Hop til indhold
pivpiv

seresto mod lopper og flåt

Recommended Posts

Hvad erfarring har i med seresto halsbånd imod lopper og flåter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er ikke på facebook :)

Det var egentligt bare for at høre om det var godt eller skidt :)

Ja, så kan du jo ikke rigtig bruge det link til noget... Lidt ærgerligt så, for det er netop folks erfaringer der står en hel masse om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du skal læse på det virksomme stof og bivirkningerne. Jeg vil virkelig gøre meget for at beskytte mine hunde, men det her vil jeg ikke bruge! Skræmmende læsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen planer om at bruge det.

Men dyrlægen fremhævede det nemlig som det eneste der duede til hvalpene ooooggg tænkte at jeg måske bare var hysse og ville derfor spørge herinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er sindssygt svært hvad man skal finde på med de SK*** flåter. Det er pest eller kolera. Enten er det ren gift, som også potentielt kan skade mennesker, eller også er der bare en risiko for flåter. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad man skal gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
heldigvis plejer den gamle ikke døje med flåter. Tror hun har en enkelt eller lign om året

Min tæppetisser har aldrig en eneste flåt - min border har en milliard. Og han har så fået TBE, så jeg er blevet ret hysterisk med flåter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Seresto indeholder det sammen som Bayvantic, nemlig flumethrin og imidacloprid.

Så hvis en hund ikke kan tåle bayvantic, så kan den sandsynligvis heller ikke tåle seresto.

Halsbåndet skal bæres hele tiden, så stofferne trækker ud og fordeler sig i fedtlaget i hundens hud.

Jeg kan ikke rigtig se fordelen ved et halsbånd frem for spot-on.

Og hvis man --som Silke-- bruger et spot-on produkt uden flåtbeskyttelse (advocate) , så vil et seresto- halsbånd tilføre alt for meget imidacloprid, fordi der er det samme i advocate:hmm:...

Det er godtnok noet træls...

Hvorfor kan de ikke bare lave et produkt, der dækker det hele....... :vedikke:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites