Hop til indhold

3 år er gået . . .


Gæst Anne P
 Share

Recommended Posts

Men det betyder ikke at du er mindre savnet af den grund. Den 26 August, 2010 var sorgens dag. Min kære, skønne hund, Buller, blev pludselig alvorligt syg, og stod ikke til at redde. Han blev 11 år. Jeg overtog Buller da han var 8 år gammel, da jeg på daværende tidspunkt ikke kunne overskue at have en hvalp igen. På intet tidspunkt fortrød jeg at overtage en ældre hund i den alder. Jeg vidste godt at han ville være hos mig på lånt tid, men på trods af det fik vi skabt et fantastisk bånd. Han var en blanding mellem en Labrador Retriever og en Border Collie, og havde det mest fantastiske sind. Hver dag gik vi lange ture i skoven og mødte vores gode hundevenner i hundeskoven. Han hadede katte som pesten, hvilket godt kunne være lidt af et problem til tider, :engel:, men han elskede alle mennesker og de fleste hunde. På nær unge, karlsmarte, hanhund. Dem kunne han spotte på lang afstand, og var altid parat til at fortælle dem hvem der bestemte - på en god måde.

 

Jeg havde en tendens til at forlægge mine nøgler, hundesnor eller mobil, og det var ofte et problem at finde en af tingene når det var gåtur tid. Med tiden fandt jeg ud af, at Buller prøvede på at hjælpe mig med at finde dem. For jeg blev opmærksom på, at han altid stod i nærheden af hvor tingene var. En dag hvor jeg var virkelig stresset over ikke at kunne finde mine nøgler, fordi jeg skulle af sted et par timer efter vores gåtur, spurgte jeg ham: Buller, vil du ikke være sød at hjælpe mig med at finde mine nøgler! Derefter gik han prompte hen til en bestemt stol og prikkede til den med poten. Først kunne jeg ikke se dem, fordi der lå en stak papir. Så løftede jeg den stak, og derunder lå nøglerne! (Hvordan kunne han lige vide det? :) ) Det er ikke noget jeg lærte ham på nogen måde. Han gjorde det af sig selv :)

 

Et par måneder inden blev hans bedste ven Gandalf desværre også himmelhund. Han tilhørte en af mine gode veninder, så det år var ekstra hårdt. Buller er den sorte hund, og Gandalf er den rødlige/orange hund. :)

 

Så kære skønne Buller. Tusind tak for den tid du var hos mig. Du var noget ganske særligt og du vil altid have en særlig plads i mit hjerte. Jeg vil aldrig glemme dig! :hjerte:

Bedste venner.jpg

Mig og Buller.jpg

Gandalf og Buller mindebillede.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nico David

Tårerne render ned efter at have læst dit indlæg. Det gør mig ondt at du mistet din hund, selvom det nok er for 3 år siden, men fordi de sætter en så stor fodspor i vores hjerter, kan vi ikke lade være med at tænke på og fælde en tåre. Jeg har selv lige for nylig mistet en chihuahua og tro mig, jeg fælder mindst tåre hver dag.

Bare vær glad for at du har kendt ham og givet ham alt den kærlighed du kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have. Jeg synes det som har været aller sværest har været at skulle vænne sig til et liv uden hund. Alt det fællesskab man havde med andre hunde ejere og deres hunde er pludselig væk. De hyggelige gåture og at se hvordan hundene hyggede sig med hinanden. Og så har jeg taget en del på i de år jeg ikke har haft hund, for man bliver en tand magelig når det regner udenfor :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...