Gæst Birgit Kruuse Skrevet August 6, 2013 Rapporter Share Skrevet August 6, 2013 Hej Er der nogen der kan vise mig et billede af en pudel der ikke har fået barberet næseparti og har en naturlig klip? (Gerne pudel i mørk farve). Vi taler om mellempudel eller storpudel herhjemme. Venlig hilsen Birgit:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Google er din ven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Birgit Kruuse Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Tak synes da den er meget sød, men min mand bryder sig ikke om pudlers udseende. Må se hvad han siger til denne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Godt nok ikke mørk, men ham her var med til at overbevise min mand om, at han skulle med ud og møde en puddel http://www.hunde-forum.dk/members/2351-albums773.html En puddel, der ikke er klippet ned, skal børstes en del. Ellers filtrer de, og det gør ondt, da det trækker i huden (Umulia: Det ligner, at den lille mørke har nogle hår"kager" ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 (Umulia: Det ligner, at den lille mørke har nogle hår"kager" ) Søg på "ungroomed poodle", så skal du se hårkager Det er jo netop meget vigtigt, når man har den race, at man enten klipper ned eller sørger for grundig børstning hele tiden. Og det mest skånsomme er vel at holde dem i kort klip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Søg på "ungroomed poodle", så skal du se hårkager Det er jo netop meget vigtigt, når man har den race, at man enten klipper ned eller sørger for grundig børstning hele tiden. Og det mest skånsomme er vel at holde dem i kort klip. Uh, det tør jeg ikke men enig. altså nogle hunde nyder nok børstningen. Min vil hellere bruge tiden på at hoppe i vandet, så vi klipper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Man kan jo klippe efter behov og lyst. Hvis jeg skulle have en puddel, så ville det være mest praktisk med en ret kortklippet pels. Og så klippe tit. Men de ER altså sødest med en lidt større pels, som den lille sorte... Pels vokser jo... Så man må bare klippe evt. filter af osse... Men hvis man har tænkt sig at sende hunden til frisør, så kan det godt blive dyrt... Pudler er søde og har et skønt "retriever-temperament".. Men det har sådan en her også: https://www.google.dk/search?q=lagotto+romagnolo&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uvUAUojSL6zY0QXetoGwBw&ved=0CDAQsAQ&biw=1139&bih=871#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=20933790df79e64f&q=lagotto+romagnolo&sa=1&tbm=isch Det er min favorit for tiden... På størrelse med en mellempuddel, og ikke helt så spinkel..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Hm... linket virker ikke rigtig... Men tryk på forstørrelsesglasset for "søg".. Så er der billeder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Man kan jo klippe efter behov og lyst. Hvis jeg skulle have en puddel, så ville det være mest praktisk med en ret kortklippet pels. Og så klippe tit. Men de ER altså sødest med en lidt større pels, som den lille sorte... Det er smag og behag. Jeg synes helt klart de er flottest med tætbarberet ansigt. Det er i øvrigt også det mest praktiske. Pels vokser jo... Så man må bare klippe evt. filter af osse... Der skulle helst slet ikke nå at komme filter. Men hvis man har tænkt sig at sende hunden til frisør, så kan det godt blive dyrt... Min mor klippede selv vores i "bukseklip" - krop og ansigt kort, ben langt. Det var ret pænt, i hvert fald som jeg husker det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Er en puddel i naturlig pels ikke en snorepuddel ? spørger den uvidende - altså en puddel der ikke bliver klippet men hvor pelsen snoes når den er lang nok ? det må være et kæmpe arbejde ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Birgit Kruuse Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Det er heller ikke fordi jeg ikke bryder mig om kort klip, kan bare heller ikke selv så godt lide den barberede snude, får den til at se så spids og hidsig ud. Er det ikke også synd at knurhårene barberes af? Tak for jeres links. Birgitta når du skriver retriever-temperament -hvordan tænker du så ? Kender ikke så mange retrievere..hvor er det forstørrelsesglas du taler om med billede? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina A Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Inde på pudel.dk Kan du se flere forskellige billeder af pudel hunde, som er klippet både udstillingsklip og hverdags klip. Udstillingsklip behøver nødvendigvis ikke være hvor de har pom pom Nej det er ikke synd man klipper deres snuder, de bruger ikke deres knurhår, som katte gør. Pudlen er en race som skal klippes, fordi pelsen ellers bare vokser og vokser. Personligt så forstår jeg ikke de mennesker som anskaffer sig en pudel, for og klippe dem helt ned som lam. Hvis man ikke bryder sig om pelspleje, så det nok ikke en pudel hund, man skal anskaffe sig. Bare min mening Pudlen er en virkelig klog hund, de er meget samarbejdende, lærenemme, selskabelige og så er de meget beskyttende over for deres familier. Alle racehunde kan jo variere, fra deres racebeskrivelse. Men det meget generelt at pudlen er sådan. Nogle syntes jo også pudlen er en forfærdelig hund, som er arie og meget højt gøende. Jeg har aldrig selv mødt arie pudler. Men jeg er meget enige i de gør meget (snakker meget) og mange misforstår deres snakken og tror de er arie. Det lidt synd, men pudlen er nok en af de hunde, som mange har fordomme omkring, fordi de meget kendt inde for udstillings verdenen. Jeg syntes jo pudler er dejlige hunde og kan varmt anbefale dem til andre :hjerte: Dog vil jeg også sige, hvis man ikke har haft pudler før og ikke er klar over hvilket arbejde og tid, pelspleje tager. Ville jeg starte med en toy eller dværgpudel. Men benytter man sig af og klippe sin pudel i bund, er det self. ligegyldigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Det sidste først: Der var et link i mit tidligere indlæg. Jeg sætter det lige ind igen for nemheds skyld: https://www.google.dk/search?q=lagotto+romagnolo&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uvUAUojSL6zY0QXetoGwBw&ved=0CDAQsAQ&biw=1139&bih=871#bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&fp=20933790df79e64f&q=lagotto+romagnolo&sa=1&tbm=isch Når du klikker på det link, så kommer du til en side med googlesøg. på siden står der noget med at "Din søgning "lagotto romagnano" matchede ingen billedresultater" ---Men det er en fejl. Hvis du søger igen ved at klikke på forstørrelsesglasset på det blå felt ved siden af søgelinien foroven, så kommer der masser af billeder af lagottoen.. Med "Retriever-temperament" mener jeg sådan en hund, der gerne vil behage sin ejer. Det kan være både godt og skidt, for hvis en hund er alt for behagesyg og ejeren ikke kender dens behov, så kan hunden ende med at blive trist og lidt opgivende. Men hvis ejeren kender til retrieverens behov og opfylder bare en lille del af dem, så får man en superglad og lydig hund, der hele tiden vil forsøge at forstå hvad ejeren ønsker. Pudlen har samme temperament. Det er derfor den har været meget brugt som cirkushund. Og den er også oprindelig en jagthund. Og lagottoen, som jeg forsøger at linke til, den er oprindelig brugt til at finde trøfler i Italien. Den har en fænomenal snude, som den elsker at bruge. ---det har de andre "retrievere" også.. Og fælles for dem er at den meget gerne bruger deres fantastiske snuder til gavn for ejerne. Her er et link til lagotto-klubbens hjemmeside. Der er selvfølgelig også billeder Dansk Lagotto Klubs forside - Dansk Lagotto Klub Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Birgit Kruuse Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Lagotta Romagnolo hvor ser den dejlig ud, har aldrig mødt en. Gad vide hvordan den adskiller sig fra pudlen i temperament -nogen der ved det? (ud over at være trøffel-finder -har ikke så meget behov for netop det ). Har selv små børn og er dagplejer så har brug for en psykisk robust hund. (dagplejebørn må være sammen med hund under konstant overvågning) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Læs om hunden på nettet. De er ret sjældne herhjemme. Faktisk er der kun en enkelt opdrætter endnu.. I Odder. Men jeg har mødt en han og en tæve. Hannen var meget udadvendt og fuld af skæg og ballade, og tæven var lidt mere tilbageholdende. Der HAR været nogle problemer med skyhed, som absolut ikke tolereres i racen. Så hvis man sørger for at vælge en hvalp hvor forældrene er udstillede og opfylder racens krav, så skulle man kunne få en rar og nervefast lille god og nem hund. Med HØJ nuttefaktor, især som hvalp. Der er en lille underlig ting ved racen: Man kan ikke vælge hundens farve. For hvalpene skifter farve flere gange i løbet af opvæksten.. Man kan ikke vide, hvad den ender med... Sjovt nok har jeg fået at vide, at der bor endnu to af racen her i Ballerup hvor jeg bor..... Det kan jo være, at der også dukker en opdrætter op inden jeg får brug for en ny hund... Denne gruppe på Facebook kan muligvis også fortælle noget om racen....... https://www.facebook.com/groups/lagotto.dk/ Racen er -ligesom pudlen og retrievere, meget prægbare. De tilpasser sig det liv, man har at tilbyde dem. Men lykkeligst er de dog, hvis man har tiden og lysten til at lave ting sammen med dem... Og en lagotto er jo mere robust bygget end en puddel, der er ret spinkel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret August 6, 2013 Rapporter Share Besvaret August 6, 2013 Inde på pudel.dkKan du se flere forskellige billeder af pudel hunde, som er klippet både udstillingsklip og hverdags klip. Udstillingsklip behøver nødvendigvis ikke være hvor de har pom pom Nej det er ikke synd man klipper deres snuder, de bruger ikke deres knurhår, som katte gør. Pudlen er en race som skal klippes, fordi pelsen ellers bare vokser og vokser. Personligt så forstår jeg ikke de mennesker som anskaffer sig en pudel, for og klippe dem helt ned som lam. Hvis man ikke bryder sig om pelspleje, så det nok ikke en pudel hund, man skal anskaffe sig. Bare min mening Pudlen er en virkelig klog hund, de er meget samarbejdende, lærenemme, selskabelige og så er de meget beskyttende over for deres familier. Alle racehunde kan jo variere, fra deres racebeskrivelse. Men det meget generelt at pudlen er sådan. Nogle syntes jo også pudlen er en forfærdelig hund, som er arie og meget højt gøende. Jeg har aldrig selv mødt arie pudler. Men jeg er meget enige i de gør meget (snakker meget) og mange misforstår deres snakken og tror de er arie. Det lidt synd, men pudlen er nok en af de hunde, som mange har fordomme omkring, fordi de meget kendt inde for udstillings verdenen. Jeg syntes jo pudler er dejlige hunde og kan varmt anbefale dem til andre :hjerte: Dog vil jeg også sige, hvis man ikke har haft pudler før og ikke er klar over hvilket arbejde og tid, pelspleje tager. Ville jeg starte med en toy eller dværgpudel. Men benytter man sig af og klippe sin pudel i bund, er det self. ligegyldigt Sakset fra hundeleksikon.dkTil topMå jeg klippe min hunds knurhår? Nej, det bør du ikke. Knurhår kaldes også sinushår. Hundens knurhår er en vigtig del af hundes sanseapparat og bruges f.eks. til at bedømme afstande og vejre vindretningen. Knurhårenes rod er omgivet ef meget følsomme nerveender og meget fintarbejdende muskler. Knurhår vokser ikke som almindelige hår og de vokser derfor ikke ud hvis de klippes - her må man vente til næste fældningsperiode, hvor håret vil gro ud påny. Hos visse hunderacer klippes eller plukkes hunden knurhår som en standard i udstillingsøjemed. I udlandet diskuterer hundeelskere hvorvidt dette burde være forbudt, idet hundens ejer da reelt overtræder dyreværnsloven. Hundelskere mener at klipning eller plukning af knurhår er ren kosmetik på lige fod med halekupering og ørekupering, indgreb der kun udføres for ejerens skyld, og absolut ikke for hundens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Sakset fra hundeleksikon.dkTil topMå jeg klippe min hunds knurhår? Nej, det bør du ikke. Knurhår kaldes også sinushår. Hundens knurhår er en vigtig del af hundes sanseapparat og bruges f.eks. til at bedømme afstande og vejre vindretningen. Knurhårenes rod er omgivet ef meget følsomme nerveender og meget fintarbejdende muskler. Knurhår vokser ikke som almindelige hår og de vokser derfor ikke ud hvis de klippes - her må man vente til næste fældningsperiode, hvor håret vil gro ud påny. Hos visse hunderacer klippes eller plukkes hunden knurhår som en standard i udstillingsøjemed. I udlandet diskuterer hundeelskere hvorvidt dette burde være forbudt, idet hundens ejer da reelt overtræder dyreværnsloven. Hundelskere mener at klipning eller plukning af knurhår er ren kosmetik på lige fod med halekupering og ørekupering, indgreb der kun udføres for ejerens skyld, og absolut ikke for hundens. Gad vide, hvor de har det fra? For det er i hvert tilfælde ikke sandt, det markerede. Så deres kilder er ikke retvisende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marolle Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Gad vide, hvor de har det fra? For det er i hvert tilfælde ikke sandt, det markerede. Så deres kilder er ikke retvisende Og er man i tvivl om rigtigheden, så finder man bare en puddel der er klippet en uges tid før. Man kan tydeligt mærke knurhårene - de stikker som forbandet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kalokagathia Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Vi klipper vores pudler helt ned, så de kun har en meget kort pels - ellers er det nærmest umulig at have dem med i skoven fx, synes jeg, fordi alt muligt skidt kan sidde fast i pelsen og fordi flåter ikke er til at finde i en lang puddelpels. Vores skal nu stadig børstes, ellers filtrer de. Jeg har købt pudler pga. størrelse, helbred, temperament og trænbarhed - ikke pga. pelsen - så vi tager det med, at "rigtige" puddelfolk synes, at vi skamferer de stakkels hunde Jeg har også tænkt en del over det med knurhårene. Når vi klipper dem i ansigtet ryger knurhårene jo med i købet. Jeg kan bare ikke se hvordan man kan undgå det, når pudlen ikke fælder. Pelsen om næsen må da blive usandsynligt ulækker ret hurtigt, hvis den bare får lov til at vokse? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina A Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Pudler har knurhår, men de bruger dem stadigvæk ikke som katte. Jeg ved ikke lige hvem der har skrevet det fra hundeleksikon.dk Men Pudler fælder IKKE og skal derfor klippes. Det er da synd og anskaffe sig en pudel og så aldrig klippe den. Det burde tilgengæld være besluttet ved lov, for det er da rent dyremishandling og få hunde som ikke fælder og så ikke klippe dem. Man kan sagtens gå i skoven med sine pudler også selv om de er klippet udstillingsklip eller kortere baby løve. Det handler jo nok mere om, man gider når man kommer hjem og rede pelsen igennem Hvis ens pudel er velfriseret og ren er det intet problem og mærke efter tæger. Man mærker dem med det samme. Folk må jo helt selv om hvordan man klipper sin pudel. Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke vælger en anden race, hvis man alligevel bare vil klippe den helt ned. Der findes mange andre racer som har samme temperament, som pudlen. Man kan jo altid besøge en DKK udstilling og få syn for sagen og komme ud og snakke med forskellige udstillere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Jeg har ikke en pudel, så jeg ved ikke hvordan de ser ud efter en uges klip. Derimod kender jeg en dyrlæge der har pudler. Hendes holdning er ret klar, man klipper ikke knurhårene, for de har en funktion og det var min pointe. Man kan godt klippe en pudel, uden at klippe knurhårene og det har jeg så set ved selvsyn:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke vælger en anden race, hvis man alligevel bare vil klippe den helt ned.Der findes mange andre racer som har samme temperament, som pudlen. Man kan jo altid besøge en DKK udstilling og få syn for sagen og komme ud og snakke med forskellige udstillere Hvilke racer? Og hvilke, der ikke fælder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Jeg har ikke en pudel, så jeg ved ikke hvordan de ser ud efter en uges klip. Derimod kender jeg en dyrlæge der har pudler. Hendes holdning er ret klar, man klipper ikke knurhårene, for de har en funktion og det var min pointe. Man kan godt klippe en pudel, uden at klippe knurhårene og det har jeg så set ved selvsyn:-D Hvilken dyrlæge er det? Og holder vedkommende kurser i, hvordan man så gør det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Hvilken dyrlæge er det? Og holder vedkommende kurser i, hvordan man så gør det?og jeg vil da også gerne se et billede af en pudel, barberet i hovedet men med intakte knurhår?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Hvilken dyrlæge er det? Og holder vedkommende kurser i, hvordan man så gør det? Hun hedder Marianne og praktiserer på sjælland. Nej, nu er hun ikke hundeklipper, så det holder hun ikke kurser i. Jeg kan ikke helt se ud af dit indlæg om du er lidt mistroisk eller måske bare nedladende:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts