Gæst PlanetJ Skrevet August 10, 2013 Rapporter Share Skrevet August 10, 2013 Hej, min franske bulldog har normalt en fin vejrtrækning, men i dag har han lydt som om han har lidt besvær. Det lyder som om der sidder et eller andet i vejen, sådan lidt a la forkølelse/stoppet næse. I løbet af ugen har han været meget ude at lege med nogle andre hunde. De andre hunde er lidt mere kvikke i optrækket, så det er ret hårdt for ham at holde trit med dem. Et par gange har han fået meget svært ved at trække vejret ordentligt når han har leget lidt tid, men han drikker en masse vand og falder til ro igen, når han kommer hjem og hviler. Det kan godt være jeg skal være bedre til at stoppe ham, når han leger med de andre, inden det går helt over gevind. Han har det ellers fint og spiser gerne, og lader ikke til at have noget problem. Mit spørgsmål er, om jeg skal være bekymret for hans vejrtrækning... Det er ikke noget kriminelt, lyder bare ikke som det plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Jeg maler nok fanden på væggen, men tænker straks blød gane, som jo desværre ses ved langt de fleste kortsnudede hunde:( Det kunne også være en kennelhoste, selvom det er lige tidligt nok til det. Er der hoste? Udflåd fra næsen? Jeg ville smutte omkring dyrlægen og få tjekket ganen uanset hvad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 hvad mener du med "tidligt" til kennelhoste? kennelhoste elsker varmt/fugtigt vejr! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PlanetJ Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Hej Anne. Tak for svaret. Jeg skal måske lige nævne at han er 5½ år. Det er kun i dag jeg har oplevet det. Dyrlægen har tidligere påpeget, at han har god vejrtrækning af sin art, og at jeg ikke bør forvente de typiske vejrtrækningsproblemer. Han har engang haft betændelse i poten, og en overgang lopper, men aldrig fejlet noget relateret til racen. P.S. Nej, ingen hoste eller udflåd. Udover lidt ekstra lyd ved rolig vejftrækning, så er alt som det plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Plejer kennelhosten ikke først at komme hen på efteråret? Jeg mener, der har jo været vildt varmt og tørt længe, men bare lige lidt regn de sidste par dage. PlanetJ, hvis der var udflåd eller hoste, ville jeg netop tænke kennelhoste, men hvis der ikke er nogen af delene, og han i øvrigt er frisk og frejdig, tænker jeg nu alligevel det sædvanlige med flade snuder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PlanetJ Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Ok, lige for jeg forstår dig rigtigt... Mener du, at selvom han aldrig har haft problemer, så kan "blød gane" opstå lige pludseligt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissLøven Besvaret August 11, 2013 Rapporter Share Besvaret August 11, 2013 Min moster har også en fransk bulldog. Han lyder også forpustet og grynter hvis vejret er varmt, han har været ude på en lang tur, leget med andre hunde osv. Han fylder 7 år om et par måneder. Hans er bestemt blevet værre med alderen. Kan se at din er 5 1/2 år, så måske det bare er alderen. Men det er nok en god idé lige at få det tjekket hos dyrlægen, når det nu er noget der pludselig er opstået. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts