Hop til indhold

Hvilken størrelse bolig skal jeg vælge til mig og hunden?

Recommended Posts

Gæst Anonymas

Hej alle,

manden og jeg skal skilles. Da familien ikke er underrettet, er der visse detaljer i dette indlæg som ikke uddybes.

Jeg er studerende og er derfor nødt til at skele til økonomien.

Samtidig er det vigtigt for mig, at hunden ikke får urimelige vilkår.

De kolde facts:

- Den ene lejlighed er 26 m2

- Den anden lejlighed er 37,9 m2

- Der er en huslejeforskel på 700 kroner og acontoforbrugsforskel på cirka 300 kroner. Hvilket er grunden til at jeg ikke bare snupper "den store" uden betænkeligheder (jeg kan få ca. 600 kroner i boligsikring).

- Hunden er 43 cm ved skulderen og vejer 14 kilo. Han er altså på størrelse med en cockerspaniel (for at give jer et billede).

- Han er vandt til 70 m2 (hvor vi bor 2 mennesker og 1 hund).

- Han er vandt til at bo i storbyen, mens disse boliger ligger uden for storbyen lige ved en sø og kort gå-afstand fra en større skov. Jeg har hundetrailer som hunden er vandt til, og vi kan cykle hen til andre spændende destinationer.

- Han har aldrig været vandt til have, og jeg regner stærkt med at vedholde de 3 daglige gåture, på cirka 1 times varighed hver. Det varierer dog alt efter hans behov, træning, fodersøg osv. Han er rimelig rolig inde, da han så slapper af.

- Han kommer max til at være alene hjemme 5-6 timer i træk, 2-4 dage om ugen, da jeg har få mødedage på studiet og derudover arbejder som vikar, hvor jeg selv kan sætte loft på antal vagter og timer.

- Når jeg er social, er det 9/10 gange med ham på slæb, jeg har ikke andre hobbies, da turene og træningen med ham tager min tid (og ellers er jeg hjemmemenneske ... crazy doglady).

Jeg har vedhæftet grundplan for boligerne, så I kan danner jer en idé om, hvad pladsen bruges på.

Skal jeg acceptere det ekstra økonomiske slæb for den store bolig, eller ville den mindre bolig være fin?