Hop til indhold

Min Lille Maggie Mus

Recommended Posts

Gæst Christinna

2013-08-08 13.28.21-1.jpg

Hej alle jer herinde på Hunde-forum.

Nu har jeg fundet min prinsesse og hun er så skøn, har haft hende hjemme i en uge nu og hun overrasker mig mere og mere for hverdag der går.

jeg har valgt at kalde hende Maggie da jeg synes at det er sådan et smukt navn :).

hun er en Lille Yorkshire Terrier blandet med noget Chihuahua så hun er bare en lille fis lige nu.

Vi har ikke sådan rigtigt nogle problemer med hende når det gælder om og lege og komme ud i haven når hun skal, vi har det lille problem lige nu at hun faktisk ikke gider sove i sin kurv inde hos os som lige nu er den eneste kurv hun har, der er hendes bamse hendes lille trøje som hun putter med, hun har også hentet nogle gamle hullede strømper af min kærestes og lagt dem der i så hun er godt i gang med og bygge en lille rede.

Men hun må ikke sove i sengen da jeg er bange for og mase hende da hun er så lille, og hvis hun ikke kommer op i sengen så render hun og piber og prøver og hoppe op i sengen og der er nu lykkedes hende 1 gang og komme op i sengen hvordan ved vi ikke helt da hun er meget mindre end vores seng.

Men det jeg egentligt vil ud i er om der er nogle der har nogle virkelig gode råd til hvordan man lære en lille prinsesse på 13 uger og sove i sin egen kurv.

Redigeret af Christinna
Der Manglede et billede.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen gode råd til at få hende til at blive i kurven - for vi opgav selv efter en uges tid med lige så lille en størrelse. Hun fylder lige om lidt 2 år, lever i bedste velgående uden at være blevet lagt flad i sengen :mrsgreen: - da hun var helt lille puttede hun oppe ved vores hoveder, snude mod kind :lun: og ellers flytter hun sig selv, hvis man kommer til at skubbe til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Jamen det da godt jeg ikke er den eneste der har svært ved og sige nej til min hund.

Men Maggie ligger på min mave, min højre skulder, i min højre arm eller når jeg er på venstre side så ligger hun også der i mine arme og under min dyne. Men hun kan ikke selv komme ned så når hun er tørstig så skal jeg vågne før det bliver værre så hun kan gå ud og hente noget vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville være konsekvent omkring sovetid. Putte hende i kurven med tæpper og hvad hun ellers selv har slæbt over i den, og så måske sige 'Nu sover vi'. Slukke lyset, og begynder hun så at gå ud af kurven må I stå op, og bede hende gå over i den igen.

Det kan sikkert ske 100+ gange de første par aftener/nætter, men hun vil hurtigt lære at når lyset bliver slukket og I går i seng, jamen så er hendes plads ovre i kurven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Jamen jeg prøver også og lære hende det ved og skælde hende ud når hun hopper op ad sengen, men når jeg så ligger og prøver og sove så sidder hun og piber ved siden af sengen.

Og de seneste par dage er hun blevet lidt for klog nu har hun nemlig regnet ud hvordan hun kan komme op i vores seng og ligge sig ved siden af mig og sove.

Så det er meget svært og lære hende det men jeg tænker at det kan være fordi hun ikke synes hendes kurv og god nok, og at jeg måske skal i gang med klikker træning så hun kan lære at kurven er hendes plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

I har en lille hvalp, som altså kun er en baby endnu - I er hendes tryghed. Og det er den/jer hun søger, fremfor at ligge mutters alene i sin kurv. Det er ikke fordi kurven ikke er god nok, men fordi hun søger trygheden, ved at sove sammen med jer.

Derfor synes jeg heller ikke du skal skælde hende ud for at forsøge at komme op i sengen til jer - det er ganske naturligt at det er dér hun fortrækker at være, fordi det er der at I er. At I så ikke ønsker hende deroppe er fair nok - men jeg ville ikke skælde ud for at hun forsøger at komme derop. Blot løfte hende tilbage i kurven hver eneste gang hun forlader den. Det kan I komme til at gøre rigtig mange gange de første par nætter, men på et tidspunkt fanger hun den, og ved at kurven er hendes, og sengen er jeres.

Men det kræver træning og forstyrret nattesøvn noget tid. Men så skal hun også nok lære det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Mange tak Annette Ja jeg har også selv meget svært ved og sige nej til hende hun er sådan en dejlig nuttegøj.

og ja jeg ligger hver aften for det meste med min arm nede hos hende tit jeg faktisk vågner om natten ved at min arm sover fordi jeg så er faldet i søvn med min højre arm nede hos hende, men de seneste par dage har jeg sat hendes kurv lidt væk fordi jeg tænkte det kunne være at det ville være bedre at hun kunne se os lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites