Gæst Milletulle Skrevet August 13, 2013 Rapporter Share Skrevet August 13, 2013 ØV! siger jeg bare... Anton og jeg min border collie på snart 8 måneder var til føste træning efter sommerferien igår... Han hørte ikke en skid for at være ærlig. Det er lidt pinligt når man til sommerafslutningen var den bedste på holdet :damn: - Jeg havde i vært fald lyst til at grave mig ned.. Alt var mere spændende end mig og godbidderne som ellers er lækre til træning. Det endte faktisk med jeg forstuet min ene finger da Anton bare satte i løb uden jeg var klar på det.. Ja han er vel bare blevet teenager Er der en træningsmåde som er bedre i denne fase? Jeg synes jeg prøver alt uden held.. Og lige et tillægsspørgsmål, hvordan aktivere jeg ham rigtig og bedste nu hvor han er en boder collie, for alle racer har jo forskellige behov. På forhånd tak - Hende med den forstuede finger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Hi, lyder præcis som min da han var i den alder. INGEN kontakt (næsten) når vi var på træningspladsen. Vi trænede det han kunne og ventede med at fylde nyt på til de værste hormoner var raset af. Og så selvfølgelig kontaktøvelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Lyder akkurat som min i den alder, han hørte intet - INTET. Han var blind og døv overfor mig.... vi trænede kun lige de basale ting i den periode, ting jeg vidste han kunne... og vi lærte ham ikke nyt. Perioden i mit tilfælde varede vel en-to måneder. Han er nu 1 år og vil gerne lære igen og hører også efter - næsten og lige som Annette øvede vi en del "kig mig ind i øjnene øvelse" inden du får en godbid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Milletulle Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Det da rart det ikke kun er Anton som i den alder ikke vil høre efter ! Men vi må træne det vi kan.. Det mærkelige er bare at så snart vi er herhjemme kan han jo det hele.. Måske er der bare for meget spændende ude på træningspladsen lige nu :-/ Jeg vil prøve ikke at kræve for meget af ham og så have spandfulde af tålmodighed til træning og så håbe på det snart går over igen. Men det er da bare hammer træls ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Det da rart det ikke kun er Anton som i den alder ikke vil høre efter ! Men vi må træne det vi kan.. Det mærkelige er bare at så snart vi er herhjemme kan han jo det hele.. Måske er der bare for meget spændende ude på træningspladsen lige nu :-/ Jeg vil prøve ikke at kræve for meget af ham og så have spandfulde af tålmodighed til træning og så håbe på det snart går over igen. Men det er da bare hammer træls ! Sammenlign det med en 15-årig dreng - hjemme i stuen er det nogenlunde muligt at føre en samtale med dem, men sætter du dem på en strand fuld af lækre bikinibabes, så kan de heller ingenting... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Sammenlign det med en 15-årig dreng - hjemme i stuen er det nogenlunde muligt at føre en samtale med dem, men sætter du dem på en strand fuld af lækre bikinibabes, så kan de heller ingenting... Helt korrekt sammenligning. Min kunne også en hel masse hjemme i haven.......men på træningspladsen, Nix! Og så stod man der.....jamen, det kan han altså godt derhjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Man skal overhoved ikke være flov over at hunden lige pludselig ikke kan tingene på træningspladsen, når de nu kan så godt derhjemme. Jeg er agilityinstruktør, og ser det jævnligt på mine hold, det sker for stort set alle og er et kendt fænomen! Og på de hold hvor de underviser unge hunde ser de det med garanti hele tiden. Så bare glæd jer over at jeres hunde er helt, helt normale! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Milletulle Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Dejligt at han er helt normal ! - Men hold op det kræver tålmodighed.... Men jeg må nok sige det er en smule pinligt at gå fra at være den bedste på holdet til hende der ligger nede og bider i græsset fordi han trækker afsted med en. Den forstuede finger gør ikke ligefrem situtationen bedre :stupid: Men jeg håber det kommer igen og han kommer over det. Jeg ber til de højere magter at det må gå hurtig for det er ikke sjovt at stå der og ikke rigtig kan være så meget med igen.. Men jeg kan da glæde mig lidt over at de yngre hundes ejer nok kommer til at opleve det senere, så er det jo min tur til at stå og små grine lidt for mig selv - går jeg da udfra ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Dejligt at han er helt normal ! - Men hold op det kræver tålmodighed.... Men jeg må nok sige det er en smule pinligt at gå fra at være den bedste på holdet til hende der ligger nede og bider i græsset fordi han trækker afsted med en. Den forstuede finger gør ikke ligefrem situtationen bedre :stupid: Men jeg håber det kommer igen og han kommer over det. Jeg ber til de højere magter at det må gå hurtig for det er ikke sjovt at stå der og ikke rigtig kan være så meget med igen.. Men jeg kan da glæde mig lidt over at de yngre hundes ejer nok kommer til at opleve det senere, så er det jo min tur til at stå og små grine lidt for mig selv - går jeg da udfra ! Ja da, det går over! Indtil den næste "periode"... Og den næste... :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Milletulle Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 ssh! en kritisk periode af gangen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret August 14, 2013 Rapporter Share Besvaret August 14, 2013 Det meget naturligt, og de lærer intet nyt i disse perioder, hvor de er hårdere ramt nogle dage end andre. vedlige hold det der virker, og sæt kriterierne ned så I får succes med det i arbejder med. en lang line kan være en god idé så han ikke får succes med at stikke af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts