Gæst Yorkerne Skrevet September 10, 2013 Rapporter Share Skrevet September 10, 2013 Hej. Vi har to hunde, som altid har altid fungeret godt sammen. Hanhunden er godt 1,5 år og tæven, som er neutraliseret, er knapt 2,5. De har et fint forhold indbyrdes. Nu sker der pludselig noget i vores hjem. Vores tæve er begyndt at tisse inde, og har sågår inden for den sidste uge tisset både i min seng, min mands seng og vores datters seng. Det er slet ikke sjovt, men heldigvis kunne topmadrassrne vaskes:???: Mht vores hanhund så er han også begyndt at lette ben op af ting herinde. Det er dybt frustrerende, og jeg kan ikke lige forstå, hvad det er, der sker Der er ikke ting, som er ændret herhjemme af nogen art, så hvad tror I, det er der sker? og hvordan kan vil løse det? Vi er rigtigt glad for begge vore hunde, men jeg er rigtigt fortvivlet, for vi ønsker altså ikke at leve i et hjem, hvor der bliver tisset i sengen eller lettet ben diverse steder :slem: Vi kan lukke dørene til vores soveværelse, men min datter skal jo kunne være på sit værelse uden at lukke døren, hver gang hun går ud og ind feks på toilet eller ind til sin bror. Jeg tænker lidt, om der kan være noget med hundenes forhold indbyrdes, for hvad er det, der sker, når det ikke har været sådan tidligere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Det har bestemt ikke noget med dominans at gøre. At jeres hanhund også er begyndt, at markere inde, er jeg sikker på skyldes, at jeres hunhund gør det. Hunde plejer jo, at tisse der hvor andre har afsat sin urin. Er det kun i jeres senge, at hun tisser ? Hvor lang tid siden er det, at hun er blevet neutraliseret ? ...og er hun tjekket for blærebetændelse ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Jeg mener, at nogle tæver godt kan blive inkontinente, når de er steriliserede. Jeg ved ikke så meget om det, da jeg aldrig har haft tæver, så der må nogle erfarne tæve-ejere komme på banen. Det er bare lige min første tanke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 min første tanke var også sygdom - inkontinens feks. Især fordi det er steder hun sover? Har i set det? eller bare fundet en våd plet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Yorkerne Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Vores tæve har været steriliseret i et år. Jeg tror ikke det skyldes inkontinens. Hun kan sove hele natten sammen med vores datter i sengen uden uheld overhovedet. I går havde hun så været ude at at blive luftet i haven. Da hun så kom ind, havde hun tisset i min datters seng - en pæn stor sø Hun ved udmærket at hun skal tisse ude, og der har aldrig været problemer før. Hun siver ikke, det er store tisetåre, vi taler om. Mht vores hanhund, så er det ikke samme steder som hende, athan tisser. Han er pludselig begyndt at lette ben op af urtepotter og bordben. Jeg tænker derfor ikke sygdom men adfærd, og hvorfor det sker nu efter at det ikke er sket tidligere. Begge ting er sket samtidigt. HAn er også begyndt at skrabe i jorden bag sig, nå han har tisset ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Unge hanhunde der lige pludselig begynder at lette ben inde, det er vel ikke helt vildt usædvanligt. Jeg synes tit at de unge hanhunde der kommer på besøg herhjemme skal holdes øje med, netop fordi de ellers kan komme til at løfte bagbenet. Og at tæven tisser inde påvirker ham helt sikkert også, selv om det ikke er de samme steder. Men jeg ville lige få tæven tjekket hos dyrlægen, for at udelukke noget fysisk. Ikke nødvendigvis inkontinens pga. sterilisering, det kunne jo også være noget med blæren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 10, 2013 Rapporter Share Besvaret September 10, 2013 Ok, men har du set hende tisse? DE kan lave kæmpesøer pga inkontInens hvis blæren er fuld. Han hunden kan være noget hormoner..måske der er en tæve i løbetid i nærheden? Det kan tæven desuden også reagere på. Du skal bryde vanen og sikre at de mandsopdækkes og ud og tis ofte sammen med jer, sa du ser de har gjort det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 11, 2013 Rapporter Share Besvaret September 11, 2013 Du bør afgjort starte med en grundig undersøgelse hos dyrlægen af tæven, medbring en urinprøve, jeg tror hanhunden stopper når tæven er rask, for jeg må indrømme at jeg er ret så sikker på at det er sygdom vi taler om, dominans er det ikke;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret September 11, 2013 Rapporter Share Besvaret September 11, 2013 Nu skriver du ikke hvilken race det drejer sig om, men ved 1½ års alderen er der mange hunde som begynder at blive psykisk modne. Det er nok det du kan se, når din hanhund er begyndt at skrabe efter markeringen. Jeg ved ikke hvordan steriliserede tæver opfattes af hanhunde, men ser ofte at kastrerede hanhunde opfattes som tæver af andre hanhunde, så der kan godt ligge noget hormonelt til grund både hos hanhunden og hos tæven. Jeg ville også få chekket tæven for inkontinens. Det er jo et almindeligt problem ved sterilisation af tæver. Du må også tænke på at hendes psykiske modningsproces er blevet påvirket af den tidlige sterilisation. Måske står du faktisk pt. med to hunde som psykisk er udviklet som 1½ år gamle hanhunde og det kan godt give problemer i forhold til deres samliv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret September 11, 2013 Rapporter Share Besvaret September 11, 2013 Nu skriver du ikke hvilken race det drejer sig om, men ved 1½ års alderen er der mange hunde som begynder at blive psykisk modne. Det er nok det du kan se, når din hanhund er begyndt at skrabe efter markeringen.Jeg ved ikke hvordan steriliserede tæver opfattes af hanhunde, men ser ofte at kastrerede hanhunde opfattes som tæver af andre hanhunde, så der kan godt ligge noget hormonelt til grund både hos hanhunden og hos tæven. Jeg ville også få chekket tæven for inkontinens. Det er jo et almindeligt problem ved sterilisation af tæver. Du må også tænke på at hendes psykiske modningsproces er blevet påvirket af den tidlige sterilisation. Måske står du faktisk pt. med to hunde som psykisk er udviklet som 1½ år gamle hanhunde og det kan godt give problemer i forhold til deres samliv. Det er Yorkshire Terrier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret September 11, 2013 Rapporter Share Besvaret September 11, 2013 Det er Yorkshire Terrier Så er det ikke unormalt at han er begyndt at lette ben alle steder i den alder. Det kan være det som påvirker tæven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 11, 2013 Rapporter Share Besvaret September 11, 2013 jeg ville få hende checkket - har selv haft en tæve der blev inkontinent efter at hun var blevet neutraliseret , hun kom til at mangle hormoner - det blev afhjulpet med 1 hormonpille om ugen , så det var ikke noget problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts