Hop til indhold

Klikker træning.

Recommended Posts

Gæst Christinna

Ja som overskriften siger så er jeg gået i gang med Klikker træning til min lille 15 uger gamle hvalp Maggie,

jeg har fået købt en bog som beskriver det rigtigt godt, men hvis nogle af jer har erfaringer med det at ''klikke'' så må i meget gerne skrive her :)

Maggie hun er lidt bange for ''klikket'' men gætter på det er fordi det er en ny lyd som hun aldrig har hørt før.

min ide med og begynde klikker træning er fordi vi godt kunne tænkte os og få vores seng for os selv da vi er lidt bange for og mase hende om natten.

Jeg ville derfor prøve og lære hende at det er okay og ligge i sin egen kurv med alle sine bamser.

Og naturligvis også lære hende en masse andre dejlige ting så jeg kan få en dejlig lydig hund som kan lidt mere end så mange andre hunde.

Men hvis i har ideer til hvordan jeg gøre/starte ud med træningen må i gerne skrive jeg er åben for det meste :)20130821_163924.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan få klikkere med forskellig lyd. Personligt synes jeg at boxklikkeren siger en skrækkelig høj lyd - mine hunde er dog ligeglade - så jeg kan bedre lide iClick klikkerne. De er også nemmere at betjene med vanter på når det er koldt.

Mht til at "sige lyden" istedetfor, så kan det sagtens virke - vi har jo alle betinget ordet dygtig før man "opfandt" klikkeren. Men din timing er bare bedre med fingrene. Der er langt kortere reaktionstid fra hjerne til finger, endd er er fra hjerne til mund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Jamen jeg vil kigge efter en iclick så og se om den virkers bedre fordi jeg synes den jeg har nu er helt utrolig høj

Men det virker ikke og sige lyden selv hun ignorere den faktisk bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg vil kigge efter en iclick så og se om den virkers bedre fordi jeg synes den jeg har nu er helt utrolig høj

Men det virker ikke og sige lyden selv hun ignorere den faktisk bare.

Du er også nød til at betinge lyden, ellers ved hun jo ikke at det betyder noget :-) Altså, skal hun lære at denne lyd = godbid.

Klikkertræner selv. Og hopper mellem de forskellige klikkere, inkl. mundklik, ikke specielt smart teoretisk set, men det virker godt nok for os - Møffe har fattet fidusen med klikagtige lyde ;-) Men de første gange man skifter mlm. klik-typer, kan man risikerer at være nød til at betinge på ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan få klikkere med forskellig lyd. Personligt synes jeg at boxklikkeren siger en skrækkelig høj lyd - mine hunde er dog ligeglade - så jeg kan bedre lide iClick klikkerne. De er også nemmere at betjene med vanter på når det er koldt.

Mht til at "sige lyden" istedetfor, så kan det sagtens virke - vi har jo alle betinget ordet dygtig før man "opfandt" klikkeren. Men din timing er bare bedre med fingrene. Der er langt kortere reaktionstid fra hjerne til finger, endd er er fra hjerne til mund.

Jeg kender ellers mange der har aaalt for kort reaktionstid mellem hjerne og mund... :sjov:

----------------------------

Spøg til side - jeg er lige startet på klikkerinstruktøruddannelse, og her til første modul blev der netop snakket en del om at bruge klikker eller noget andet. Og der blev faktisk anbefalet at mund-klikke. Vores underviser bruger det meget selv, da hun synes det er praktisk at ha' hænderne fri. Men andre grunde kom også op, bl.a. det med lydfølsomhed. Men som Amocca er inde på, så er timingen afgørende, så er man ikke præcis nok med mundklik (eller klikkeren!), skal man nok ikke bruge det. Selv kan jeg også bedst li' iClickeren, lige som Amocca, og af samme grunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christinna

Nå jeg har kigget lidt på Google og fundet ud af det faktisk er en IClicker jeg har, men det er jo ikke til at vide når man køber den hos dyrelægen :)

men hun er nu begyndt og forstå det der med at Kliik= Godbid eller leg eller ''Dygtig Maggie''

Link til indlæg
Del på andre sites