellers ikke til brune hunde men Ninja er da vel nok noget af det smukkeste af en brun hund jeg har set. Og så har hun en helt unik pels. Tror vist også jeg gloede lidt længe (... og underligt) :lol: på hende da vi mødtes i Geelskov, men jeg kunne ikke holde op med at kigge og undre mig over hvad der var med den pels (og bagefter var jeg godt irriteret over at jeg ikke forsøgte røre ved hende). Smuk det er hun i hvert fald. :lun: Og også noget smukkere end hønsehunde og kleinere.

 

Sig mig engang - kalder du min hund fesen?? :mrgreen:

 

UH jeg har altså også den her på listen:

 

korthaaret-hoensehund.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Overhovedet ikke??

 

Er staffen dårligere egnet end de racer du har nu?

 

Har aldrig påstået at de racer jeg har egner sig til agility :-D Altså, på nær min löwchen, som er den eneste der er købt specifikt med agility for øje.

Min cavalier på 13 kilo er for tung til virkelig at kunne gøre sig i agility, udover klasse 1. Han ville f.eks. aldrig kunne klare at springe klasse 3 højde.

 

Ingen tvivl om at alle racerne vil kunne klare sig i agility på hyggeplan. Men en staff ville absolut komme til kort overfor en pudel og sheltie i mellemklassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Det forstår jeg slet ikke. Jeg er ellers ikke til brune hunde men Ninja er da vel nok noget af det smukkeste af en brun hund jeg har set. Og så har hun en helt unik pels. Tror vist også jeg gloede lidt længe (... og underligt) :lol: på hende da vi mødtes i Geelskov, men jeg kunne ikke holde op med at kigge og undre mig over hvad der var med den pels (og bagefter var jeg godt irriteret over at jeg ikke forsøgte røre ved hende). Smuk det er hun i hvert fald. :lun: Og også noget smukkere end hønsehunde og kleinere.

 

Tak for de søde ord :)

 

Jamen mit allerstørste ønske er også at Ninja blev ligeså gammel som Casper og jeg. Jeg synes selv hun er en lækker lækker hund, selvom hendes pels er meget mærkelig ... Sådan lidt for kort til at være fra labradoren og for lang og 'uglet' til at være fra hønsehunden :mrgreen:

 

Men desværre er hun jo en ener, og så må man jo nøjedes med det 'næstbedste'. Jeg er helt vild med hønsehundens look, og kan jo ikke benægte at det også er hønsehunden som er trådt mest frem i Ninja, ihvertfald af udseende :)

 

Ps. Hvis vi støder på hinanden igen må du da gerne klappe hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig påstået at de racer jeg har egner sig til agility :-D Altså, på nær min löwchen, som er den eneste der er købt specifikt med agility for øje.

Min cavalier på 13 kilo er for tung til virkelig at kunne gøre sig i agility, udover klasse 1. Han ville f.eks. aldrig kunne klare at springe klasse 3 højde.

 

Ingen tvivl om at alle racerne vil kunne klare sig i agility på hyggeplan. Men en staff ville absolut komme til kort overfor en pudel og sheltie i mellemklassen.

 

En Staffy er en super agilityhund! Eksempel: Boom - Super Pitbulls - Real Working Terriers

 

Men selvfølgelig, hvis man ikke dyrker sporten for sjov, men kun for at vinde, er det jo en BC man skal have :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

En Staffy er en super agilityhund! Eksempel: Boom - Super Pitbulls - Real Working Terriers

 

Men selvfølgelig, hvis man ikke dyrker sporten for sjov, men kun for at vinde, er det jo en BC man skal have :vedikke:

Lækker staff!

Agility er delt op i tre størrelser, så man kan sagtens vinde i lille og mellem uden en border ;-) Og en hund behøver ikke være hurtig for at vinde - det er Mingus beviset på - menman er afhængig af at de hurtigere har fejl. Og det er jeg personligt træt af :-) Desuden vil jeg gerne have en hund der fra naturens side ser det at løbe som en belønning i sig selv, og som desuden er naturligt motiveret for at samarbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækker staff!

Agility er delt op i tre størrelser, så man kan sagtens vinde i lille og mellem uden en border ;-) Og en hund behøver ikke være hurtig for at vinde - det er Mingus beviset på - menman er afhængig af at de hurtigere har fejl. Og det er jeg personligt træt af :-) Desuden vil jeg gerne have en hund der fra naturens side ser det at løbe som en belønning i sig selv, og som desuden er naturligt motiveret for at samarbejde.

 

Og det er en terrier ikke?

Ja, jeg spør altså bare, jeg løber ikke AG men har da kendt en del staffer og amstaffer som alle både var begejstrede for at løbe og samarbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er en terrier ikke?

Ja, jeg spør altså bare, jeg løber ikke AG men har da kendt en del staffer og amstaffer som alle både var begejstrede for at løbe og samarbejde.

De terrier jeg har set mest træne, har været amstaffs og cairn. De har alle været gode, men i korte, selvvalgte perioder. Lidt ligesom min cavalier, har de været meget "Jubii, det er sjovt det her - hov hvad var det derovre, det tjekker jeg lige ud!" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min baby :lun: :lun:

 

Tak, ja det er min gamle Saga der står der. Billedet er taget for 5-6 år siden i Nyborg.

Han blir 10 år om et par uger :bighug:

Han er SMUK! :hjerte:

Vidste ikke han var din, han kom bare op under googling af GD'er - og ja, så var han den jeg syntes var smukkest :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja - mynderne. Dem glemte jeg.

Jeg vil gerne have dem allesammen :engel:

 

dem tager jeg også gerne en flok af - allesammen :hjerte:

 

Og weimaraneren (as if it would ever work :lol:)

 

Og en labrador i rød indpakning kommer også på listen! Det er så mest urealistisk, fordi jeg ikke kunne forestille mig, at de blev avlet i Danmark. Temperamentet passer mig i hvert fald perfekt :hjerte:

 

jeg har haft en på mit hold. Hun var godt nok lækker

 

 

Ja, en dansk/svensk gårdhund er altså også højt på listen, hvis jeg en dag skal have en lidt mindre udgave... :-D

 

Eller en lille islænder :hjerte:

i28576552._szw530h275_.jpg

 

En Corgi... Men så skal det også være lige præcis den der corgi :lun: :lun:

cooper-the-pembroke-welsh-corgi-5_55096_2011-02-07_w450.jpg

 

Okay, hvis det er dén Corgi, så er jeg med på det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Hvis jeg en dag skulle slå hovedet og ønske mig en anden hund end en cocker spaniel, så skulle det enten være en chokolade brun dværgpuddel med hvidt på brystet, ligesom denne her Sara Brun Puddel kiggede faktisk på puddelhunde før jeg fik Teitur, men han og jeg var skæbne bestemt, så det kunne ikke være anderledes, men en puddel er bestemt ikke utænkeligt, enten en mellem puddel eller dværgpuddel.

 

Eller en finsk lappehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg er jo så pladask faldet for min krøltop at der realistisk set ikke kommer meget andet herhjem. Men urealistisk er weimaraner og dober.

Præcis som jeg har det med labben... Kommer altid til at have mindst en i mit hjem - og jeg har ellers altid sagt at jeg IKKE skulle have en labrador. Men det fik jeg så ikke rigtig lov til at bestemme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at se hvor stor forskel der er i forhold til hvad vi finder smukt: Mine "smukke" hunde:

 

nova scotia duck tolling retriever - har jeg altid synes var så smuk

novascotiaducktollingretriever.jpg

 

Schæfer, især en rød

 

Hottie%20head%201&%2012%20a.jpg

 

men også i andre farver, synes ham her er sluppet pænt fra farverne også

 

268053_10151336106876940_171076942_n.jpg

 

 

Og så er jeg vild med farverne: rød/hvid (aussie BC'er), og nogen blue merler (aussie, BC).

 

 

Jeg er vist generelt til farveorienteret når jeg kigger på hundeudseende - mere end kroppens bygning.

Men er til semi langhårede for det meste

Link til indlæg
Del på andre sites

De terrier jeg har set mest træne, har været amstaffs og cairn. De har alle været gode, men i korte, selvvalgte perioder. Lidt ligesom min cavalier, har de været meget "Jubii, det er sjovt det her - hov hvad var det derovre, det tjekker jeg lige ud!" :-)
self . kan terriere også det der ! I juni-nr af TN har en border bestået LP 2 og øvet klasse i Rally og en norwich har bestået LP 3 samt ekspertklassen i Rally, begge med samme ejer.
Link til indlæg
Del på andre sites

Staffier kan være fænomenale til agility! MEN!!!!!... mange af dem er altså rigtig, rigtig glade for at smutte ud at hilse på tilskuerne/dommeren/skriveren etc. Så hvis man skal have en staffie til agility, tror jeg det er meget vigtigt at have den fra helt ung, og lære den at arbejde er ARBEJDE, og ikke se mig hvor er jeg nuttet vil du ikke nusse mig på maven/kysses ihjel tid :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...