Hop til indhold

Hanhund der tisser på sig selv


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pas nu på den klipning!!

 

Da Taiki var yngre, skulle jeg fjerne den eneste flåt han nogensinde har haft, fra hans mave. Der sad nogle hår ved hans diller og var i vejen, så jeg klippede dem lige af, for bedre at kunne se kræet der skulle af huden.

 

De næste 3 uger pissede Taiki skævt, bl.a. op ad maven.

 

Det var så her at jeg lærte, at hår på dilleren har en meget vigtig funktion hos visse hanhunde. Nemlig at lede pisset den rigtige vej.

 

 

Så hvis du klipper ham på maven, så lad være med at klip hårene på/ved dilleren.

 

 

 

(Derudover kan det anbefales at få en shiba, hvis man er sart. Hvis Taiki får en dråbe på sit ben, bruger han 10-15 minutter når vi er kommet hjem, på at vaske sig selv i området. Det foregår blandt andet ved, at drikke lidt vand flere gange og så vaske sig, med sin våde tunge. Man kan faktisk godt sige, at han bader sig selv. Og selv hvis han ikke har ramt ved siden af, får hele klokkeværket en god omgang, samt mellem tæerne.

Når han så samtidig holder af at sole sig samtidig i vindueskarmen, har det ledt til den udbredte misforståelse i kvarteret, at vi er ejerne af en m...-f....ing stor kat. :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud - tænk hvis det er vejret der gør det? Altså tørvejr = han bliver sjældent våd. Arj, det ville være SÅ nederen hvis det skal være sådan her hver sommer.

 

Haha, hvis det kun viser sig at være et sommerproblem, eller kun et problem ved løbetid, så siger jeg tillykke.. ;-)

 

Chivas er 7 år og der er squ ingen tegn på at det er et problem der har tænkt sig at forsvinde, han er bare et ækelt stinkdyr, året rundt :roll: :damn:

 

Jeg er begyndt at klippe ham under maven og klippe fanerne af hans forben, så der ikke er så meget pels pisset kan sidde og stinke i, og så må han bare i bad ret ofte for at være til at holde ud at have liggende lige nede under næsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, hvis det kun viser sig at være et sommerproblem, eller kun et problem ved løbetid, så siger jeg tillykke.. ;-)

 

Chivas er 7 år og der er squ ingen tegn på at det er et problem der har tænkt sig at forsvinde, han er bare et ækelt stinkdyr, året rundt :roll: :damn:

 

Jeg er begyndt at klippe ham under maven og klippe fanerne af hans forben, så der ikke er så meget pels pisset kan sidde og stinke i, og så må han bare i bad ret ofte for at være til at holde ud at have liggende lige nede under næsen...

Der blev du lige sat på ignorer - bare så du ved det :fornaermet:

 

 

 

 

Men seriøst... Alle jer med hanhunde, HVORFOR er det I ikke italesætter det her som en almindelig ting man skal tænke på inden man anskaffer sig sådan et handyr!? Hva!? :mrgreen:

kan slet ikke overskue hvis han skal rende rundt og stinke sådan de næste 15 år :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der blev du lige sat på ignorer - bare så du ved det :fornaermet:

 

 

 

 

Men seriøst... Alle jer med hanhunde, HVORFOR er det I ikke italesætter det her som en almindelig ting man skal tænke på inden man anskaffer sig sådan et handyr!? Hva!? :mrgreen:

kan slet ikke overskue hvis han skal rende rundt og stinke sådan de næste 15 år :scared:

 

:lol: sorry :mrgreen:

 

 

Fordi det ikke er et problem med alle hanhunde :vedikke: Cody pissede ikke på sig selv og lugtede ikke og det gjorde min sheltiehan i tidernes morgen heller ikke, selvom de begge to også havde rigelig med pels under maven og på forbenene, det er kun Chivas der er et møgsvin :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså man vænner sig til lugten? Mingus lugter sådan lidt alternativt (En blanding af tis og lidt vådt håndklæde) Min kæreste synes han lugter ret klamt, selvom det dog er blevet bedre efter skift til allergifoder. Jeg synes bare han lugter af Mingus :vedikke: Når han har været i bad og lugter af skovbær, synes jeg det er helt forkert og venter bare på at han lugter af Mingus igen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan med det samme helt og holdent afvise at det her er en lugt jeg kan vænne mig til... Hvis det her ender med at være status quo ser Modjo frem mod et liv med mange mange bade, og det skaldede look :genert:

 

Han kan heldigvis godt lide det - badning og grooming altså. Ikke tislugten. Den håber jeg faktisk lidt på at han også hader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ved ikke om jeg er ualmindelig heldig eller hvad der foregår, men jeg har sgu da aldrig oplevet at mine hanhunde har pisset på sig selv??

Hold nu kæft jeg ville få det stramt over at have en hund i XXXL der hældte vand ned af sine egne ben, jeg gider ikke klamme hunde, hunde skal være lækre og dufte dejligt så man kan dele sofa, soveplads og bil med dem :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, jeg ved ikke om jeg er ualmindelig heldig eller hvad der foregår, men jeg har sgu da aldrig oplevet at mine hanhunde har pisset på sig selv??

Hold nu kæft jeg ville få det stramt over at have en hund i XXXL der hældte vand ned af sine egne ben, jeg gider ikke klamme hunde, hunde skal være lækre og dufte dejligt så man kan dele sofa, soveplads og bil med dem :rolleyes:

 

:5up:

 

Det må være noget med matematik. Afstand fra diller til forben ganget med højde af hund divideret med pelslængde og multipliceret med med tævens løbetidspotens. :mrgreen:

 

Ej, men det kan da ikke passe at det kun er langbenede, korthårede hunde der ikke har det problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Altså så slemt synes jeg hellere ikke stinkdyrene er. Værst er det med hundehvalpene med 8 hanhunde. Nej nogle hanhund lugter ækel, Pjalte, som vi aflivede for tre mdr. siden, lugtede ikke liftligt på noget tidspunkt, men det var ikke pis, han lugtede af, bare læbefolder, sur mave etc. Resten er ikke så slemme efter deres kønsmodning.

 

Hvilken race er stinkdyret?

 

Jeg har altid kortklippet hele maven også dilleren, på dem med meget pels, vi har alm forhudsbetændelse, men aldrig bøvlet med andet.

 

Tror klart de langhåret og tætpelset er de værste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to hanhunde, begge cavalier der blev udstillet tidligere (altså i fuld pels) Den ældste havde en periode på et par måneder hvor han konstant ramte sig på mave og forben omkring 1 års alderen. Den anden har en tendens til at ramme sig selv på maven, men han er (som ønsket i racen) meget dyb i brystkassen og meget pelset. Nu bliver han klippet i en bane på maven, så er det ikke et problem mere og han ser stadig uklippet ud. Men han havde også en periode da han startede med at lette ben hvor han overtissede sig selv generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler er da ikke specielt lang benet - de har dybe bryst kasser - specielt Oscar - Oscar har desuden en ret kraftig pels af en beagle at være - men det eneste mine lugter af er natur, frisk luft og sol (som vi har i øjeblikket) sådan en duft der får en til at tænke på høj blå himmel og frisk luft :mrgreen: - De kommer aldrig i bad - men bliver bare tørret over med fugtig klud - det er kun i ekstreme tilfælde de kommer i bad, hvis de har rullet sig i et eller andet, hvilket sker yderst sjældent.

 

Efter det jeg har læst her må jeg prise mig lykkelig over at jeg har kort hårs hunde:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der blev du lige sat på ignorer - bare så du ved det :fornaermet:

 

 

 

 

Men seriøst... Alle jer med hanhunde, HVORFOR er det I ikke italesætter det her som en almindelig ting man skal tænke på inden man anskaffer sig sådan et handyr!? Hva!? :mrgreen:

kan slet ikke overskue hvis han skal rende rundt og stinke sådan de næste 15 år :scared:

 

Jeg synes ikke mine er slemme under maven altså...

 

 

Ørerne derimod...... Damn jeg er træt af de skal stikke snuden i alt pis på deres vej....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Sidder med tårer i øjnene - nogle af Jeres svar er bare så gode - :sjov: velkommen til han-hunde verdenen :-) ej synes ikke selv det er slemt - min den store tisser ikke på sig selv, den lille gør dog lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad ved vi egentligt om, hvad hanhunden i evt. brunst skal synes, de burde lugte af???????????????

Måske er det et naturligt tegn på machogen, at stinke sådan , at vi mennesker ikke finder det så appetitligt.??????

Urin er dog en mærkesag for hunde, som fortæller omverdenen, hvem og hvad jeg står for.

Og ja- jeg kender det skam også.

Min største tæve tisser dagligt på de andre , fordi hun finder et sted, der bør afmærkes, hvilket får de 4 cockere til at snuse til samme sted. Så vender Nana rumpen til og strinttisser de 4 i hovedet.

Min forrige hanhund tissede på alle tæver i huset, sådan bare lige en markering.

Mine ældste nu sterile tæver tisser mindst 10 gange hver på en almindelig tur.

Jeg tisset kun i buskene, men oftest, når ingen kan se mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha hold da op, ligefrem at vågne af lugten.. Her rammer de vel lidt på sig selv men de gør jo også sig selv lidt rene + de er ofte ude og soppe, så det er slet slet ikke noget jeg ligger mærke til, heller ikke når jeg kløer dem på maven. Værst er altså når de pisser hinanden i hovedet, det er ligesom der man kysser dem :mrgreen:

 

Kan det være hans foder? Var det ikke Mini-Me hvor Carlos pis stank helt vildt, og det vist viste sig at være pga foderet?

 

Jo han stank ganske forfærdeligt da han fik Olivers Adult. :-D De hjalp at skifte til Selected fish og Lamb :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...