Hop til indhold

Kennel og Pris


Gæst Sisse
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at jeg skal være opmærksom når jeg ikke køber med tavle. og kender godt til disse ;-)

så undervudere hende skam ikke på det -

Føler mig faktisk en smule undervurderet, men jeg kan da én til så. :genert: Nu er du pludselig vidende om hvor man skal være varsom,.. for et par sider siden lød det sådan her:

 

Hvad skal man være opmærksom på hvis man vælger uden tavle

 

Nå, men hej hej Sisse og held og lykke med din blandingshvalp. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, mod idioti kæmper selv guderne forgæves. Og visse politimænd kan jo se kamphunde i alt! Ham tossen i Holstebro nåede jo næsten at beslaglægge en berner.... Og det trods stamtavle, for sådan én havde han aldrig set før:shock:

 

Så længe der ikke er blandet bulldog, boxer, mastiff eller lignende i, burde der ikke være så stor tvivl. Men altså, min schæfer/schæferblanding kan en idiotisk politimand vel også se kamphund i....

 

Når så det er sagt, er der jo mange tavleløse som er tavleløse fordi forældrene fx har bog i 2 forskellige klubber. Eller hvor den ene har tavle. Og hvis man tør tage risikoen, og ser sig en smule for, kan man jo sagtens få en dejlig og sund hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange gode grunde til at vælge en hund med stamtavle og fra en ordentlig opdrætter.

 

Sundhed naturligvis, men også at støtte det seriøse og ordentlige hundearbejde som gode og seriøse opdrættere laver.

 

En anden tanke omkring sundhed er at gå efter et kuld fra forældre der tidligere har vist sundt afkom og hvor forældredyrene også er raske og rørrige i en relativ høj alder. Tæven kan jo være 6 - 8 år og hanhunden ældre. Er de selv "still going strong" er det jo en god indiation.

 

og glem prisen lidt. Om du giver 5- eller 8000 kr for hvalpen er ret underordnet i den samlede økonomi.

 

Vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...