Hop til indhold

Recommended Posts

Trist for familien.:cry:

Hvis den hundehandler tjener ca.120.000 kr. om ugen, må skat da kunne gribe ind, for jeg går da ikke ud fra, at han betaler skat af pengene...og hvad med de ulovlige racer ?...politiet har jo ingen skrupler ved, at fjerne andre folks hunde, så hvorfor mon de ikke har fjernet disse her endnu :hmm:

http://go.tv2.dk/2013-09-05-s%C3%B8ren-k%C3%B8bte-syg-hund-p%C3%A5-nettet-%E2%80%93-nu-er-den-d%C3%B8d

Hver 5 hundehvalp, købt på nettet, dør efter kun 1/2 års levetid, viser en undersøgelse fra England.

http://go.tv2.dk/2013-09-05-eksperter-advarer-mod-hundek%C3%B8b-p%C3%A5-nettet

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Trist for familien.:cry:

Hvis den hundehandler tjener ca.120.000 kr. om ugen, må skat da kunne gribe ind, for jeg går da ikke ud fra, at han betaler skat af pengene...og hvad med de ulovlige racer ?...politiet har jo ingen skrupler ved, at fjerne andre folks hunde, så hvorfor mon de ikke har fjernet disse her endnu :hmm:

http://go.tv2.dk/2013-09-05-s%C3%B8ren-k%C3%B8bte-syg-hund-p%C3%A5-nettet-%E2%80%93-nu-er-den-d%C3%B8d

Hver 5 hundehvalp, købt på nettet, dør efter kun 1/2 års levetid, viser en undersøgelse fra England.

http://go.tv2.dk/2013-09-05-eksperter-advarer-mod-hundek%C3%B8b-p%C3%A5-nettet

Undskyld hvad??!

Trist for familien!

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hopsa.

det er da trist for denne nye hundeejer at skulle opleve dette. Og dyre lærepenge.

Men selvfølgelig intet imod , hvad hvalpene og produktionshundene må gennemgå.

Hele min barndom og ungdom og til vel 15 år siden , havde vi på Amager, vist Dragør en kennel, hundehandler, der frejdigt kunne fremtrylle alle racer og mixhunde i alle aldre.

Han/hun var ofte omtalt i medierne på grund af salg af syge dyr, men alligevel overlevede de i vel 50 år som storleverandør til storkøbenhavnsområdet. Under forskelligt ejerskab, men vist altid inden for samme familie.

Og nogle nybegyndere i hunde synes nok at et sted med 5 + xx racer da må være rigtig professionelle , på den gode måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Familien kunne have tænkt sig om og f.eks. have tænkt på andet end deres pengepung - hunden er det eneste offer i denne historie og er desværre med garanti ikke den sidste hvalp der indkøbes under samme præmisser :fyfy:

Er sikker på, at de næste gang ser sig bedre for....og vi sagtens blive enige i, at hvalpen er det største offer her. Sad også og tænkte på, at med det de havde givet for hvalpen, plus dyrlægeregninger, så kom det alligevel op i nærheden af, hvad de skulle give for en med tavle. Dyre lærepenge, må man sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Hopsa.

det er da trist for denne nye hundeejer at skulle opleve dette. Og dyre lærepenge.

Men selvfølgelig intet imod , hvad hvalpene og produktionshundene må gennemgå.

Hele min barndom og ungdom og til vel 15 år siden , havde vi på Amager, vist Dragør en kennel, hundehandler, der frejdigt kunne fremtrylle alle racer og mixhunde i alle aldre.

Han/hun var ofte omtalt i medierne på grund af salg af syge dyr, men alligevel overlevede de i vel 50 år som storleverandør til storkøbenhavnsområdet. Under forskelligt ejerskab, men vist altid inden for samme familie.

Og nogle nybegyndere i hunde synes nok at et sted med 5 + xx racer da må være rigtig professionelle , på den gode måde.

Det må du godt synes, Ulla. Jeg kan ikke, med min bedste vilje, fremkalde de følelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige at jeg har svært ved at finde medfølelse for menneskerne..

Nu har man i mange år jævnligt skrevet artikler om hundehandlere fra østlandene og hvalpefabrikker med dødsyge hvalpe

Og alligevel er der unge mennesker med adgang til Google, der falder i fælden gang på gang.

Så skal vi igen hører hvor synd det er for dem. Gu det ej..

Det er synd for tæverne, der skal føde hver løbetid, til de dør.

Det er synd for hvalpene, der er født dødsyge og lever et kort og smertefuldt liv.

De her hvalpe blir kun født, fordi verden er fuld af nærige mennesker, der lige vil spare et par tusind.

Og det er jo pæne mennesker, der sælger hvalpen og den er ikke hevet op af et bagagerum!!!

:damn::damn::damn::damn:

BØVS!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det sådan, at nogle af disse hovsa-hvalpekøberer kunne være blevet gode hundeejere, hvis de havde rådført sig med nogle, der kendte branchen. Desværre er det jo mest 1 stegangkøbere og især yngre mennesker, der ikke har kendskab til netop hundehandel, der oplever dette.. Og min undren går da også på, om de køber hus, bil osv på samme måde, uden rådgivning.

Jeg ser også modne folk, der falder i, de har intet undersøgt mht hundehandel og har aldrig læst diverse artikler om importhvalpe, der aflives ved grænserne på grund af ulovlig indførsel. Eller om hvalpefabrikker.

Og selvfølgelig bliver de chokkerede efterfølgende og kede af det. Når det går op for dem, at de har støttet noget ikke dyrevenlig avl.

De har jo bare ønsket om en hvalp, en kammerat, de har drømt om.

Tænker på vore lange tråd med lille Thor. Og hans broder.

Og selvfølgelig er min sympati hos avlsdyrene og deres velvære..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige at jeg har svært ved at finde medfølelse for menneskerne..

Nu har man i mange år jævnligt skrevet artikler om hundehandlere fra østlandene og hvalpefabrikker med dødsyge hvalpe

Og alligevel er der unge mennesker med adgang til Google, der falder i fælden gang på gang.

Så skal vi igen hører hvor synd det er for dem. Gu det ej..

Det er synd for tæverne, der skal føde hver løbetid, til de dør.

Det er synd for hvalpene, der er født dødsyge og lever et kort og smertefuldt liv.

De her hvalpe blir kun født, fordi verden er fuld af nærige mennesker, der lige vil spare et par tusind.

Og det er jo pæne mennesker, der sælger hvalpen og den er ikke hevet op af et bagagerum!!!

:damn::damn::damn::damn:

BØVS!!

Jeg må også indrømme at man altså engang imellem gerne må tænke selv... Helt som du skriver, så har de frit adgang til at undersøge en anelse før man køber... Og det tager ikke 10 minutter at taste "Hvor skal jeg købe min hund?", og få en række super fantastiske artikler op som fortæller helt præcist hvordan man får størt mulighed for at købe en sund og rask hund.

Min medfølelse for dem ligger på et meget lille sted.... Men hvor er det synd for hunden... hundens mor... Søskende og resten af hundefamilien, som vokser og lever i elendighed sikkert!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også indrømme at man altså engang imellem gerne må tænke selv... Helt som du skriver, så har de frit adgang til at undersøge en anelse før man køber... Og det tager ikke 10 minutter at taste "Hvor skal jeg købe min hund?", og få en række super fantastiske artikler op som fortæller helt præcist hvordan man får størt mulighed for at købe en sund og rask hund.

Min medfølelse for dem ligger på et meget lille sted.... Men hvor er det synd for hunden... hundens mor... Søskende og resten af hundefamilien, som vokser og lever i elendighed sikkert!

Det er jo altid nemt, at være bagklog...især på andres vegne ;-)...jeg tror, at mange, af os hundeejere også har været naive i begyndelsen af vores "hundekarriere" og at der er mange ting vi i dag ville gøre helt anderledes, men nu har vi jo i gennem årene fået en viden og erfaring, som så kommer os til gode, f.eks ved køb, af hvalp på nettet.

Men er selvfølgelig helt enig i, at det er rigtig synd for hundene og at det er dem, der er taberne i det her spil.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo altid nemt, at være bagklog...især på andres vegne ;-)...jeg tror, at mange, af os hundeejere også har været naive i begyndelsen af vores "hundekarriere" og at der er mange ting vi i dag ville gøre helt anderledes, men nu har vi jo i gennem årene fået en viden og erfaring, som så kommer os til gode, f.eks ved køb, af hvalp på nettet.

Men er selvfølgelig helt enig i, at det er rigtig synd for hundene og at det er dem, der er taberne i det her spil.:cry:

Men der står jo direkte i artiklen at de tog valget at spare penge.

Hvis jeg står og kan vælge imellem Fjallraven taske og en "ukendt lavet af små kineser børn" taske, og jeg VÆLGER at spare pengene ved at købe den billige taske, så ved jeg også at jeg fravælger kvalitet. Det ved folk at de fleste grunde til at noget er billigere er fordi det er dårligere kvalitet.

(Og nej jeg siger ikke stamtavleløse hunde er dårlig kvalitet, jeg siger at hvis du står med to valg, og vælger den billige, så har du taget valget velvidende at der fandtes en anden version, de har fravalgt at undersøge HVORFOR hunden var billigere et sted end det andet).

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis - vi har ikke råd til at bruge 13000 på en hund så vi køber en til 6000.

Gu fanden ved folk da godt at der er en grund til at nogle hunde sælges til halv pris og man har ALTID et valg at træffe.

Vil jeg have den race, eller findes der måske en der ikke er helt så "moderne" som jeg osse kan li' og som er billigere selvom der er tavle på?

Er jeg nødt til at købe hund NU eller kan jeg måske lægge 1000 kr. til side om måneden og købe sådan en hund med tave om 6 måneder?

Kunne man forestille sig at de 6 måneder så kunne bruges på at finde den rigtige opdrætter og sætte sig grundigere ind i racen??

Der er en my chance for at der reelt er tale om en familie som overhovedet intet ved om køb/salg/udbud/efterspørgsel/hunde generelt/modehunde i særdeleshed/hundehandlere/stamtavler - men mit bud er ærligtalt at hvis en af dem var kommet ind på dette forum og spurgt om den der søde hvalp de skulle ud og se på i weekenden, mon var lisså god som alle andre hvalpe, og ikke havde fået at vide at det spillede ingen rolle at se sig for inden hundekøb, så havde de fortalt os at vi kunne rende og skide, og havde efterfølgende hentet hvalpen....

ps. køb nu for helvede bare de "øko-æg" for dyrenes skyld!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man googler på "købe hund" eller "købe hvalp", så kommer der omgående indtil flere gode sider op, med råd til hvad man skal og ikke skal gøre. Og så er det at jeg ikke begriber hvordan historier som denne sker, gang på gang... Okay, jeg kan godt forstå at det sker for den ældre generation der ikke er vant til at bruge nettet - men yngre mennesker i dag slår jo ikke en skid uden at først google hvordan man gør!!! U-be-gri-be-ligt...!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er enormt trist, at hvis disse to unge mennesker skulle købe en vaskemaskine, så ville de have brugt x-antal timer på nettet på at google og sammenligne mærker og finde ud af hvilken model og hvor den skulle købes. Men en hundehvalp, den bruger man 5 minutter på GG på at søge efter og så kører man ud og henter den! Det forstår jeg ikke????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik min første hund da jeg var i begyndelsen af tyverne og endelig havde fået en lejlighed hvor jeg måtte have hund. Jeg var jo jublende lykkelig og meget utålmodig så jeg gik på jagt i den blå. Jeg fandt et kuld blandingshvalpe men da jeg kom ned for at se kuldet måtte vi ikke komme indenfor og det var altså i marts måned, så hvalpene rystede af kulde. Tæven de påstod var mor til hvalpene var en sort labblanding men havde ikke hængepatter, hanhunden var en gul blanding men sjovt nok var de fleste hvalpe sort med rust, hvilket jeg syntes var underligt,.. helt uden andet end min sunde fornuft og en lille smule læsning. Og så var jeg ellers kureret for at tro at en stambog bare var et stykke papir folk brugte til at blære sig med.

Jeg var heldig at havne hos en god og erfaren opdrætter første gang, men uden at ville lyde som en blærerøv har jeg altså aldrig været så naiv at jeg har ment, at jeg har kunne tage et dyr til mig uden at læse lidt om det først. Det er simpelthen umuligt at de mennesker der køber de hvalpe som artiklerne handler om, har åbnet en bog om hunde og så er de sgu selv ude om det, imo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det man kalder et aktivt fravalg..... der er masser af mennesker der vælger ikke at spørge, fordi de ikke ønsker at forholde sig til et svar der er i strid med den handling de er midt i. Bagefter kan de så sige at de ikke vidste bedre - buhuuu - og komme i avisen juhuhuuuu!

Ja og hvis de endelig spørger, søger de f.eks. råd herinde, for så at blive tøsefornærmede når vi ikke lige siger det de ønsker at høre. Nogle mennesker vil bare komme galt afsted, så vi må have en lovgivning der er bedre til at beskytte dem det går ud over; hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige tilføje at der også er hundehandlere der sælger deres skravl med det der lyserøde/grå stykke papir der tror det er lidt mere end papierer af andre farver.

Det er ikke så sort og hvidt, tavle eller ikke tavle som diskussionen lægger op til.

Det handler om at bruge sine sanser og foruft. Det er for stor en udfordring for mange, ikke kun når det gælder at købe hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige tilføje at der også er hundehandlere der sælger deres skravl med det der lyserøde/grå stykke papir der tror det er lidt mere end papierer af andre farver.

Det er ikke så sort og hvidt, tavle eller ikke tavle som diskussionen lægger op til.

Det handler om at bruge sine sanser og foruft. Det er for stor en udfordring for mange, ikke kun når det gælder at købe hund.

I din iver efter at finde steder at placere din foragt mod DKK, skyder du altså godt nok med spredhagl :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

I din iver efter at finde steder at placere din foragt mod DKK, skyder du altså godt nok med spredhagl :roll:

Og du foretrækker at se bort fra at DKK har fjernet stort set alle avlsrestriktioner, så det herefter er op til den enkelte opdrætters samvittighed hvad de sender på markedet. I din verden ser DKK åbenbart ud til at være garanti for at alt er i orden, mens ikke-DKK er det modsatte. På det punkt er jeg uenig.

DKK har aldrig varetaget hvalpekøberes interesse. Det ER en opdrætsforening, og deres største problem med bagagerumsopdræt ar tabte markedsandele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Kim. Og en af grundene til at potentielle hvalpekøbere sommetider styrter tøsefornærmede ud herfra, er at de ikke får noget alternativ til at købe hund med DKK stambog, når de spørger herinde. Intet andet er acceptabelt, simpelthen.

Det er i sig selv problematisk at man altid anbefaler det samme "produkt", og det bliver især et stort problem når "produktet" så viser sig ikke at leve op til forventningerne.

Og stadig er det kun ca. 1/3 af alle danske hunde, der er født med DKKs stambog, så der er altså et stort flertal af både hunde og deres ejere, der lever lykkeligt uden det meget vigtige stykke papir. IKke alle de hunde kommer fra fæle hundehandlere - der er alternativer.

Link til indlæg
Del på andre sites