Hop til indhold

Recommended Posts

Nu faldt jeg lige over en post på Facebook, hvor en person refererede til en artikel, hvor en forsker efter sigende udtaler, at da shibaen har 98-99% af generne til fælles med ulve, er det bedst at råfodre /BARFe dem.

Og så sidder jeg og tænker, at mennesket jo i grunden har 99% DNA til fælles med chimpansen, uden at vi af den grund spiser råt kød, underlader at skylle grøntsagerne eller spiser insekter. Men det burde vi måske? :cool:

Jeg synes ofte, at jeg støder på nogle særegne argumenter for det ene eller det andet, så denne tråd er dedikeret til de mærkelige argumentationer, man møder rundt omkring i forbindelse med hundene.

Et andet pudsigt argument jeg har hørt, var i forbindelse med Cesar Millan. "Hundene tager jo ikke skade...". Det var godt nok et mærkeligt argument for, at hans metoder så skulle være gode. :roll:

Har I flere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde har da ca. 99% til fælles med ulve:hmm: Ved ikke lige hvorfor shibaer skulle være anderledes:vedikke:

Men den der "man skal bare bruge kvælerhalsbånd på hvalpe, for så lærer de hvordan de skal gå ordentligt":stupid:

Eller for at vende tilbage til CM: "jamen, halsbåndet giver jo ikke rigtig stød, det SUMMER bare". Nåh ja, og den schæfer i klippet med katten (ligger i den seneste CM-tråd), får da helt sikkert bare en lille summen, sådan som den skriger....!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle hunde har da ca. 99% til fælles med ulve:hmm: Ved ikke lige hvorfor shibaer skulle være anderledes:vedikke:

Men den der "man skal bare bruge kvælerhalsbånd på hvalpe, for så lærer de hvordan de skal gå ordentligt":stupid:

Eller for at vende tilbage til CM: "jamen, halsbåndet giver jo ikke rigtig stød, det SUMMER bare". Nåh ja, og den schæfer i klippet med katten (ligger i den seneste CM-tråd), får da helt sikkert bare en lille summen, sådan som den skriger....!

Ja, det giver heller ikke rigtig mening for mig, det med shibaen. Det er en fantastisk race, men de har mere til fælles med katte end ulve, synes jeg. :hmm:

Ift. summende halsbånd, fik jeg også engang anvist et. Nej, det gav ikke stød, det summede. Til gengæld er det pisse ubehageligt at blive summet på halsen!! Der er bare stor forskel på, hvor den summende fornemmelse er placeret. Da jeg holdt halsbåndet imod min hals, føltes den summende fornemmelse præcis som når man har halsbetændelse og spiser brød eller andet ikke-flydende. Det gjorde måske ikke decideret ondt, men hold op det var ubehageligt og meget lidt rart.

"Det gør jo ikke ondt på den!" - nej min ven, det gør heller ikke ondt når jeg smølfesparker dig på næsen, men lad os gøre det hvert 5. minut og se, hvor meget du er ved at gå ud af dit gode skind efter en time. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, der er mange ting der slet ikke giver mening, hvis folk gad tænke over det!!

"hunden må ikke ligge i sengen for så tror den at den bestemmer" giver jo feks slet ikke mening, hvis folk gad reflektere over og vidste noget om hvordan hunde lever.

Eller "hvis du løfter hunden så bliver den bange for andre hunde" - den kan gøre mig helt rødglødende...

Eller "Du skal ignorere en bange hund fordi du ellers kan komme til at rose hunden for at være bange og så bliver den mere bange" Come on...det kan jo ikke lade sig gøre! Du kan forværre angsten, men det er sgu ikke via noget hunden opfatter som positiv forstærkning. Uanset hvor meget chokolade jeg blev tilbudt og evt kunne lokkes til at spise, mens jeg var bange, ville jeg ikke blive MERE bange. Nok helt sikkert tværtimod;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det passer altså !!!!!! Rosa har taget magten... ( over hvor meget plads hendes mor har brug for at sove om natten ) :mrgreen:

Hjemme hos os har begge labber total overtaget magten. Vi har en 140x200 cm stor seng. Som skal rumme mand mig og ja de to der har taget magten :-) som suverænt er første vælger til de bedste pladser i sengen !! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites