Hop til indhold

Behandlingstid forsikring?

Recommended Posts

Der er mange tråde om diverse forsikringer - men synes ikke lige jeg har kunnet lure noget om behandlingstid.

Mit spørgsmål er, hvor lang tid går der fra I sender regninger ind til sygeforsikringen, til pengene står på jeres konto? Og hos hvilket selskab?

Vi har Agria, og jeg synes de har lang behandlingstid! 14 dage fra de modtager regningen, til de overføre pengene - og så går der jo så lige 2-3 bankedage derefter igen, til man får pengene. Er det normalt med så lang behandlingstid i dag??

Dengang jeg havde Sitto, var hun forsikret i TopDanmark, og det gik altså hurtigere med at få pengene! Men det er jo også ved at være en del år siden. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det lyder jo som om 14 dage er meget normalt nu så. :-)

Zazus sterilisation, og Livas slidgigt også. Pengene for Livas dyrlægeregning kom 16-17 dage efter. 14 dages behandlingstid, og så yderligere 2-3 dage til pengene stod på vores konto. Imorgen er det en uge siden med Zazus regning, så den har vi naturligvis ikke hørt noget fra endnu.

Men der er nok bare kommet længere behandlingstid - for nogle af de tråde jeg har kigget i, der kunne jeg se at flere fra Agria skrev en uges tid, så havde de pengene igen, i 2012.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det lyder jo som om 14 dage er meget normalt nu så. :-)

Zazus sterilisation, og Livas slidgigt også. Pengene for Livas dyrlægeregning kom 16-17 dage efter. 14 dages behandlingstid, og så yderligere 2-3 dage til pengene stod på vores konto. Imorgen er det en uge siden med Zazus regning, så den har vi naturligvis ikke hørt noget fra endnu.

Men der er nok bare kommet længere behandlingstid - for nogle af de tråde jeg har kigget i, der kunne jeg se at flere fra Agria skrev en uges tid, så havde de pengene igen, i 2012.

Jeg ville nemlig spørge dig om forsik. dækkede, nu hvor det var livmoderbetændelse. Bare så man ved det, til hvis nu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nemlig spørge dig om forsik. dækkede, nu hvor det var livmoderbetændelse. Bare så man ved det, til hvis nu....

Det burde de gøre. Det mener jeg er almindeligt, at de ikke dækker alm sterilisation - men hvis der opstår akut livmoderbetændelse, så gør de.

Det gjorde TopDanmark i hvert fald med Sitto. Eller de var endda ret large. For Sitto havde ikke livmoderbetændelse, men grundet hendes meget kraftige og hyppige falske drægtigheder og hendes cyklus/system var helt fucked op, så var dyrlægen bange for om hun en dag kunne stå med en livmoderbetændelse. Det skrev han til forsikringen, og de dækkede uden problemer. Så jeg tænker de helt sikkert bør dække Zazus. Selvom det godt nok ikke er samme forsikringsselskab, men jeg mener bestemt alle selskaber dækker livmoderbetændelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde de gøre. Det mener jeg er almindeligt, at de ikke dækker alm sterilisation - men hvis der opstår akut livmoderbetændelse, så gør de.

Det gjorde TopDanmark i hvert fald med Sitto. Eller de var endda ret large. For Sitto havde ikke livmoderbetændelse, men grundet hendes meget kraftige og hyppige falske drægtigheder og hendes cyklus/system var helt fucked op, så var dyrlægen bange for om hun en dag kunne stå med en livmoderbetændelse. Det skrev han til forsikringen, og de dækkede uden problemer. Så jeg tænker de helt sikkert bør dække Zazus. Selvom det godt nok ikke er samme forsikringsselskab, men jeg mener bestemt alle selskaber dækker livmoderbetændelse :hmm:

De dækker livmoderbetændelse ved "tydelige kliniske symptomer".

Hvad det så er, må være dyrlægens og deres vurdering.

Link til indlæg
Del på andre sites

De dækker livmoderbetændelse ved "tydelige kliniske symptomer".

Hvad det så er, må være dyrlægens og deres vurdering.

Tak :5up:

Det vil jeg absolut mene der var i det her tilfælde. Betændelse der rendte ud af hende + hendes livmoder helt tydeligt var fyldt op med betændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har gennem min bank noget det hedder "privatsikring" der er Zeus forsikret. Da han fik tarmbetændelse sendte jeg regningen ind og under fem dage lå der en check i min postkasse ;-) om det var held ved jeg ikke da jeg kun har brugt den en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dækker Agria sterilisation? Eller er det kun i særlige tilfælde?

Vi har også Agria og der gik vel 10-12 dage, fra jeg fik sms om at de havde modtaget regningen og til at pengene var gået ind :-)

Hvis sterilisationen sker pga livmoderbetændelse, så gør de. Men ikke forebyggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der gik 2 dage fra Dyrekassen fortalte at de havde modtaget mine oplysninger til at jeg havde fået pengene på min konto :D me like :D

Dét var sgu da hurtigt! :5up:

Nu er det en uge siden Agria registrerede vores regning, og vi har intet hørt endnu. Så der går sikkert også 14 dage+ igen. :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor høj en selvrisiko har Dyrekassen egentlig?

Overvejer lidt at skifte da jeg synes Agrias på 934 kr (sådan cirka) er ret høj. Altså man får ikke særlig meget gavn af dem ved de mindre ting, såsom Livas dyrlægeregning efter hugormebiddet på 1500kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét var sgu da hurtigt! :5up:

Nu er det en uge siden Agria registrerede vores regning, og vi har intet hørt endnu. Så der går sikkert også 14 dage+ igen. :/

Jeg venter også på penge fra Agria fra en hund i deres selskab der bed min hund, de sagde der ville gå op til 8 hverdage. og i morgen er det 8 dagen så håber da på lidt penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor høj en selvrisiko har Dyrekassen egentlig?

Overvejer lidt at skifte da jeg synes Agrias på 934 kr (sådan cirka) er ret høj. Altså man får ikke særlig meget gavn af dem ved de mindre ting, såsom Livas dyrlægeregning efter hugormebiddet på 1500kr.

Så vidt jeg husker er den på 642 kr.

Det er da også dyrt med 934, altså af personlige erfaringer, så har dyrekassen været en kæmpe hjælp og været rigtig gode, hvor Agria har været meget tunge at danse med, men det er jo kun min erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg husker er den på 642 kr.

Ok tak :-) så er det nok Alm. Brands som er på omkring 300kr.

Må hellere lige kigge lidt nærmere på de to forsikringer, og se hvordan og hvorledes de forsikre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto, vi giver omkring 1700 om året, og forsikringen kan tegnes indtil 4. Leveår uden sundhedsattest, og fra 4-6 leveår med.

Selvrisikoen er på 700 kr, og så dækker de 80% af behandlings forløbet.

Forsikringen er livsvarig, og vi bruger gartnerens forsikring.

Min veninde har verdens måske mest uheldige hund, og hun talte godt om dem, så dem nappede vi os:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sitto, vi giver omkring 1700 om året, og forsikringen kan tegnes indtil 4. Leveår uden sundhedsattest, og fra 4-6 leveår med.

Selvrisikoen er på 700 kr, og så dækker de 80% af behandlings forløbet.

Forsikringen er livsvarig, og vi bruger gartnerens forsikring.

Min veninde har verdens måske mest uheldige hund, og hun talte godt om dem, så dem nappede vi os:mrgreen:

Tak, den kendte jeg slet ikke - så den skal da også lige undersøges :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites