Gæst Aagc Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Hej ville lige høre om nogle kan hjælpe/guide os. For 5 mdr. Siden valgte jeg og min kæreste at overtage en dejlig hund, som søgte en ny familie. Der var dog det at tidligere ejer ikke var klar til at give hunden permanent væk. I løbet af de 5 mdr. Har tidligere ejer kun ville se ham til en parring så tidligere ejer kunne tjene lidt penge på det... Jeg har dog sendt fotos i ny og næ af ham når det var der blev bedt om det. Ellers har der ikke været nogen særlig kontakt eller interesse i at se ham. Fornylig blev vi så kontaktet om et billede af ham, hvor vi valgte at sige at til tidligere ejer at vi ikke længere ønskede at have kontakt da vi følte der var begrænsning på hvor meget vi måtte holde af ham. Det er trodsalt os der betaler alle hans udgifter samt os han bor hos. Nu forlanger tidligere ejer så at vi køber ham hvis det skal være på de præmisser.. Kan man forlange det? hunden har intet med tidligere ejer at gøre overhovedet, og der er gået 5 mdr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Hej ville lige høre om nogle kan hjælpe/guide os. For 5 mdr. Siden valgte jeg og min kæreste at overtage en dejlig hund, som søgte en ny familie. Der var dog det at tidligere ejer ikke var klar til at give hunden permanent væk. I løbet af de 5 mdr. Har tidligere ejer kun ville se ham til en parring så tidligere ejer kunne tjene lidt penge på det... Jeg har dog sendt fotos i ny og næ af ham når det var der blev bedt om det. Ellers har der ikke været nogen særlig kontakt eller interesse i at se ham. Fornylig blev vi så kontaktet om et billede af ham, hvor vi valgte at sige at til tidligere ejer at vi ikke længere ønskede at have kontakt da vi følte der var begrænsning på hvor meget vi måtte holde af ham. Det er trodsalt os der betaler alle hans udgifter samt os han bor hos. Nu forlanger tidligere ejer så at vi køber ham hvis det skal være på de præmisser.. Kan man forlange det? hunden har intet med tidligere ejer at gøre overhovedet, og der er gået 5 mdr. Hvem står som ejer af hunden i hunderegistret ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Nå det er åbenbart ikke specielt relevant Hunderegistret - hvem ejer egentlig hunden? - Advokat | www.bt.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Problemet I har her er at der ikke forelægger en skriftlig aftale, så vidt jeg forstår? Hvis I har overtaget ham som en "udstationering", som det lidt lyder som i mine øjne, så har tidligere ejer aldrig videregivet ejerskabet, og kan derfor forlange f.eks. parringer, at hunden bliver udstillet osv. Alt efter aftale dækkes dyrlægeregninger osv. Men det er efter hvilken aftale i har lavet. Desværre lyder det i mine øjne som om I har lavet en aftale om at hunden kunne være brugt til avl f.eks. Hvis I ikke har købt og betalt ham, men blot overtaget ham under aftale, som du beskriver, vil jeg mene at den forrige ejer har ret til at forlange at hvis I ikke ønsker kontakt skal I enten købe hunden, eller aflevere denne tilbage.... Så når alt kommer til alt afhænger det af aftalen i lavede da hunden flyttede ind hos jer... Kan du forklare hvilken aftale i havde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Hvis ikke i har købt hunden er den ikke jeres, det vil sige i må aflevere eller købe;( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Hvis ikke i har købt hunden er den ikke jeres, det vil sige i må aflevere eller købe;( Og træk de udgifter fra i prisen, som I har betalt i de fem måneder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Og træk de udgifter fra i prisen, som I har betalt i de fem måneder... Ja hvis sælger vil gå med til det, har man ikke en kontrakt og intet aftalt så er det sælger der bestemmer prisen;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Og træk de udgifter fra i prisen, som I har betalt i de fem måneder... Det kommer an på hvad der er aftalt da hunden er blevet overdraget. Hvis aftalen er at de nye ejeren overtager hunden gratis, som en udstationering, imod at forrige ejer må benytte hunden som avlshan, og de nuværende ejere ikke ønsker denne aftale mere. Så har de kun to valg. Levere hunden tilbage eller købe den. Og det er derfor man altid skal have en skriftlig aftale. Desværre med hvad der er beskrevet her tror jeg at den forrige ejer har en ret god sag i forhold til at det kan bevises at i frivilligt har ladet hende benytte hannen til parring, og derfor virker det jo ulogisk at det ikke er en udstationering, når I også selv fortæller at I ikke har købt hannen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aagc Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Det gør jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Det gør jeg Hvad gør du??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aagc Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Jeg står som ejer af hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aagc Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Jeg står som ejer i Dansk Hunderegister. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aagc Besvaret August 27, 2013 Rapporter Share Besvaret August 27, 2013 Jeg står som ejer af hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts