Hop til indhold

Er ved at give op....!

Recommended Posts

Gæst Lynge

Hejsa...

har en Westie på 1 år og 4 mdr, som har glemt alt hvad han har lært, han gør af alting og ingen ting, nogle gange sidder han med snuden i vejret og lytter for at finde noget at gø af, han havde ellers lært at være nogenlunde stille (en hund skal selvfølgelig gø lidt) men det er lige som om at han har glemt ALT.

Er det sådan en teenage periode de skal igennem???

Er der nogle der kender til det...???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke unormalt at hunde skal igennem flere udviklingsfaser ligesom mennesker. Det, du beskriver, kan godt lyde lidt som det vi kalder "spøgelsesalderen", hvor hunden pludselig bliver mere udadreagerende, måske nervøs. Det er temmelig almindeligt hos gigantracerne, men jeg har ingen erfaring med om det også findes hos din race. Det skulle dog ikke undre mig - en hund er, når alt kommer til alt, en hund, og alderen passer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at holde det du mener er lært, ved lige. Hvis det virker som om hunden har glemt det den kunne for en måned siden, så træn videre.

Hundene kan sagtens have perioder i deres vækst og udvikling som kan gøre os hundeejere frustrerede, det hjælper bare ikke rigtig på noget, så man kan lisså godt acceptere at hundens uddannelse ikke nødvendigvis kan afsluttes, bare fordi den i langt tid har "opført sig pænt" :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Min Zeus er lige der nu. Han kan en masse bare ikke lige nu. Gå pænt er gået rigtig fint det har han glemt vi træner bare videre og laver de øvelser jeg ved han kan. Så må han vente med at lære nyt til hans ører "kan høre" igen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil tro, at det er sidste stadie af kønsmodning, der sætter ind her.Altså hormonkuller påvirkning. Forhåbentlig bare afslutning på såkaldt teenagerpåvirkning og helt normalt. Dog meget forskellig reaktion fra hund til hund. Jeg betragter det som normalt og det er ofte den alder, hvor især hanhunde er billigt til salg, eller man får dem direkte i nakken.

Så elsk din hund, han er også forvirret og hold ud.

Link til indlæg
Del på andre sites