Gæst lucky93 Skrevet August 7, 2013 Rapporter Share Skrevet August 7, 2013 lucky er en angst hund overfor mennesker men personlig egen sofa kan godt bruges. nu starter et nyt liv for lucky hos nye far som vil gøre alt for sin øjesten. vi har ikke været sammen længe men jeg ved du er min lille basse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 en hund der snorker højere end farmand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Tillykke til jer begge, håber du kan få rettet op på ham, så han bliver tryg. Og velkommen til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 tusind tak fra os begge. ja væmmes helt ved at vide der er folk derude der er i stand til at gøre et dyr så skræmt . men nu er lucky i trygge hænder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Nååårh, stakkels lille pus da... Hvor godt han er kommet i gode hænder nu! Håber at du får "bygget ham op" igen, så han bli'r en glad og tryg hund. Herinde kan du i hvert fald få mange gode råd, hvis du får brug for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 korvis er også glad for at han kom videre til mig. og gode råd for jeg brug for. han er bare ødelægt, som jeg skriver i et andet indlæg skal han til røgen engang han er blevet tam. det siger resten. væmmes væmmes væmmes folk der er så respekt løs mod dyr ad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 røntgen* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 7, 2013 Rapporter Share Besvaret August 7, 2013 Lucky citat: hey far jeg indtager lige soveværelset som min nye safety zone. Farmand citat: ååhh guud sukker dybt og sover videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Nåhhhh han er sød ham Lucky og heldige ham at have fundet dig Tålmodighed tålmodighed så skal det nok gå - og gå langsomt frem så er jeg sikker på at det lykkes Han ligner bare så meget min Zeus som er 1 år nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 han er sød. vi skal nok klarer den. mamser godbider lige nu når vi bliver så modig at vi går rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Det er utroligt, hvordan hunde kan forandre sig, hvis de får den rette omsorg og forståelse. Ønsker alt det bedste for dig og Lucky. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 ja det er helt vildt og det går okay fremad med sin angst overfor mennesker eller mig fordi jeg har masser af godbider så jeg kan vel godt bruges. tak og lucky og jeg håber også at fremtiden bringer godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 velkommen til og jeg er sikker på at Lucky bliver tryg hos dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Velkommen til Godt at du kunne tage ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Velkommen til jer begge:-) Der er flere brugere herinde som har erfaring med mishandlede hunde, så du er kommet til rette sted! Og hvor er det dejligt at du har fået ham ud af den situation:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 det er skønt for ham. men det er så frustrende når man ikke kan få halsbånd på ham eller sele så det ikke nemt at lufte ham. det resultere i prutten og tisse indenfor. kan stå og rive mig selv i håret men kan ikke gøre noget da han bare ikke vil i halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Prøv med et halsbånd som han kan beholde på hele tiden - så er det kun snoren han skal have af og på når han skal ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Prøv med et halsbånd som han kan beholde på hele tiden - så er det kun snoren han skal have af og på når han skal ud. det er rigtigt nu fik vi sele på i dag og har været ude og snuse rundt og løbe lidt rundt for lige at få følingen af hunde snor og at der er et menneske i den anden ende halen er kommet lodret ud i luften eller hænger ned i forhold til før hvor sad mellem benende hele tiden så vi har taget meget store skridt i dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 det er rigtigt nu fik vi sele på i dag og har været ude og snuse rundt og løbe lidt rundt for lige at få følingen af hunde snor og at der er et menneske i den anden ende halen er kommet lodret ud i luften eller hænger ned i forhold til før hvor sad mellem benende hele tiden så vi har taget meget store skridt i dag. Ej, hvor er det godt at høre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 nu er det som er uungåelig. blevet meget knyttet til mig, vis lucky er indenfor og jeg ude gør vi engang i mellem og hopper op ad døren :damn:. men så længe lucky blever en mere glad hund. dog stadig meget angst overfor andre mennesker. og nu da man for noget mad som jeg tror han ikke har fået så vil vi æde konstant plus flue jagt overalt arrrr flue jagt kan drive en til vanvid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 det er rigtigt nu fik vi sele på i dag og har været ude og snuse rundt og løbe lidt rundt for lige at få følingen af hunde snor og at der er et menneske i den anden ende halen er kommet lodret ud i luften eller hænger ned i forhold til før hvor sad mellem benende hele tiden så vi har taget meget store skridt i dag. Det lyder rigtig godt! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 Ja, de fandens fluer. Der er nogen mennesker der kan være grusomme over for dyr, og der er faktisk nogen der støtter dem, har jegt fundet ud af. Jeg kender turen med angsthunde udenad efterhånden, så her lige et par tip med på vejen. Her i starten vil Luckys nye liv være stressende, fordi han trods alt ikke ved "hvornår det bliver farligt". Jeg har haft god erfaring med at lade den første tid være lidt ensformig. At det samme sker hver dag på samme tid, og på samme måde. Det gør hunden i stand til at genkende hvad der nu skal ske, og at der ikke lurer noget farligt lige om hjørnet. Begræns det med gårture lidt, og lad Lucky finde sig tilrette lige omrking dit hjem. For en almindelig hund ville det være understimulerende, men en bangehund er mere end rigeligt stimuleret med at skulle finde sig tilrette i ukendte omgivelser, blandt ukendte mennesker. Efterhånden som trygheden indfinder sig kan du indføre variationer i dagligdagen, og gå lidt mere ud med ham. Men udgå alle situationer der gør at han bliver bange. Hvis han ikke har lyst til at snakke med menesker eller andre hunde så lad være. Men, du kan jo blive syg, så der skal andre til at passe ham, eller din hund skal til dyrlægen. Med tiden skal han til at lære at omgås andre mennesker. Jeg har benyttet noget der hedder Target øvelse. Find en genstand som i kan bruge til det alene, og lad din hund snuse til den. Samme øjeblik snuden rører genstanden, giver du et "klik" - find et ord kort ord der kan bruges, elelr lav et tungeklik. Det her er i princippet klikkertræning, men for at få en hånd mere fri, bruger jeg ordet YES i stedet. Med tiden tøver man lid tmed klikke, så hunden bliver ståend emed snuden mod genstanden, som i filmen er en kong. I starten laver jeg øvelsen hjemme, uden forstyrrelser. Så kommer der en fremmed persom forbi. Fremmed! Ha! det er den træner hvor Jaroff på det tidspunkt havde været trænet i 2 år. Personen går blot forbi, senere lader vi personen prøve at lave øvelsen. Det her med en bangehund tager tid, og hvis det pludselig begynder at gå dårligere, er du sansynligvis gået for hurtigt frem i sværhedsgrad. Her er mit projekt, måske kan du finde noget brugbart Projekthund Jaroff Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 det vil jeg huske på. ved du hvorfor lucky ligger ude i køkkenet og med cirka 15 mins mellemrum kommer han ud i stuen og ser til mig og snuser til mig og går tilbage på samme sted i køkkenet og ligger sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lucky93 Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 kim c vis du nogle sinde for den skøre ide om at du vil hjælpe lucky og farmand lidt på vej så er du velkommen. i hovedet kan man endda ane fysisk gammel skade formentlig spark og den lille stakkel er kun 8 mdr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 8, 2013 Rapporter Share Besvaret August 8, 2013 ved du hvorfor lucky ligger ude i køkkenet og med cirka 15 mins mellemrum kommer han ud i stuen og ser til mig og snuser til mig og går tilbage på samme sted i køkkenet og ligger sig Sikkert fordi han ikke måtte være i stuen i sit tidligere hjem. Det tager lidt tid før de vænner sig til det. Min GD måtte ikke være i møblerne, så første gang hun blev inviteret op i sofaen, sprang hun op, og ned igen med det samme, derefter op, ned, op, ned, 100 gange Sådan var det den første uge. Hun bliver stadig meget let nervøs hvis nogen rejser sig eller skifter stilling. Så går hun ned, og kommer først tilbage når hun bliver inviteret. Hun har boet hos os i 7 år... Læser du i den anden tråd, du har oprettet? Har skrevet en lang besked til dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts