Hop til indhold

Dyreværnet på TV3


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke imponeret over hverken programmet eller de duller der "styrer" det cirkus det efterhånden er blevet derinde...

 

Så kun sidste halvdel da jeg havde glemt alt om det. Men det hele kører som forventet på at de redder alle de stakkels dyr. Men jeg kunne hellere tænke mig hvorfor det har været helt ude i tovende med deres økonomi (jovist den har altid været stram, men aldrig lukningstruet). Hvorfor det flotte og etisk korrekte fuglevoliere er nedlagt, og fuglene stuvet sammen i små bure. Hvorfor blev kaninløbegårdene nedlagt. Ej men der skal sgu nok nogle folk der har mange års erfaring i at lede virksomheder ind over igen for at trække dem op af sumpen...

 

Men forhåbentligt får de flere penge i kassen ved at lege medieludere, og stresse dyrene med kameraer i snotten på dem...

 

Trist at det skal trækkes ned på det plan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undre mig over at der virkelig ikke bliver gjort mere ved at man har 13 hunde i en lille lejlighed, altså at det er nok med at man får 3 af dem.

forstår ikke at de ikke kan gøre krav på flere eller i hvert fald få neutraliseret de resterende.. De vil jo formentlig blive ved med at få flere hunde.

damm vi trænger til dyrpoliti i Danmark, og opstrammet loven godt og grundigt

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men forhåbentligt får de flere penge i kassen ved at lege medieludere, og stresse dyrene med kameraer i snotten på dem...

 

Trist at det skal trækkes ned på det plan...

 

Det er moderne dyreværn.com

Vær helt overbevist om at uden et TV hold i hælene ville de ikke være taget ud til opgaverne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget positiv. Synes det var stille og roligt, uden at sagerne blev overdramatisetede, som jeg ofte synes de bliver i de amerikanske programmer. Havde dog en alvorlig krise da Ludvig skulle aflives :megaked: skyder skylden på graviditets-hormoner.

 

Er i øvrigt midt i en ny krise, pga. den muskelhund der er ved at blive beslaglagt i 'Aktionen'.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at man er kritisk, men uden dyreværnet m.fl., blev der jo sket ikke gjort noget:vedikke: Lidt er vel bedre end ingenting? Og det er jo ikke deres skyld at de ikke har flere beføjelser.

Jovist, men jeg får bare en grim smag i munden når det bliver sendt på samme kanal som Robinson og Amalies Verden. Så går der lidt wspa i den, som er en udmærket organisation nøjagtig som dyreværnet, men den måde de bliver repræsenteret på er bare lidt for "save the world" til jeg mener at det er fair overfor de mennesker der er involveret, samt etisk korrekt overfor dyrene...

 

Beføjelser syntes jeg skulle høre under staten stadigvæk selvom der skulle komme et dyrepoliti, ellers ville det hurtigt gå op i hat og briller...

 

og kan afsløre at den sag der er med næste gang om en kvinde med mange mange hunde og desperate naboer, har kørt meget længe, og selv politiet har haft problemer med damen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det så i virkeligheden ikke en kritik retter mod politiets manglende udnyttelse af beføjelser?

 

Organisationerne går jo ind og forsøger at overtale, men har ingen mulighed for at beslaglægge eller konfiskere dyr.

 

Og jeg synes nu ikke at de i dagens udsendelse overskred dyrenes grænser. Livet på et internat ER hektisk, og kameraer eller ej, så er dyrene bange og tryllede når de kommer ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men forhåbentligt får de flere penge i kassen ved at lege medieludere, og stresse dyrene med kameraer i snotten på dem...

 

Trist at det skal trækkes ned på det plan...

 

Jeg synes egentlig det er en ret grov formulering. Dyreværnet er direkte afhængige af at få penge ind både fra firmaer og private, og det kan de altså kun hvis de får noget opmærksomhed i medierne en gang imellem. Ja, det er et program på TV3, som ikke ligefrem er kendt for at lave kvalitets-TV, men det er den kanal der har tilbudt dem et program så flere danskere kan lære Dyreværnet at kende, og de så forhåbentlig kan få flere midler til at hjælpe dyrene. Derudover har de gjort klart at de dyr der har været stressede i forvejen, ikke er blevet filmet. Jeg kan virkelig ikke se problemet.

 

Det er moderne dyreværn.com

Vær helt overbevist om at uden et TV hold i hælene ville de ikke være taget ud til opgaverne.

 

Det var da noget af en påstand at slynge ud. Har du nogen erfaring med Dyreværnet, siden du kan udtale dig så skråsikkert om hvad de gør og ikke gør? Hvis man kender bare lidt til dem, så har man set utallige sager hvor de er rykket ud til dyr der ikke har haft det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da noget af en påstand at slynge ud. Har du nogen erfaring med Dyreværnet, siden du kan udtale dig så skråsikkert om hvad de gør og ikke gør? Hvis man kender bare lidt til dem, så har man set utallige sager hvor de er rykket ud til dyr der ikke har haft det godt.

 

Ja, jeg har årelang erfaring med dyreværnssager og dyreværnsforeninger. Jeg kan forsikre dig for at det er en sags medieduelighed der afgør hvilken opmærksomhed den får i de forskellige foreninger.

 

Netop mht til dyreværnet kan jeg berette om en sag hvor to whippet - Lotus og Dmitri - som var til formidling hos dyreværnet, (der fidnes også en henvisning her fra HF) blev formidlet "hjem" til deres opdrætter, hvor de nu lever størsteparten af deres liv i et mørkt rum, aka "boxen". Eneste lys og luft i det rum kommer fra et hul i en dør hvor der har været brevsprække, denne dør vender ikke ud i det fri, men til et toilet.

Opdrættter blev i øvrigt gjort opmærksom på at hundene var hos dyreværnet af et nu heldigvis forhenværende medlem her på HF. Dyreværnet har en "forretningsgang" mht til adoptioner. Enten accepterer denne "forretningsgang" at hunde lever deres liv i "boxen", eller også er denne forretningsgang kun af yderst vejledende karakter.

 

Det ER dyreværn.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne desværre ikke finde den kanal 3 ,så så ikke udsendelsen. Men har jævnlig gennem mange år lige besøgt Dyreværnet. Jeg er meget positiv overrasket over de nu gode staldforhold derude. Det mest kritisable gennem årene har nok været , at der har været meget uro i ledelsen og for ofte skift af denne,. Sikkert alle med gode ambitioner.

Nuværende leder er jo også ret ny, og skal både lede arbejdet og skaffe penge og finde sine ben i dette.. Men at kritiserer deres arbejde og intentioner om dyreredning, synes jeg er lidt groft. Føler også det er en nedvurdering af de frivillige, der kommer og gør kattebakker , bure, skåle og så videre rene. Det er da ikke noget luxusjob, og helt uden løn.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Fordi man mangler penge behøver man jo ikke at gribe til prostitution. Og den mediesøgende form for dyreværnsarbejde, hvo rman kun dyrker dyreværn når medierne er med (ligesom Dyrenes Beskyttelse primært vinterfodrer fugle ved Langelinie og DR byen), synes jeg virker som prostuitution.

 

En del problemer med dyreværn kan løses ved at tale med de involverede personer - ikke tale TIL dem. Den slags er ikke særligt medieinteressant, på den anden side koster det heller ikke noget. Og der kan opnås resultater den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

En del problemer med dyreværn kan løses ved at tale med de involverede personer - ikke tale TIL dem. Den slags er ikke særligt medieinteressant, på den anden side koster det heller ikke noget. Og der kan opnås resultater den vej.

 

Jeg synes da netop, at de udsendte fra Dyreværnet i programmet, var dygtige til at komme i dialog med de involverede på en værdig og anerkendende måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi man mangler penge behøver man jo ikke at gribe til prostitution. Og den mediesøgende form for dyreværnsarbejde, hvo rman kun dyrker dyreværn når medierne er med (ligesom Dyrenes Beskyttelse primært vinterfodrer fugle ved Langelinie og DR byen), synes jeg virker som prostuitution.

 

En del problemer med dyreværn kan løses ved at tale med de involverede personer - ikke tale TIL dem. Den slags er ikke særligt medieinteressant, på den anden side koster det heller ikke noget. Og der kan opnås resultater den vej.

 

 

Jeg har hentet 3 dyr derude gennem årene. 2 katte og en amazongøje. Gøjen lever endnu . Han er fra 1970 og var 38 år ,da jeg overtog ham.

Min nu gamle veninde er frivillig derude og dine meninger om, at de skulle være så medieliderlige stemmer ikke med hendes opfattelse af dagligdagen derude. Hun er pensionist, har en stor uddannelse, men plejer katte selvom økonomi er hendes speciale.

Hendes fornemmelse er da , at de benytter de muligheder for dyrehjælp, som lovning giver dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oi Kim, du får da lige luftet fordommene :blink: Synes det er ærgerligt at sidde derhjemme og gemme på så meget negativ viden om alle dyreværnsorganisationerne i DK, uden at råbe vagt i gevær. Det kommer da ingen dyr til gode?

 

Jeg har aldrig påstået at dyreværnsforeningernes formål var at komme dyr til gode. Ligesåvel som dyreværnsforeingerne holder af at sole sig i rampelyset over det de gør - når de er i rampleyset - holder jeg af at nævne de ting som jeg har kendskab til at de sylter når rampelyset er slukket.

Ædrer de deres holdning, gør jeg også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig påstået at dyreværnsforeningernes formål var at komme dyr til gode. Ligesåvel som dyreværnsforeingerne holder af at sole sig i rampelyset over det de gør - når de er i rampleyset - holder jeg af at nævne de ting som jeg har kendskab til at de sylter når rampelyset er slukket.

Ædrer de deres holdning, gør jeg også.

 

Undskyld, men er det ikke bare sådan verden er?

 

Det samme sker jo f.eks. indenfor kommunen, hvor nogen folk bliver gemt væk indtil mediernes lys rammer... Eller i lægeverdenen for den sags skyld...

 

Der arbejdes bare mere, når folk ser.... Det folk ikke ser er der bare ikke så meget gejst til at lave....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har årelang erfaring med dyreværnssager og dyreværnsforeninger. Jeg kan forsikre dig for at det er en sags medieduelighed der afgør hvilken opmærksomhed den får i de forskellige foreninger.

 

Netop mht til dyreværnet kan jeg berette om en sag hvor to whippet - Lotus og Dmitri - som var til formidling hos dyreværnet, (der fidnes også en henvisning her fra HF) blev formidlet "hjem" til deres opdrætter, hvor de nu lever størsteparten af deres liv i et mørkt rum, aka "boxen". Eneste lys og luft i det rum kommer fra et hul i en dør hvor der har været brevsprække, denne dør vender ikke ud i det fri, men til et toilet.

Opdrættter blev i øvrigt gjort opmærksom på at hundene var hos dyreværnet af et nu heldigvis forhenværende medlem her på HF. Dyreværnet har en "forretningsgang" mht til adoptioner. Enten accepterer denne "forretningsgang" at hunde lever deres liv i "boxen", eller også er denne forretningsgang kun af yderst vejledende karakter.

 

Det ER dyreværn.com

 

Hvis den historie er sand, så er jeg da meget trist over at høre det :( Det stemmer nemlig slet ikke overens med det billede jeg har af dyreværnet og de ansatte derude. Jeg har været frivillig derude et godt stykke tid, og jeg synes altid at de ansatte tager sig god tid til dyrene og virkelig brænder for at gøre en forskel for dem. Man kan tydeligt se at de går meget op i det, og f.eks. har det været ekstremt hårdt for dem når de har måtte aflive sunde og raske hunde pga. hundeloven. Men jeg vil da læse den tråd du henviser til, for hvis det er rigtigt, så er det da slet ikke i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du kalder medieliderlig KimC, kan få her og fru Danmark til at få et indblik i, hvordan nogle dyr lider og derved få dem til at spæde lidt ekstra i kassen til internaterne, tænke sig lidt om inden man skaffer en hvalp, eller giver sig i kast med at fodre en sommerhus kat.

selve kvaliteten af programet! Ja, så er det desværre det niveau, som der bliver produceret flere, flere programmer På. Nok mere et billed af samfundet end, prostitution.

Link til indlæg
Del på andre sites

Andet afsnit kommer i dag.

Nu har jeg så set andet afsnit også, der var 2 afsnit på Viaplay og jeg synes godt nok, at hende adfærdsfidusens bedømmelse af hunden, for at se om der er forbudt race i , er meget useriøs. Ikke på det med udseendet, men de test hun laver på hunden, for, at se om der er nogle reaktioner fra evt. forbudte racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...