Gæst SarahRanders Skrevet September 12, 2013 Rapporter Share Skrevet September 12, 2013 (rettet) Hej alle herinde .. Jeg har en chihuahua, som er 2 år og 9 mdr gammel, og hun er for første gang blevet parret d. 30/09-2013. Jeg vil rigtig gerne høre om nogen med erfaring evt. Har nogle gode råd med hensyn til foder. Jeg ved at hvalpe fuldkost er en god ide de sidste 4 uger af hundens drægtighed, da det både er energi og proteinrigt, og er lige hvad der er brug for, og man så kunne øge mængden af maden, hver uge de sidste 4 uger, osv.. Men gad da rigtig godt høre hvad andre har valgt som god foder til sin drægtige hund, eller ved af god erfaring kan være en god løsning.. Og evt gode ideer omkring andet vedr. Foder el. Lign. På forhånd mange tak .. Mvh sarah Redigeret September 12, 2013 af SarahRanders Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret September 12, 2013 Rapporter Share Besvaret September 12, 2013 Royal Canin har en serie til drægtige og digegivende tæver, den har jeg brugt ved 4 drægtigheder og det har altid fungeret upåklageligt med både tæve og hvalpe i topform fra start til slut. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SarahRanders Besvaret September 13, 2013 Rapporter Share Besvaret September 13, 2013 Heej mange taak for svaret jeg vil kigge nærmere på det så.. Jeg kan godt li at alt er helt perfekt planlagt i god tid, for at gøre det bedst muligt for min lille vovse især med hensyn til drægtigheden,. Jeg har inden selve parringen brugt meget langt tid på at sætte mig helt ind i alt omkring parring, drægtighed og selve fødslen.. Og efter fødslen selvfølgeligt. Men med hensyn til fodringen så har jeg læst og spurgt mig frem til hvilke næringsstoffer hun og hvalpene har brug for, og det ser ud til at det bedste valg nok er en god hvalpe fuldkost, men gad da godt vide om man evt. Skulle give en form for kosttilskud el. Lign.?? Eller er det nok med at fodre med udelukkende hvalpe fuldkost? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SarahRanders Besvaret September 24, 2013 Rapporter Share Besvaret September 24, 2013 Jeg valgte royal canin starter maden til mor og hvalpe,. Igen mange tak for rådet selvom der ikke er helt så mange andre svar og ideer at komme efter. Men royal canin foderet var et top råd og det valgte jeg men ville blive glad for andre gode råd med hensyn til alt omkring sundhed og kost med hensyn til drægtighed, diegivende hund, hvalpene og mor efter fødsel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SarahRanders Besvaret Oktober 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2013 Parringsdato 30/08-2013, ! Beklager Skrivefejl i indlægget . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2013 Jeg har til 7 stk tæver brugt Olivers start, og tillige til hvalpene. Min ældste hund og hendes mor har under drægtighed og fødsel været på dette og Molly er i dag næsten 13 1/2 år og har haft 4 kuld. Og er stadig sund og velgående. Ps , er netop skiftet til Essential. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts