Hop til indhold

Hund har spist kyllingeben... Hvad gør vi nu?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Ja, som sagt, så har Thor spist to stk. kyllingeben fra underlår... Han nåede lige at hapse dem fra sofabordet i det sekund vi begge var i køkkenet, og på 2 sekunder (virkede i hvert fald sådan) nåede han at hapse to ben, og stod klar til at hapse det tredje da vi kom ind i stuen igen...

Nu har jeg jo hørt alle mulige skrækhistorier om hunde der har hapset kyllingeben, men altså, hvad pokker gør man så når uheldet er ude?

Er der nogen der ved hvor længe der går før den slags er ude igen af den anden ende?

Han lavede en kage på aftengårturen, og den så fin ud, han har ikke kastet op, virker ikke øm i maven, eller noget som helst... Han drak måske lidt ekstra vand da vi kom hjem fra gåtur, men det aner jeg ikke om har noget med det at gøre, eller han bare har været ekstra tørstig pga. en masse dufte han skulle nå at opfange. Pt ligger han og snorker på gulvet, og virker til at være totalt upåvirket, så tager det heller ikke helt slemt endnu.. Vi tænker jo begge, at hvis der var noget galt, så ville han jo ligge og klynke osv. Han har ikke virket som om han har haft ondt et eneste øjeblik, han gik kun lidt forkuet rundt lige efter vi havde opdaget ham (dumme mor og far tog jo hans godbid :roll: ).

Er der eventuelt noget vi kan give ham for at sørge for det kommer sikkert igennem systemet? Mener engang at have hørt noget om at fiskeolie skulle hjælpe på at ''smøre maven'', så hvad end der var kommet ind, gled lidt lettere igennem, men er der noget om det, eller hvordan?

Både jeg selv og kæresten er dybt forvirrede lige pt og aner ikke hvad vi skal gøre, ud over at holde øje med ham.... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænke jeg også at gøre.. Min farfar fortalte mig engang at de endelig ikke måtte få andet i maven før benene var fordøjet, men det virkede også bare mærkeligt for mig... For ekstra mad burde da sørge for at sætte lidt mere skub i maven tænker jeg også :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænke jeg også at gøre.. Min farfar fortalte mig engang at de endelig ikke måtte få andet i maven før benene var fordøjet, men det virkede også bare mærkeligt for mig... For ekstra mad burde da sørge for at sætte lidt mere skub i maven tænker jeg også :hmm:

 

Hvis mine æder noget som, de ikke burde, giver jeg dem havregrød straks derefter. Jeg har en ide om, at det vil "pakke" det ind de har spist og samtidig smører tarmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gamle husråd til børn siger asparges... evt. en lille vattot med lidt leverpostej. Fibrene i begge dele vikler sig rundt om den skarpe genstand, når maven arbejder, og pakker dem derfor ind. Men så skal det gives straks efter indtagelsen af den skarpe genstand.

 

Jeg er selv som barn blevet fodret med vat og det virkede faktisk. Det var en skarp sten jeg havde slugt som baby, og den kom ud igen med vattet rundt om.

 

Jeg vil dog sige, at Taiki har spist et par kyllingeben i sin tid, uden at der skete noget. Så se tingene an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror fremover at vi må til at have et glas asparges stående i tilfælde af at han gentager ''sucseessen''..

Det virker dog som om, nu han har sovet på det, at alt har det fint... Man kan trykke ham på maven uden anden reaktion end et meget forvirret ''hvad laver du mor'' blik, over pludselig massage af maveregionen ;-) og han har ikke kastet op en eneste gang eller pivet på noget tidspunkt... Han er også fint sulten som sædvanlig :-)

Men tror vi holder godt øje med ham til i morgen, bare for en sikkerheds skyld..

Mange tak for diverse råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

i øvrigt sagde dyrlægen at hvis hun havde det godt 12 timer efter så var det sandsynligvis ikke splintret. olie skal man ikke give dem og opkastmidler skulle også være dårligt i den forbindelse.

 

Jeg tænkte også at det bare helst skulle have lov til at passere den rigtige vej igennem maven. For hvis nu det er splintret i bagenden, eller hvad man skal sige, så kan det jo rive og alt muligt hvis det bliver tvunget op igen under opkastning, så vi havde ikke tænkt over måder at få ham til at kaste op. Men 12 timer er da i det mindste en tidsramme jeg kan forstå... Aner jo ikke hvor længe de kan være om at fordøje diverse ting, de kære dyr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...