Hop til indhold

Sele til samojede?


Gæst Siku
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg leder efter en træk-sele og en hverdags-sele til Siku når han runder 1 år.

Er der nogle der har nogle forslag. Har kigget på nogle seler til træk på kenjan.dk, men da der ikke er en forhandler i nærheden, ville jeg skulle købe uden at prøve på.

 

Det må gerne være en kombi-sele, men ellers køber jeg bare en af hver. Har kigget på K9-selen til hverdag? Men er bare nervøs for at hans pels bliver ødelagt? :oops:

 

Tænkte at nogle af jer, mere garvede slædehundeejere, kunne hjælpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke få en kombi, da træk selen strækker sig ned over hele ryggen på hunden for at fordele trykket og belastningen.

 

Vi har den fra Kenjan som hedder slædehundesele - du kan måle din hund og så ringe til dem inden du bestiller, de er utrolig søde.

 

Mushing Marts.jpg

 

Mht hverdagssele så tror jeg der er ligeså mange meninger her som der er om foder. Tag han med i en butik og prøv sele, det kommer også an på hvordan han er bygget. :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg tror jeg vil kigge på den der slædehunde-sele. Kan man bruge den for cykel? Eller er det KUN slæde?

 

Han er knap så lang og mere kompakt, men han er også kun syv måneder nu - er bare ude i god tid, for at undersøge mulighederne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hurtta til den ene, den er især smart fordi den tørrer så hurtigt (han er vildt glad for vand). Kender ikke de der 8-tals seler men vigtigst er jo at den sidder godt.

 

Man kan sagtens bruge trækselen foran cykel, husk du også skal have en rigtig cykelline (der er elastik i den ene ende), kan varmt anbefale hike.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...