Hop til indhold

Hund og vej?

Recommended Posts

Hej Alle,

Mig og min kæreste har i flere år haft et ønske om en hund. Vi har kig på en westie og er nu i gang med de seriøse forberedelser.

Vi bor på landet, og har massere af natur lige ud af bagdøren, hvor der også er en fin og rolig lille gård. Men fordøren vender desværre ud mod en hovedvej hvor der bliver kørt stærkt. Vi kan hegne grunden ind, men da vi bor til leje er det ikke lige sådan til, så vil helst undgå det.

Er det muligt at lave en midlertidig indhegning, så længe hunden er hvalp, og så lærer den IKKE at komme nær vejen? Skal en indhegning være helt hundetæt, eller skal det mere være en markering af hvor grænsen går?

Håber på jeres erfaringer og gode råd =)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hegn op!

I går kørte vi efter forvirret Collie på hovedvejen, som ifølge ejer ikke plejer at stikke af hjemmefra - og i efteråret så vi hund blive påkørt på hovedvejen - ligeledes en hund som aldrig før var stukket af hjemmefra. Den blev aflivet på stedet. Måske plejer de at blive - men en hund ER et levende væsen, og man skal aldrig have 100% tillid til dem - lige pludselig kan der været noget som frister, og så skal det undersøges. Det kan få katastrofale følger for hunden, og dem som rammer den.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg siger som andre HEGN - jeg har haft en hund der stak af hver gang hun kunne se sit snit til det - vi havde kun en hæk der ikke var tæt , så hun lavede selv sin indgang - eller rettere UDGANG ! og det er ret nervepirrende at løbe rundt og lede

efter sin hund - man bliver heller ikke særligt populær når det foregår i naboens have !

Link til indlæg
Del på andre sites