Hop til indhold

formel 1 eller ej?


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Vi har jo købt denne dejlige lille luna med nogle (åbenbart) vildt flotte papire og det er jo super fint.

MEN når folk siger " er hun formel 1" så aner jeg det ikke*GG*

 

Den gamle ved jeg at faderen er formel 1 og moderen er ikke.

 

Det er i og for sig ligemeget, men det kunne da være sjovt at kunne svare folk når de spurgte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu hellere kalde det realist.

 

For strengt taget er det bare et spørgsmål om at stille hunden nok gange, så skal der nok være en 1.præmie med imellem.

Derfor er vejen til præmieringerne væsentligt mere sigende end præmieringerne selv.

 

At der er en førstepræmie bør ikke imponere. Ligesom det heller ikke bør skræmme at man finder et enkelt 0. Iblandt resultaterne. Det interessante er hvad tendensen er.

 

 

Lidt et sidespring, men hva. Du har jo fået besvaret spørgsmålet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du mener så ud fra personlig erfaring, at en hund ud af udstillingslinjer ikke kan bruges til jagt???

Lad os tage den i en ny tråd;) faktisk er det jo et interessant emne;) jeg prøver at oprette en tråd;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu hellere kalde det realist.

 

For strengt taget er det bare et spørgsmål om at stille hunden nok gange, så skal der nok være en 1.præmie med imellem.

Derfor er vejen til præmieringerne væsentligt mere sigende end præmieringerne selv.

 

At der er en førstepræmie bør ikke imponere. Ligesom det heller ikke bør skræmme at man finder et enkelt 0. Iblandt resultaterne. Det interessante er hvad tendensen er.

 

 

Lidt et sidespring, men hva. Du har jo fået besvaret spørgsmålet. :-)

Nu spørger jeg måske dumt, men kommer resultaterne altid på hundeweb? Eller er det noget ejeren/opdrætteren selv bestemmer?

 

Eller sagt på en anden måde: hvor finder man resultaterne henne, hvis opdrætteren ikke har lyst til at offentliggøre dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske dumt, men kommer resultaterne altid på hundeweb? Eller er det noget ejeren/opdrætteren selv bestemmer? Eller sagt på en anden måde: hvor finder man resultaterne henne, hvis opdrætteren ikke har lyst til at offentliggøre dem?
Der er aldrig nogen der har spurgt mig om mine resultater måtte offentligøres, så jeg tror at de kommer ind på hundeweb uanset hvad.
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg måske dumt, men kommer resultaterne altid på hundeweb? Eller er det noget ejeren/opdrætteren selv bestemmer?

 

Eller sagt på en anden måde: hvor finder man resultaterne henne, hvis opdrætteren ikke har lyst til at offentliggøre dem?

 

Alle officielle resultater kommer på hundeweb, ja.

 

Dvs. B-prøver og A-prøver.

C-prøverne kommer IKKE på hundeweb (mig bekendt.)

 

Og resultaterne der ikke umiddelbart er offentliggjort må man lede lidt efter. Bl.a. på resultatlister fra regionerne.

 

 

Jeg ser nu heller ikke så meget på resultaterne, jeg ser på hundene ;)

Moderen er rigtig jagtglad og det skal hvalpen også nok blive :)

Ja dén, og så den med at det er "en god jagthund" hører man jo tit ;-)

 

Og det kan ganske vist være rigtig nok, set med "udtalerens" øjne. Spørgsmålet er så hvordan du vil definere "en god jagthund". Hvad er det der gør en hund til en "god jagthund"? Og her spørger jeg helt specifikt; hvad er målene? Hvilke kriterier er der sat op, før vi kader det en succes, før vi smækker mærkatet "god jagthund" på kræet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores mål er at hun skal bruges til fælles jagter og andejagt.

Hr mand er nyjæger.

Hun skal ikke gå til prøver og lign. Men opfylde vores krav, hente det skudte, ikke kvase tingene, komme når man kalder, opføre sig pænt på jagter og ikke tonse hovedløst rundt og sådanne ting ;)

 

Men man ser jo med forskellige øjne hvad der er en god jagthund og vores hund er familie og jagthund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...