Hop til indhold

Recommended Posts

063.jpg

Loui og søde Anton :-)

054.jpg

Loui ude i verden

for en måned siden kom Loui ind i vores liv samtidig med at vi havde feriehunde, men det gik efter omstændighederne fint - børnegitre og hundesnore er en god ting når der skal være ro :-)

hun er en dejlig hund og glad for at træne noget lydighed der kaster mad af sig - til gengæld træner vi mange "nej-øvelser" med svingende succes.....

Link til indlæg
Del på andre sites

hun hedder Loui fordi det betyder "den tapre kriger" på fransk og hun er temmelig opfindsom mht at lave ballade - eller hedder det bare "løsningsorienteret"?

efter 1½ time på matriklen havde hun vendt bunden i vejret på den (temmelig store) fyldte vandskål og var fuldstændig hysterisk fordi den så vendte med bunden opad, så den ikke kunne blive båret rundt i triumftog :banan:

nøj hvor har vi savnet at have vores egen hund, selv om vi nød feriehundene - heldigvis arbejder min mand hjemme alle dage undtagen 1 her i starten, så alene-hjemme-træningen er blevet over 2 mdr, hvor jeg har kræet med på arbejde i færre og færre timer de dage, det er nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Update:

Hun er bare en superdejlig hund :-)

Et par dage om ugen er hun med mig på arbejde hvor hun ligger/står/sidder relativt roligt i ca 5 timer og nyder mine kollegers nus m hende

Hun er meget glad for at træne og søndag skal vi til hundetræning for første gang - der vil hun nok INTET ;-)

Det er en helt anden mentalitet end hos Basso som brugte så meget energi på at være sur på andre hanhunde og generelt var sværere at opdrage. Det var vores første hund som voksne så naturligvis var det 100% os der ikke var gode nok, men loui hviler mere i sig selv på alle områder.

Hun bliver snart 1/2 år og vejer kun 15 kg og jeg forventer egentlig ikke at hun vokser mere i højden kun lidt i kiloene for hun er den lille, slanke model

Katte er hun dødsensræd for men hun elsker venlige rottweilere og schæfere - generelt er hun god til hundesprog men fik jo også lidt sprogundervisning fra start af en af feriehundene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites