Hop til indhold

Anbefal tørfoder som kommer tæt på barf


Louisen
 Share

Recommended Posts

Orijen har vi ikke gode erfaringer med, Acana blev han træt af og Ziwipeak er for dyrt. :shock:

 

Hvad findes der ellers, som er godt? Det er jo en jungle. Vi skal have obs på foderstanden, så hvis der findes light-produkter inden for serien, er det en bonus men intet krav. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orijen er vidst kødmæssigt "tæt" på.

 

Nu skriver jeg "tæt" på fordi at barf ikke må have været varmebehandlet over er det 42 eller 43 grader?

 

Og tror helt bestemt de har en light udgave - men ved det ikke.

 

 

Nu har jeg ikke fulgt med, hvorfor barfer du ikke?

 

Har du læst det allerførste ord i startindlægget?:mrgreen: Og Orijen laver ikke light. Det gør Acana, men det dutter jo ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund skider nærmest altid, så det betyder ikke så meget. :-D Ej, han er bare typen der skal have perfekte skide-betingelser for at gøre sig helt færdig på én gang, og kommer der en flue eller hører han en hund gø i det fjerne, så stopper han sig selv. :roll: Det er irriterende, men ufarligt og han gør sig bare færdig senere, når han finder et nyt "godkendt" sted.

OCD-hunden, haha. :engel:

 

 

Wolfsblut!! Det vil jeg straks undersøge. Jeg synes nemlig, at Taste of the Wild kun har alm. foderprodukter og ikke en lightversion. Selvom det faktisk ser okay ud og er til at betale.

 

 

Orijen duede ikke. Det var en FÆL kombination af for meget protein-% og deres brug af æg. Jeg vil ikke gå i deltaljer, men hverken hund eller ejer var tilfreds. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg barfer i øvrigt ikke, fordi mine farmor-nerver er trigget. Jeg kender flere hunde, der har tabt pelsen pga. fejlernæring - og en enkelt hund med akut nyresvigt, pga. vitaminforgiftning, da den fik for meget af et-eller-andet organ/mad/gøgl, og derfor fik en ophobning af et bestemt vitamin som førte til svigtet.

Den har det okay i dag, men der er nok lige røget et par år af dens forventede levetid og det var en drøj omgang.

 

Anbefalingen er så en blodprøve hvert halve- til hele år, hvor man tjekker at hundens vitaminniveau m.m. er fint. Sidst Taiki fik taget blodprøve var det et blodbad, fordi han blev panisk angst. Så det vil jeg ikke byde ham ... og så tør jeg ikke barfe. (pylrethundemor.dk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsblut, Taste og the Wild, Fish4Dogs....

 

WB har udgaver med meget lav fedtprocent, fx Wide Plain med hest.

 

Det ser godt ud, men det billigste jeg har kunne finde var til 611, og Taste of the Wild ligger på lidt over de 400 ... Bum bum.

 

I Tyskland kan jeg finde WB til kun 462, men jeg kender ingen som skal til Tyskland. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du nogensinde fodret din hund med noget helt standard foder, som RC, Hills o.l?

Jeg spørger fordi du skriver at din hund skider ofte og at det er fordi han ikke gør sig færdig, men ved du reelt det er sådan det hænger sammen?

 

Det eneste kornfrie foder jeg ikke har oplevet storskidning på, har været wolfsblut og fish4dogs. Jeg har prøvet en del andet, og resultatet er altid blød og øget afføring. Fodrer jeg derimod med tørfoder som indeholder en eller anden form for stivelse, så blir afføringen fast og mere normal i mængden. Det eneste der rigtigt får mængden ned er rigtig råfodring. Franks Pro Gold har i øvrigt en variant med fisk og ris som fungerer ganske udmærket og den er til at betale ift. de mere fancy modemærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Taiki har periodevis fået Royal Canin og det har været okay. Problemet er bare, at han hurtigt afviser det fordi det er kedeligt. Det kunne jeg leve med, hvis det ikke var fordi vi bor i Kebabland og han så bliver forfærdelig ift. at kaste sig efter kebabrester i vildskab. Så det er vigtigt, at han rent faktisk spiser sin mad.

 

Han havde mindre afføring på Royal Canin end på Acana, men konsistensen var den samme. Og han har altid haft det med at afbryde sig - bortset fra på avisen da han var hvalp.

Han plejer dog at møve sig ind i en busk og det fungerer udmærket efter hensigten, så det var mest for at forklare, at jeg ikke bliver afskrækket af lort. Jeg vil trods alt være vuggestuepædagog, fnis. (dog er det vigtigt, at den øgede mængde afføring ikke giver Taiki gener i maven eller tarmen)

 

Jeg har svært ved at finde en forhandler af Franks Pro Gold? :hmm:

 

Jeg er jo ikke som sådan kornforskrækket, men efter Taikis kontaktallergi (nikkel) er jeg obs på det. Jeg vil hellere give ham lækker mad uden de normale allergisyndere end at risikere at stå med problemet senere. Også selvom det måske aldrig bliver et problem. Man kan i det mindste prøve og vi skal under alle omstændigheder finde noget nyt foder til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fish4dogs og flere af wolfsblut varianterne ligger godt lavt i kcal indhold. Det samme gør Markus muhle. De er alle afprøvede med svingende success her i huset - men Tea er bare en svær dame at fodre på :)

Pels og afføring var i hvert fald fint på wb og fish4dogs - synes den blev lidt tør på mm.

 

Ellers kunne du prøve at kigge på tholo? Det fik tea da vi overtog hende, og det virkede som et ok foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg fodrer ind i mellem med Wolfsblut til Darwin - vi bruger meste Cold river og wide plain varianterne - grundet det lave fedt indhold (som Darwin har brug for pga. af sine maveproblemer)

 

De to varianter er i hver fald populære her i huset.

 

Omnisense er også et bud - som alle mine beagler får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Taiki har periodevis fået Royal Canin og det har været okay. Problemet er bare, at han hurtigt afviser det fordi det er kedeligt. Det kunne jeg leve med, hvis det ikke var fordi vi bor i Kebabland og han så bliver forfærdelig ift. at kaste sig efter kebabrester i vildskab. Så det er vigtigt, at han rent faktisk spiser sin mad.

 

Har I forsøgt at tilsætte noget lækkert? Eks. lakseolie, vådfoder, andet tørkost?

 

Før vi begyndte at BARFe fik Futte Now! grain free. Det er et lækkert foder, men desværre både dyrt og alt for energitæt. Men som supplement kunne det måske være ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser godt ud, men det billigste jeg har kunne finde var til 611, og Taste of the Wild ligger på lidt over de 400 ... Bum bum.

 

I Tyskland kan jeg finde WB til kun 462, men jeg kender ingen som skal til Tyskland. Suk.

du kan jo bare bestille over nettet;) det gør jeg fx;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Når jeg køber WB i Tyskland køber jeg hos healthfood24.com - her køber jeg 4x2 kg som koster omkring 44 eur. det er cirka 329 kr. Jeg foretrækker de små poser for at foderet holder sig bedst muligt - også fordi jeg skifter lidt rundt mellem flere forskellige foder typer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser godt ud, men det billigste jeg har kunne finde var til 611, og Taste of the Wild ligger på lidt over de 400 ... Bum bum.

 

I Tyskland kan jeg finde WB til kun 462, men jeg kender ingen som skal til Tyskland. Suk.

 

Køb online i Tyskland.....?

 

Kingsmoor ser lovende ud, har nogen erfaring med det? De har et lightprodukt som kunne være relevant, fundet til 439 kroner for 12 kg.

 

Vi har brugt Kingsmoor Sport, og Bella synes det smager ok (un kaster sig jo ikke frådende over noget som helst). Skider lige rigeligt, men ikke alarmerende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Taste of The wild kan også købes billigere på zooplus - jeg køber 6,8 kg til 245 kr plus fragt. Prisen er vist nogenlunde ens uanset om det er på DE eller UK siden

 

Foderet er rimelig kaloriefattig og ret drøj da der ikke skal fodres så meget - og så smager det godt siger Charlie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...