Pernille og Lucca Skrevet September 6, 2013 Rapporter Share Skrevet September 6, 2013 Nogle der fodrer med det, og har erfaringer med det foder? Har en lille blandingshund som jeg er ved at finde det foder der er godt til både hunden og min økonomi. Ikke fordi jeg ikke har råd til et dyrt foder, men man ser ofte at det nødvendigvis ikke er det bedste. Vil have det der hedder Basic, da det er det eneste hvor korn ikke er første ingrediensen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 6, 2013 Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Jeg har fodret mine hunde med Henne basic i mange år, og synes det er et absolut fornuftigt foder til en god pris. Mine hunde har altid fungeret fint på det, så jeg kan i hvert fald anbefale dig at prøve det. I sidste ende så er det jo hvordan hunden ser ud til at trives på det, der afgør. Hvis du ellers kan finde det nogen steder, så kan man få Henne basic i en lille forpakning, som er perfekt hvis man lige skal prøve det. Desværre bli'r den ikke solgt alle steder, men evt. kan du kontakte Henne og høre hvor du kan få fat i den. Det er ikke alle hunde der er vilde med smagen, så det er nok en god ting at prøve det af først. Jeg tror ikke man behøver være så kornforskrækket, det er vel mest hvis ens hund er allergisk i forvejen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret September 6, 2013 Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Jeg har fodret med både Main og Basic. Det er udmærket foder, efter min vurdering nøjagtig lige så god eller bedre kvalitet end mange mærker, der koster det dobbelte. Den eneste grund til at jeg ikke stadig bruger det, er at pillestørrelsen er for lille til mine hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 6, 2013 Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Nogle der fodrer med det, og har erfaringer med det foder? Har en lille blandingshund som jeg er ved at finde det foder der er godt til både hunden og min økonomi. Ikke fordi jeg ikke har råd til et dyrt foder, men man ser ofte at det nødvendigvis ikke er det bedste. Vi har fodret med Henne siden 2002 og har altid været tilfredse. Hvis man slår sig sammen med nogle andre og køber stort ind via deres hjemmeside, så ryger prisen pr. sæk noget ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret September 6, 2013 Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Hvis du ellers kan finde det nogen steder, så kan man få Henne basic i en lille forpakning, som er perfekt hvis man lige skal prøve det. Man kan ringe direkte til Henne Pet Food og bede om en prøvepakke. Det gjorde jeg allerførste gang. Hvorefter jeg en uge senere bestilte 90 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret September 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Må lige få en prøvepakke Prøvede at give hende en rødspættefilet til aften, det kunne hun ikke lide, og lakseolie er heller ikke et hit.. Men ellers har maxizoo smagsgaranti hvis det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret September 6, 2013 Rapporter Share Besvaret September 6, 2013 Min gamle allergi-hund fungerede super godt på det (det var noget af det eneste han kunne tåle). Det var Kronch Active han fik. Enzo fungerer også fint på det. Lige nu er han dog på noget andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret September 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Ok, godt at høre at i har gode erfaringer Jeg er ikke som sådan kornforskrækket, men jeg hører så meget om hunde der udvikler allergi. Lucca *laver* 3-4 gange om dagen, det er lige lovlig meget synes jeg. Hun får så selvfølgelig også andet end bare sit foder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 7, 2013 Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Henne er noget af det eneste mine hund ikke har fungeret på, specielt allergihunden, hvilket er sært eftersom rigtig mange fungerer godt på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 7, 2013 Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Det er bestemt ikke et foder jeg ville fodre med - i sær ikke til mave sensible hunde som mine er - alene svinefedtet i foderet stiller jeg store spørgsmålstegn ved. Igen foder er noget man må prøve sig frem med, for at se om det fungerer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 7, 2013 Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Henne er noget af det eneste mine hund ikke har fungeret på, specielt allergihunden, hvilket er sært eftersom rigtig mange fungerer godt på det. Og det var det eneste foder min allergihund fungerede på. TS: Som du kan se, så er foder noget virkelig individuelt! Så det bedste du kan gøre, synes jeg, er at prøve det og se hvordan din hund trives på det. Det er noget af en foderjungle vi har i dag, og det er rigtig svært at vide hvad man skal vælge. Der er foder i alle prisklasser, og pris og kvalitet følges absolut ikke altid sammen. Dertil kommer at der bli'r snakket utrolig meget om hvad der er godt og skidt, så man bli'r nemt forskrækket. Jeg syntes på et tidspunkt selv at min hund "fortjente et bedre foder", da jeg indimellem bruger hende ret hårdt, som agilityhund. Så jeg skiftede - og fik en hund med mat og grå pels... Så jeg skiftede tilbage igen, og efter kort tid så hun fin ud igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 7, 2013 Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Min den ældste nægter at røre det, men hun nægter så bare generelt at røre noget som helst der engang har kigget på en laks så få lige en prøvepose inden du kaster dig ud i det... foder er noget sjovt noget, for nogle hunde trives bare bedst på kornbaserede produkter, hvor forskrækkede vi mennesker så end er overfor korn... Min den yngste har absolut bedst mave og holder bedre sul på kroppen hvis der er korn i det hun får .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 7, 2013 Rapporter Share Besvaret September 7, 2013 Vi fodrer også med Henne Basic. Vores yngste hund har en meget sart mave og derfor har vi prøvet meget forskelligt, men det her kan han tåle. Jeg har også været meget korn-forskrækket, men har fundet ud af at Kato bare fungere bedre med foder der indeholder korn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Ja det er meget mærkeligt med det foder. Jeg er selv midt i mellem korn/ikke korn baseret foder for alle mine hunde er meget forskellige. Den yngste kan ikke tåle noget med korn i og foderet skal være meget enkelt - de to andre kan klare en kombination - men en af dem SKAL have korn i foderet for at kunne trives - så vi har af den grund mange foder typer i huset for at tilgodese alle deres behov:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tuclaya Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Jeg kender ikke dette foder, men fodrer mine hunde med Orijen og Acana kombineret med lidt barf et par gange om ugen. Er ret fanatisk med ikke- korn, men overvejer nu faktisk at sætte den lille på 8 mdr. På Royal Canin hvalpefoder igen.... Selvom det jo i forhold til mine principper er " non go " foder. Men hun er tynd og forpjusket, så det virker ikke helt optimalt, det vi gør nu. Hormoner har vist også en del med det t gøre;) Overvejer også at prøve Essential.... Har nogle gode erfaringer med det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Tuclaya ift essential så tjek tråden der hedder noget med marabou...den handler om essential, men ellers kan jeg melde om fuld tilfredshed herhjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Folks erfaringer med Essential kan du læse i denne tråd http://www.hunde-forum.dk/foder/35795-mmmm-nej-ikke-marabou.html Udover det så har jeg i hvert fald lært som hunde ejer at det IKKE er hvad jeg vil og hvad jeg syntes foderet skal indeholde - det handler om - det handler om hvad ens hund (hunde) fungerer på - for det er jo dem og ikke dig der skal spise det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Jeg kender ikke dette foder, men fodrer mine hunde med Orijen og Acana kombineret med lidt barf et par gange om ugen. Er ret fanatisk med ikke- korn, men overvejer nu faktisk at sætte den lille på 8 mdr. På Royal Canin hvalpefoder igen.... Selvom det jo i forhold til mine principper er " non go " foder. Men hun er tynd og forpjusket, så det virker ikke helt optimalt, det vi gør nu. Hormoner har vist også en del med det t gøre;)Overvejer også at prøve Essential.... Har nogle gode erfaringer med det? Er det dig, Camilla? Fra Køge? Hvis ikke, så undskyld:-D Der er bare en del, der får mig til at tænke på en, jeg kender:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tuclaya Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Er det dig, Camilla? Fra Køge? Hvis ikke, så undskyld:-D Der er bare en del, der får mig til at tænke på en, jeg kender:-D Det er det da:banan: Hej Jeanette og Luna:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret September 8, 2013 Rapporter Share Besvaret September 8, 2013 Tak til beaglepack for at være behjælpelig med link....jeg var på fra mobilen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret September 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Tak for jeres svar Jamen det ER virkelig en jungle! Og nu er hun en tidligere gadehund, så det burde næsten være igemeget hvad jeg putter i gabet på hende (håber i forstår hvad jeg mener) Oskar min gamle pekingeser (som måtte blive boende hos mine forældre) fungerer godt på royal canin som jeg så får af vide er et skodfoder. Men da jeg arbejdede i en dyrebutik var det det som jeg anbefalede først fordi det var det bedste sagde dyrlægen. Ak ja, ikke nemt.. Lige pt fodrer jeg med Markus Mühle hvilket hun fungerer fint på. Dog *laver* hun bare op til 4 gange om dagen hvilket er lidt for meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret September 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 28, 2013 Ja okay.. det er afprøvet og pigen kan ikke lide det - så intet henne pet food til mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts