Gæst Tinafreja Skrevet Juli 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2013 Hej jeg har en vidunderlig golden retrieverhvalp på 11 uger og hun kan sit og dæk, hun går til døren eller gør når hun skal ud....har aldrig lavet noget inde....Men om aftenen vil hun bare ikke sove og gør helt vildt...nogen der ved hvad jeg kan aktivere hende med i løbet af dagen, selv om hun bliver luftet inden sengetid og har tisset vil hun stadig ikke sove , så vi må ned med hende igen..vi sover ovenpå...iaftes gøede hun uafbrudt i 20 min så gik vi nedenunder med hende og så sov hun til kl halv syv,prøvede at lægge et tæppe over kassen men det hjalp ikke. Hun sover i en stor transporttaske og hun kan sagtens være deri. Min mand er ved ar være træt af at skal ned med hende hver aften.. Nogen som har et godt råd.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Det lyder for mig som almindeligt hvalpesyndrom og kræver måske noget tvangsputning og neddroslen af aktivitet hen mod aften. Hun kan nemlig sagtens være overstimuleret og dermed være ude af stand til at falde til ro... hvad laver I med hende i løbet af dagen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Dobbeltpost Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 Det lyder for mig som almindeligt hvalpesyndrom og kræver måske noget tvangsputning og neddroslen af aktivitet hen mod aften. Hun kan nemlig sagtens være overstimuleret og dermed være ude af stand til at falde til ro... hvad laver I med hende i løbet af dagen? Enig. Vi er nogen som kalder det ulvetimen.Jeg bruger en gang fodersøg på græsplænen ½ time før sengetid, mens familien gør sig klar til at sove, så der er ro omkring situationen og gerne en "godnathistorie mens hvalpen falder i søvn i buret som bør stå ved siden af sengen, så det at komme i bur på det tidspunkt ikke opleves som tegnet på adskillelse fra mennesket. Hun gør jo fordi hun er ensom - og det virkede :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinafreja Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 vi står op 6.30 så får hun mad og kl 8 går vi en tur og i løbet af formiddagen leger jeg med hende og går en tur på 15 min...jeg har lige prøvet at komme foder i en 1/2 l sodavandaflaske uden prop men hun gider den ikke..så nu til middag får hun igen mad som står frit resten af dagen...hun sover meget om dagen..så går vi igen en tur og så øver jeg dæk og sit et par gange og kl 17 får hun mad som fjernes kl 18 og når min søn kommer hjem fra skole leger han med hende resten af dagen..Men vi gør jo nok noget forkert.. Transportkassen står ved siden af min seng og min mand går med hende en lille tur inden sengetid og der er helt ro på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 vi står op 6.30 så får hun mad og kl 8 går vi en tur og i løbet af formiddagen leger jeg med hende og går en tur på 15 min...jeg har lige prøvet at komme foder i en 1/2 l sodavandaflaske uden prop men hun gider den ikke..så nu til middag får hun igen mad som står frit resten af dagen...hun sover meget om dagen..så går vi igen en tur og så øver jeg dæk og sit et par gange og kl 17 får hun mad som fjernes kl 18 og når min søn kommer hjem fra skole leger han med hende resten af dagen..Men vi gør jo nok noget forkert..Transportkassen står ved siden af min seng og min mand går med hende en lille tur inden sengetid og der er helt ro på Hun skal ikke have mad stående hele dagen -så kan hun jo gå og småspise og bliver ikke rigtig sulten , giv hende maden og lad den stå 15 - 20 min , hvis hun ikke har spist op fjerner I skålen, som 11-ugers kan hun godt nøjes med 3 måltider om dagen , når hun bliver omkring 14 - 16 uger kan I sætte det ned til 2 måltider, de kan godt gives som fodersøg eller i en aktivitetsbold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinafreja Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 hun får tørkost kl 7 12 17..ok jeg har lige fjernet skålen .hvad så hvis hun ikke spiser...Så får hun ved 10 tiden en lille dentastix til hvalpe..Jeg købte først kingsmoor pure hvalp men det vil hun slet ikke have så nu får hun select gold og det spiser hun da.. Iaften prøver vi at lade være med at komme hende i tasken og lade den stå åben og tage hendes pude med op , så må vi se om hun stadig gør.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 En hvalp kan altså godt undvære et måltid , hvis hun ellers virker sund og rask sker der ikke noget ved det, og i denne varme er der mange hunde der ikke har så meget appetit - bla. mine , men jeg ved godt at man bliver lidt ude af den når det lille pus ikke spiser , dog skal du være lidt obs hvis hun tager et par mundfulde og så bare står og kikker på maden , hunde kan godt få halsbetændelse og så har de ondt når de synker præcis lige som os, hvis det er tilfældet må I en tur forbi Dr. Dyr. Giver I hende ikke også " guffer " når I træner ? hvis du er bange for at hun feks ikke får kalk nok når hun ikke spiser så meget , kan du jo give hende ost - det elsker de fleste hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts