Hop til indhold

DRU/ DKK


Aslan
 Share

Recommended Posts

Altså jeg kan sige så meget at da jeg begyndte at kigge hund kiggede jeg både DRU og DKK fordi de havde begge samme krav til deres hunde hvad angår sundhed. Og det var i min verden altafgørende. Jeg endte med en DRU opdrætter, udelukkende fordi mavefornemmelsen var rigtig, og det har jeg self. ikke fortrudt. Som nogle siger, hvis jeg skulle nævne noget knapt så positivt ved DRU så er det at man nok lidt nemmere opnår sine udstillingsresultater end man ville gøre ved DKK, og som konkurrencemenneske gør det faktisk at jeg ikke har den vilde interesse i at gå på DRU udstilling. Skulle jeg falde for udstillingen sådan rigtigt så ville jeg ud og have en DKK hund. Men til gengæld har jeg en fantastisk "arbejdshund" og til det jeg bruger hende til, (agility og lydighed) så er hendes tavle mere end rigeligt. Hvad jeg så elsker ved DRU er den gode stemning og det gode samværd. Man føler sig bestemt velkommen, der kan jeg ikke sige hvordan DKK er for jeg har ingen erfaring. Men jeg kan da mærke at de kommentarer der falder på mig og min hund en gang imellem gør at jeg trækker mig længere og længere væk fra DKK. Folk der hiver deres hunde væk fordi deres dyr ikke skal lege med min bastard og folk der siger at jeg lige så godt bare kunne have købt en blanding.

Jeg vil anbefale at bruge mavefornemmelsen, besøg opdrættere begge steder, og vælg den opdrætter du føler bedst ved. Og så tag den tavle der følger med.

Jeg har ingen idé om, hvorvidt min næste hund bliver DKK eller DRU men må jo se hvad mavefornemmelsen siger til den tid. ;)

Er der virkelig nogen der opfører sig sådan? :shock: Det er sgu da snobbet af helvedes til uanset hvilken klub man kommer fra :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan en lignende historie fra DKK der vist stadig kræver HD/ AD undersøgelser på flatten og ikke gør en skid ved allergi og cancer der er racens virkelige problem. At racen er en af de racer der har mindst bøvl med ledproblemer, det er man åbenbart ligeglad med, så det får mig altså til at tænke at det primært bliver brugt til reklame.

 

 

Tilgengæld kan man få en ret høj placering på en DKK udstilling og gå hjem med en håndfuld silkebånd og en ske (det er længe siden jeg har udstillet, så det kan jo være ændret) men det animerer i hvert fald ikke nye udstillere til at komme igen. Synes godt DKK kunne oppe sig lidt, det er trods alt ikke helt gratis at udstille.

 

Det ER lang tid siden du har udstillet :mrgreen: Skeerne er for længst sparet væk i takt med at udstillingsgebyrerne stiger og stiger... Du får 2-4 stykker sløjfebånd på 10-15 cm, som regel ikke engang klippet så de ikke trevler.. En roset hvis du bliver bir/bim..og ellers intet... Fatter seriøst ikke at de udenlandske udstillinger kan løbe rundt, gebyret er mindre og der er pokaler for næsten alt...:mrgreen:

 

Der er stadig "guld"bestik i retrieverklubben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg satte spørgsmålstegn ved den påstand der blev opsat med at hunde der blev afvist i DKK flyttede til DRU. Hvor er beviset for dette? Er der statestikker? Eller er det en påstand der bare er derude, fordi folk tror det foregår sådan? (Fordi man kan gøre det, betyder det jo ikke at alle folk gør sådan).

 

Så derfor vil jeg gerne have beviset for at det SKER, og at det er så ofte det sker, som det påståes. For eksemplet du spørger efter kan jo netop vises hvis ikke der kan kommes med en statestik eller forevisning om dette foregår så ofte. For så er det jo bare noget der bliver sagt.... I mine øjne FØLES det ofte som om at det skal fremstå som at dem der er i DRU, kun er der fordi de ikke kunne være med i DKK. Og jovist er det blot en følelse jeg får når jeg læser hvordan DKK opdrættere omtaler DRU, men jeg kender folkd er opdrætter i DRU, udelukkende fordi de ikke bryder sig om hvordan folk/opdrættere omgåes med hinanden i DKK. Så man kan altså også sagtens være "god nok" til DKK, og stadig vælge at opdrætte i DRU.

 

(Og jo det har helt sikkert sket at en DKK hund er blevet afvist og så brugt i DRU, men det betyder ikke at det er sådan det altid foregår).

 

Hvad en klubs medlemmer måtte udtale i forskellige sammenhænge, er da ikke det samme som at en klub forsøger at få andre til at fremstå dårligt?

At jeg som medlem af grand danois klubben i Danmark mener at mentaltest af hvalpekuld er en god ide, betyder ikke at grand danois klubben har dén officielle holdning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er på en side på facebook, hvor der bliver arrangeret gåture for cavalier folket.

For noget tid siden var jeg til et arrangement med Rulle.

Det første en af opdrætterne sagde var, hold da op hvor er hun smuk. Hvem er hun efter?? Kunne ikke svare, for jeg kan ikke hendes tavle i hovedet. Desuden sagde jeg at hun havde DRU tavle, og opdrætteren nok ikke ville kende forældrene.

 

Vi gik på tur og spiste frokost bagefter, og hyggede os sammen.

Da jeg kom hjem om aftenen, fik jeg en besked fra arrangøren, altså hende der i sin tid inviterede mig til gruppen.

Hende opdrætteren der havde været så vild med min hund, var smidt ud af hendes kreds af cavalierklubben, og derfor ville hun fremover ændre betingelserne for deltagelse af arrangementerne. Det var hende og de andre (DKK) opdrættere blevet enige om. Arrangøren havde presset dem, så ejere og ikke opdrættere af cavalier i DRU, fortsat kunne deltage. Ellers ville de faktisk have nægtet mig adgang til en gruppe, jeg selv havde bakket op om, og kommet med forslag til.

 

Det er fandme snæversynet af højeste rang. Men dette tilfælde var de DKK's repræsentanter, og ikke selve klubben. Men jeg stadig ret fortørnet over noget som skulle være et tilbud om hygge, endte med politik og lobbyisme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Der er stadig "guld"bestik i retrieverklubben.
Hvem ville dog opdage at en løve ikke hører til i retrieverklubben?? :engel:

 

Jeg handlede for 1100 kr. i Roskilde uden at tage penge op af lommen ;-)
Jeg købte en stor føntørrer uden kontanter :mrgreen:

 

Er på en side på facebook, hvor der bliver arrangeret gåture for cavalier folket.

For noget tid siden var jeg til et arrangement med Rulle.

Det første en af opdrætterne sagde var, hold da op hvor er hun smuk. Hvem er hun efter?? Kunne ikke svare, for jeg kan ikke hendes tavle i hovedet. Desuden sagde jeg at hun havde DRU tavle, og opdrætteren nok ikke ville kende forældrene.

 

Vi gik på tur og spiste frokost bagefter, og hyggede os sammen.

Da jeg kom hjem om aftenen, fik jeg en besked fra arrangøren, altså hende der i sin tid inviterede mig til gruppen.

Hende opdrætteren der havde været så vild med min hund, var smidt ud af hendes kreds af cavalierklubben, og derfor ville hun fremover ændre betingelserne for deltagelse af arrangementerne. Det var hende og de andre (DKK) opdrættere blevet enige om. Arrangøren havde presset dem, så ejere og ikke opdrættere af cavalier i DRU, fortsat kunne deltage. Ellers ville de faktisk have nægtet mig adgang til en gruppe, jeg selv havde bakket op om, og kommet med forslag til.

 

Det er fandme snæversynet af højeste rang. Men dette tilfælde var de DKK's repræsentanter, og ikke selve klubben. Men jeg stadig ret fortørnet over noget som skulle være et tilbud om hygge, endte med politik og lobbyisme.

Det er sq da for grimt :evil:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem ville dog opdage at en løve ikke hører til i retrieverklubben?? :engel:

 

Jeg købte en stor føntørrer uden kontanter :mrgreen:

 

Det er sq da for grimt :evil:

Jeps. Og det er lidt sjovt hvordan hun nærmest tilbad min hund først, og derefter Kiggede på hende, som var hun en bastard.

Det er faktisk derfor jeg har det lidt svært med de der klubber. Jeg har aldrig nogensinde oplevet så ubehøvlede mennesker som DKK cavalier opdrættere, men tilgengæld, så er det bare ikke alle i DRU der har de raske hunde i højsædet. Det er lidt som om de skifter race, når kravene til avlen ændrer sig. Dette gælder self. Langt fra alle. Men det er svært at finde dedikerede opdrættere, som virkelig anderkender de sygdomme der ligger i racen. Og dette gælder begge forbund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er på en side på facebook, hvor der bliver arrangeret gåture for cavalier folket.

For noget tid siden var jeg til et arrangement med Rulle.

Det første en af opdrætterne sagde var, hold da op hvor er hun smuk. Hvem er hun efter?? Kunne ikke svare, for jeg kan ikke hendes tavle i hovedet. Desuden sagde jeg at hun havde DRU tavle, og opdrætteren nok ikke ville kende forældrene.

 

Vi gik på tur og spiste frokost bagefter, og hyggede os sammen.

Da jeg kom hjem om aftenen, fik jeg en besked fra arrangøren, altså hende der i sin tid inviterede mig til gruppen.

Hende opdrætteren der havde været så vild med min hund, var smidt ud af hendes kreds af cavalierklubben, og derfor ville hun fremover ændre betingelserne for deltagelse af arrangementerne. Det var hende og de andre (DKK) opdrættere blevet enige om. Arrangøren havde presset dem, så ejere og ikke opdrættere af cavalier i DRU, fortsat kunne deltage. Ellers ville de faktisk have nægtet mig adgang til en gruppe, jeg selv havde bakket op om, og kommet med forslag til.

 

Det er fandme snæversynet af højeste rang. Men dette tilfælde var de DKK's repræsentanter, og ikke selve klubben. Men jeg stadig ret fortørnet over noget som skulle være et tilbud om hygge, endte med politik og lobbyisme.

 

Hvis ellers gruppen er helt og aldeles åben og ingen sammenhæng har med nogen form for klub, men altså udelukkende har til formål at cavalierfolk samles og går tur, så er det IKKE acceptabelt at skulle opleve den form for behandling.

Men ud over det så vil "man" opleve at der er grupper og arrangementer man ikke kan deltage i uden medlemsskab i en given klub osv.

Jeg er med i en GD-gruppe der henvender sig til folk med DKK-hunde, jeg afholder træning hvor kun medlemmer af GDK kan deltage og det finder jeg ikke problematisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvis ellers gruppen er helt og aldeles åben og ingen sammenhæng har med nogen form for klub, men altså udelukkende har til formål at cavalierfolk samles og går tur, så er det IKKE acceptabelt at skulle opleve den form for behandling.

Men ud over det så vil "man" opleve at der er grupper og arrangementer man ikke kan deltage i uden medlemsskab i en given klub osv.

Jeg er med i en GD-gruppe der henvender sig til folk med DKK-hunde, jeg afholder træning hvor kun medlemmer af GDK kan deltage og det finder jeg ikke problematisk.

Nej det gør jeg heller ikke..Men det lyder som om det er en gå tur gruppe, og hvis ikke det er aftalt fra starten så er det sq grimt pludselig at en bestemt slags ikke må være med..JEg har også gået til ringtræning et privat sted.. Så startede der en som nogle af de andre ikke kunne døje og så blev reglen om at man skulle være aktiv opdrætter i dkk, lavet.. Men ok jeg er også blevet smidt ud af en ringtræningsgruppe engang, fordi RAms hund gøede når han sad i bur :shock: og så kunne de desværre ikke have løver med mere..nå ok!!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kom hjem om aftenen, fik jeg en besked fra arrangøren, altså hende der i sin tid inviterede mig til gruppen.

Hende opdrætteren der havde været så vild med min hund, var smidt ud af hendes kreds af cavalierklubben, og derfor ville hun fremover ændre betingelserne for deltagelse af arrangementerne. Det var hende og de andre (DKK) opdrættere blevet enige om. Arrangøren havde presset dem, så ejere og ikke opdrættere af cavalier i DRU, fortsat kunne deltage. Ellers ville de faktisk have nægtet mig adgang til en gruppe, jeg selv havde bakket op om, og kommet med forslag til.

 

Det er fandme snæversynet af højeste rang. Men dette tilfælde var de DKK's repræsentanter, og ikke selve klubben. Men jeg stadig ret fortørnet over noget som skulle være et tilbud om hygge, endte med politik og lobbyisme.

Hvordan gør dét at de er en flok gimper, dem til repræsentanter for DKK i denne specifikke sag?

Og hvad er det for en klub de IKKE er repræsentanter for?

 

Særlit med henblik på at "overgimpen" tilsyneladende er blevet sparket ud af hendes kreds/specialklub/hvadend du nu mener??

 

det er et reelt spørgsmål, for jeg kan sgutte hitte hverken hovede eller hale i dét dér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ellers gruppen er helt og aldeles åben og ingen sammenhæng har med nogen form for klub, men altså udelukkende har til formål at cavalierfolk samles og går tur, så er det IKKE acceptabelt at skulle opleve den form for behandling.

Men ud over det så vil "man" opleve at der er grupper og arrangementer man ikke kan deltage i uden medlemsskab i en given klub osv.

Jeg er med i en GD-gruppe der henvender sig til folk med DKK-hunde, jeg afholder træning hvor kun medlemmer af GDK kan deltage og det finder jeg ikke problematisk.

 

Men det er jo det der var så fjollet. Hun var jo netop smidt ud af den gruppe hun hørte til med racen. Den gruppe jeg er i, og er en del af, havde intet med DKK at gøre. Alt var privat finansieret, med deltagelsens gebyrer. Dog var de fleste arrangementer gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad en klubs medlemmer måtte udtale i forskellige sammenhænge, er da ikke det samme som at en klub forsøger at få andre til at fremstå dårligt?

At jeg som medlem af grand danois klubben i Danmark mener at mentaltest af hvalpekuld er en god ide, betyder ikke at grand danois klubben har dén officielle holdning.

jo det er så. Det ser vi jo hver gang en enkelt træner i DcH eller en jagthundeklub e.l. gør eller siger noget dumt. Så er det altid hele klubben eller foreningen, alle dens trænere og frivillige, samt alle dens medlemmer den er galt med.

 

Ja der kommer sågar mediedækning a hvor ringe og råddent det hele er......fordi én enkelt person har gjort noget dumt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gør dét at de er en flok gimper, dem til repræsentanter for DKK i denne specifikke sag?

Og hvad er det for en klub de IKKE er repræsentanter for?

 

Særlit med henblik på at "overgimpen" tilsyneladende er blevet sparket ud af hendes kreds/specialklub/hvadend du nu mener??

 

det er et reelt spørgsmål, for jeg kan sgutte hitte hverken hovede eller hale i dét dér.

 

Det har intet med DKK at gøre. Det er mere hende, der i dette tilfælde er repræsentant for DKK, i det hun stadfæster det, op til flere gange.

At hun er smidt ud af specialklubben, giver hende ikke ret til at overtage en gruppe der arrangerer ture.

Jeg er bare uforstående over for, tilsyneladende gamle konflikter, der dukker op mellem 2 klubber, der begge prædiker sund avl.

Hende jeg mødte overholdte udelukkende de avlskrav der blev stillet. Desuden var HD jo ikke noget der lå til cavalier, og Patalla var noget de fik, fordi ejerne bar dem forkert som hvalpe.:damn:Hun mente ikke syringomyeli var et problem i DK, og blød gane var ikke noget der generede hunden.

Jeg mener bare der er brodne kar og Gimper begge steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt hvad du mener med at en hund skulle kunne "bli' afvist af DKK"..? Men det der ellers bli'r hentydet til er vel at en opdrætter bli'r udelukket fra DKK, og derfor går over til at opdrætte i DRU (eller én af de andre klubber). Og det er vel ikke ret hemmeligt, eller svært at opdage? Disciplinærsager står jo i bladet Hunden, og dukker vedkommende bagefter op som opdrætter i DRU er det jo også synligt. Hvad grunden til udelukkelse er, kan være vidt forskellige ting.

 

Jeg ved heller ikke hvad der menes. Jeg har kun hørt om dette herinde, og jeg siger ikke om det er sandt eller ej. Jeg SPØRGER helt oprigtigt, hvorfor det siges at det foregår sådan. Og hvorfor det siges.

 

Tak for forklaringen.

 

Hvad en klubs medlemmer måtte udtale i forskellige sammenhænge, er da ikke det samme som at en klub forsøger at få andre til at fremstå dårligt?

At jeg som medlem af grand danois klubben i Danmark mener at mentaltest af hvalpekuld er en god ide, betyder ikke at grand danois klubben har dén officielle holdning.

 

Det har jeg heller ikke sagt. Jeg har SPURGT. Og faktisk behøves der ikke være noget lusket bag et spørgsmål. Jeg har hverken en DKK hund, eller en DRU hund, og får ret sikkert, nok aldrig hverken det ene eller det andet. Jeg har ikke mere tiltro til det ene sted, over det andet sted.

 

Men jeg har altid en tendens til at stille mig uforstående overfor såkaldte faktas jeg læser herinde rigtig ofte, men det kommer kun den ene vej fra... Det eneste jeg høre DRU medlemmer sige dårligt om DKK er faktisk stemningen og at det er dyrt.... Det er da tankevækkende, og jeg undres....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har intet med DKK at gøre. Det er mere hende, der i dette tilfælde er repræsentant for DKK, i det hun stadfæster det, op til flere gange.

At hun er smidt ud af specialklubben, giver hende ikke ret til at overtage en gruppe der arrangerer ture.

.

 

Pas.

 

 

Hvis der er nogen andre der har forstået hvordan dét at man er smidt ud af specialklubben, og iøvrigt forsøger at overtage en facebookgruppe, gør én til repræsentant for DKK, så vil jeg godt høre forklaringen.

 

At hun selv stadfæster det, giver slet ingen mening. Enten sidder man i en betroet stilling derinde med ret til at udtale sig offentligt på vegne af DKK, og gør så iøvrigt også opmærksom på hvornår man gør netop dette(!) eller man er ikke repræsentant for DKK. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas.

 

 

Hvis der er nogen andre der har forstået hvordan dét at man er smidt ud af specialklubben, og iøvrigt forsøger at overtage en facebookgruppe, gør én til repræsentant for DKK, så vil jeg godt høre forklaringen.

 

At hun selv stadfæster det, giver slet ingen mening. Enten sidder man i en betroet stilling derinde med ret til at udtale sig offentligt på vegne af DKK, og gør så iøvrigt også opmærksom på hvornår man gør netop dette(!) eller man er ikke repræsentant for DKK. Ret mig hvis jeg tager fejl.

 

Men der findes jo altså mange folk som udgiver sig for at være noget de ikke er.... Det kunne jo også være tilfældet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der findes jo altså mange folk som udgiver sig for at være noget de ikke er.... Det kunne jo også være tilfældet?

 

når man fortæller at man er sparket ud af specialklubben, så er man næppe repræsentant for DKK heller.

 

Ja det er i hvertfald mit ræsonnement.

Desuden er det jo rimelig nemt at finde ud af uanset. Det er bare at smide en mail til DKK og høre ad om denne person og dennes udtalelser, rent faktisk sker på vegne af DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

når man fortæller at man er sparket ud af specialklubben, så er man næppe repræsentant for DKK heller.

 

Ja det er i hvertfald mit ræsonnement.

Desuden er det jo rimelig nemt at finde ud af uanset. Det er bare at smide en mail til DKK og høre ad om denne person og dennes udtalelser, rent faktisk sker på vegne af DKK.

 

Ja det kan godt ske. Jeg påpegede såmænd også bare at folk nogen gange at de siger noget der ikke er sandt.

 

(Og personligt undersøger jeg ikke alle jeg skriver med på nettet)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg undersøger dælme heller ikke alle. Men er der en der har gang i et eller andet fuldstændig tåbeligt (som f.eks. det der beskrives hér) og andre baserer deres holdninger til en hel forening på det den ene person foretager sig, så undersøger jeg det sgu, INDEN jeg siger røv til en hel forening.

Det lyder det altså heller ikke som om Trine gør, synes hun. Hun skriver, at hun ikke har ret meget fidus til hverken den ene eller den anden klub. I den ene klub mener hun ikke, at der er fokus nok på sundheden og i den anden er de bare ubehøvlede og snobbede. Det betyder da ikke, at DKK som samlet forening er nogle fjolser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder det altså heller ikke som om Trine gør, synes hun. Hun skriver, at hun ikke har ret meget fidus til hverken den ene eller den anden klub. I den ene klub mener hun ikke, at der er fokus nok på sundheden og i den anden er de bare ubehøvlede og snobbede. Det betyder da ikke, at DKK som samlet forening er nogle fjolser.

 

Nej... de er bare ubehøvlede og snobbede. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

når man fortæller at man er sparket ud af specialklubben, så er man næppe repræsentant for DKK heller.

 

Ja det er i hvertfald mit ræsonnement.

Desuden er det jo rimelig nemt at finde ud af uanset. Det er bare at smide en mail til DKK og høre ad om denne person og dennes udtalelser, rent faktisk sker på vegne af DKK.

 

Det er kun DKK der kan ekskludere medlemmer. Specialklubberne kan ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...