Hop til indhold

Irriteret hud og pels !


Gæst Dorthea
 Share

Recommended Posts

Min Ramus klør sig rigtig meget...

 

Han bliver jævnligt behandlet mod lopper, og jeg har aldrig set nogle på ham. Nu er han begyndt at klø sig rigtig meget, han vil ikke have vi rør hans pels, og slet ikke hvor det klør ! Jeg har opdaget røde pletter på huden (på størrelse med myggestik), men det er måske 5-6 steder på kroppen det drejer sig om, og der er ingen lopper at se. Til gengæld er der skæld-lignende flager i pelsen.

 

Bud på hvad det kan være? Er det lopper? Bør han til dyrlæge?

 

Jeg er desperat efterhånden, det er så synd for ham.

På forhånd tak !

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også lige runde dyrlægen, det kan være allergi min den "gamle" har det, men det kan også være brændenælder hvis han har været i sådan nogle? Min den "gamle" kan ikke tåle brændenælder han slår helt ud og det klør og han bider i det - nogen gange så slemt at han skal til dyrlægen og ha antibiotika.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg stemmer med i koret om at det er allergi af en eller anden art. Det lyder meget som det min dalmatiner havde i sin tid og det viste sig at han havde allergi både på foder som på pollen siden - hele 40 allergener blev der påvist.

Så af sted til dyrlægen og fået taget en priktest og en blodprøve

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...