Hop til indhold

DRU/ DKK


Aslan
 Share

Recommended Posts

Nej... de er bare ubehøvlede og snobbede. ;-)

Hvor står der, at hun synes det? For det kan jeg altså ikke læse mig frem til.

 

Og helt ærligt... Hvis man selv gør opmærksom på, at man er fra DKK og at man som repræsentant for den forening tager en beslutning, hvad regner man så med? Hvis jeg opfører mig helt vildt åndssvagt og samtidig lige husker at fortælle, at jeg repræsenterer Randers Badmintonklub eller what ever, så har jeg da virkelig heller ikke gjort noget for at skaffe den klub flere medlemmer.

 

Medlemmerne skaber foreningen og derfor synes jeg sgu godt man kan tænke lidt over hvordan man opfører sig, inden man drager sin forening ind i en beslutning man tager. Eller kritiserer andres hunde ene og alene fordi de er fra den "forkerte" klub. Det er da ikke særlig pænt og hvis det er det folk møder, når de stifter bekendtskab med klubben, så kan man ikke fortænke folk i at vælge en anden klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke må bedømme en klub på hvordan dere medlemmer agerer handler, når det trods alt er medlemmerne der skaber klubben.. Hvad må man så bedømme dem på?

En lille gruppe medlemmer, i en meget stor klub. Bedømmer du også hele DcH på hvad medlemmerne i én afdeling på ét hold gør?

 

Og jeg forstår stadig ikke helt sammenkædningen mellem at en person, der er ekskluderet af ét eller andet specialklub/whatever, fungerer som repræsentant for dkk i forbindelse med åbenbart at ville overtage styringen med en gå-tursgruppe......på facebook.

Heller ikke hvorfor hun "stadfæster" at hun repræsenterer DKK(eller hvordan man så gør dét) uden at det har med klubben at gøre?

 

Pas.

 

 

 

 

Det er kun DKK der kan ekskludere medlemmer. Specialklubberne kan ikke.

Så fatter jeg bare endnu mindre. Medmindre hun er eksluderet i DKK... men hvorfor så spilde tid på at "stadfæste" at hun er repræsentant for DKK ifm. at hun vil overtage styringen med en gåtursklub???

 

Jeg smider vist "pas" på bordet igen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Medlemmerne skaber foreningen og derfor synes jeg sgu godt man kan tænke lidt over hvordan man opfører sig, inden man drager sin forening ind i en beslutning man tager. Eller kritiserer andres hunde ene og alene fordi de er fra den "forkerte" klub. Det er da ikke særlig pænt og hvis det er det folk møder, når de stifter bekendtskab med klubben, så kan man ikke fortænke folk i at vælge en anden klub.

 

Så sandt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Nogle racer synes jeg er knap så show præget i DRU, hvis jeg f.eks skulle have en showcocker igen, så kunne det godt være i dru og jeg kan klart bedste lide deres aussier. DKK har efter ændring af stambogsføringsreglerne ikke flere sundhedskrav end nogle andre. De har dog en lang tradition for sundhedsundersøgelser, som man jo kan håbe holder ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej... de er bare ubehøvlede og snobbede. ;-)

Please dont put words In my mouth. Jeg sagde hun var ubehøvlet og lagde politik i gåture. Janni er DKK opdrætter, og hende har jeg ikke noget imod. Savner bare at møde en cavalier opdrætter der ikke ignorerer de problemer hundende har.

 

En lille gruppe medlemmer, i en meget stor klub. Bedømmer du også hele DcH på hvad medlemmerne i én afdeling på ét hold gør?

 

Og jeg forstår stadig ikke helt sammenkædningen mellem at en person, der er ekskluderet af ét eller andet specialklub/whatever, fungerer som repræsentant for dkk i forbindelse med åbenbart at ville overtage styringen med en gå-tursgruppe......på facebook.

Heller ikke hvorfor hun "stadfæster" at hun repræsenterer DKK(eller hvordan man så gør dét) uden at det har med klubben at gøre?

 

Pas.

Så fatter jeg bare endnu mindre. Medmindre hun er eksluderet i DKK... men hvorfor så spilde tid på at "stadfæste" at hun er repræsentant for DKK ifm. at hun vil overtage styringen med en gåtursklub???

 

Jeg smider vist "pas" på bordet igen.

 

Det er et kort du bruger.

Jeg repræsenterer mit firma, så snart jeg er ude, eller udtaler mig om det. Er jeg på besøg i en branch, eller hos en agent. Så repræsenterer jeg Headquarters. Derfor repræsenterer en opdrætter både sig selv og klubben, især når de bruger en eftermiddag på at sælge en hvalp.

 

Men jeg skriver i et indlæg længere nede, at der er brodne kar begge steder, og mit første møde med DKK, måske ikke var det heldigste.

Desuden så virker konflikten sådan lidt, DRU avler skrammel, og DKK er en garanti for rask avl, og sådan syntes jeg bare ikke det hænger sammen.

Jeg er sikker på du finder ansvarsfulde og dygtige avlere i begge foreninger. Nu er vi tilbage ved at man skal følge sin mavefornemmelse når man kigger hund, og måske ikke kigge forening.

Jeg ved ikke hvor min næste hund kommer fra, men bliver det samme race, så skal jeg besøge mange opdrættere, og den første bliver en DKK, der scanner sine tæver for syringomyeli, og tjekker patella og HD.

Den næste har jeg ikke fundet endnu, men måske bliver det en DRU opdrætter

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg undersøger dælme heller ikke alle. Men er der en der har gang i et eller andet fuldstændig tåbeligt (som f.eks. det der beskrives hér) og andre baserer deres holdninger til en hel forening på det den ene person foretager sig, så undersøger jeg det sgu, INDEN jeg siger røv til en hel forening.

 

Min holdning til DKK er i ret høj grad baseret på en persons ageren, og det er DKKs formand. Han må jo nok sigest at tegne DKK ret markant. Jeg meldte mig ud af DKK straks efter hans optræden på flimmeren i 1992 hvor han frådede af raseri over halekuperingsforbuddet - et forbud som DKK atter og atter prøvede at åle sig uden om, mens foreninger som DRU DDH, og DHL selv indførte udstillingsforbud inden udstillingsforbuddet blev lovbestemt. Dengang hed han Madsen, i dag kalder han sig Hindse, men manden er den samme. Og hans holdnng til dyrevelfærd har ikke ændret sig siden dengang, hvilket jeg beror på egne erfaringer med en vis DKK kenel som jeg gennem flere år har forsøgt at få lukket, men som tydeligvis har en skytsengel inden for murene.

Faktisk synes jeg at DKK på mange måder står i stampe netop fordi deres formand, der optræder meget dominant, men efter min mening ikke kan tilføre klubben noget nyt, fordi hans evne til at forny er brændt ud for årtier siden. Men nu har han jo 40 års jubilæum som formand i 2017, så bliver han nok hængende lidt endnu så han kan fejre sig selv til den tid. Og så kan det jo også være at han lige tager 50 års jubilæet med i år 2027.

Link til indlæg
Del på andre sites

I Dansk Terrier klub får du en præmiebon hvis din hund får en 1. præmie - den kan du så veksle i præmie boden til en ting - det kan fks være en kuglepen ( parker og rigtig god ) eller et snapseglas hvis du kun har 1 bon eller du kan gemme boner og købe noget større , jeg har fks et ildfast fad jeg er rigtig glad for , man kan også købe rød og hvidvin - det bruges især af udenlandske udstillere, man har også kunnet bruge dem til betaling af DTK udstillinger , men det ved jeg ikke om man stadig kan.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har man ved DRU samme muligheder som DKK?

 

Jeg tænker på vurdering a hofter og albuer, mentaltest......

bruger de kun udstilling eller har de også rally og LP og agilety?

 

Der bliver tjekket hofter, albuer, gentest osv. i de racer som er relevante...

 

Der er ikke rigtig noget træning indenfor DRU.. men der er vidst lidt ringtræning man kan deltage i... Men det er altså ikke umuligt at træne andre steder med en dru hund? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver tjekket hofter, albuer, gentest osv. i de racer som er relevante...

 

Der er ikke rigtig noget træning indenfor DRU.. men der er vidst lidt ringtræning man kan deltage i... Men det er altså ikke umuligt at træne andre steder med en dru hund? :vedikke:

 

Jeg var nu bare nysgerrig på om de havde de samme "tilbud".

Link til indlæg
Del på andre sites

For mange år siden var jeg til lydighedsprøve med Bento i DRU i forbindelse med en udstilling. Dommeren var lånt fra DcH og det var også "deres måde at gøre det på" i visse øvelser. Jeg hafvde trænet Bento i DKK, og der gjorde man visse øvelser på en anden måde. Jeg havde heller ikke været længe i ringen med Bento før dommeren kommenterede at jeg da garanteret havde trænet i DKK. Men de accepterede nu også DKK versionen, når blot denne blev udført rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...